Het Grote Yamaha R1 Topic - Deel 56: Laagvliegen

bij deze wil ik hier ook effe laten weten dat ik mijn r1 ga verkopen


Yamaha r1 SP
bj 2012
km stand 12600
voor de rest zie advertentie

egt een prachtige motor om te zien

hij staat te koop bij een kameraad van mij die heeft een motorzaakje

Yamaha YZF-R1 SP

gr Roel
 
Bij het uitvallen, kun je dan wel weer starten of moet je de boel resetten door de contactsleutel om te draaien? Er zijn maar een paar codes die ervoor zorgen dat je niet meer kunt starten.

Ja ik kan hem wel weer starten, maar hij valt dan ook direct weer uit.

Ik ben er nog niet achter wat het precies is geweest. Nu lijkt het opgelost nadat ik de boel los had om draden door te meten. Ik vermoed dat corrosie op de stekker van de nokkenassensor zat.

Kan ik daar makkelijk bijkomen?

Was na het lezen van de kwalen van een R1 van deze bouwjaren ook meteen mijn gedachte, maar hij zou dan de foutcode 15 moeten aangeven. Ik denk dus ook dat dit het niet is.
 
Ja ik kan hem wel weer starten, maar hij valt dan ook direct weer uit.Kan ik daar makkelijk bijkomen?Was na het lezen van de kwalen van een R1 van deze bouwjaren ook meteen mijn gedachte, maar hij zou dan de foutcode 15 moeten aangeven. Ik denk dus ook dat dit het niet is.

als het een terugroep actie is geweest, waarom laat je deze dan neit zoiezo vervangen? (als dat nog niet is gedaan).
helpt het niet, dan schaadt het niet toch ;-)
 
als het een terugroep actie is geweest, waarom laat je deze dan neit zoiezo vervangen? (als dat nog niet is gedaan).
helpt het niet, dan schaadt het niet toch ;-)


Maar dan kan je elke sensor wel gaan vervangen. Er zit ook in het servicemenu een stand dat je de TPS kan doormeten. gas dicht = 16 gas open is 99 op je display (oid).

Bij de yamaha dealer zouden ze kunnen zien of die terugroep actie is geweest op die motor.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik kan hem wel weer starten, maar hij valt dan ook direct weer uit.Kan ik daar makkelijk bijkomen?Was na het lezen van de kwalen van een R1 van deze bouwjaren ook meteen mijn gedachte, maar hij zou dan de foutcode 15 moeten aangeven. Ik denk dus ook dat dit het niet is.


Nee, niet makkelijk bij te komen, radiator moet eraf. Ik had alles open (dus ook tank +airbox eraf) om draden door te meten van en naar ECU.

Toen ik er klaar mee was (=niks kunnen vinden) en m inelkaar had gezet in rijdende staat (zonder kuip) bleek dat de storing was opgelost (tot nu toe zo'n 300km verder).
Vandaar mijn vermoeden omdat ik aan de stekkers heb zitten rommelen dat ik wat corrosie of vuil het "weggepoetst"


Heb je het originele werkplaatshandboek?
 
als het een terugroep actie is geweest, waarom laat je deze dan neit zoiezo vervangen? (als dat nog niet is gedaan).
helpt het niet, dan schaadt het niet toch ;-)

Dit grapje kost me minimaal 200 euro dus als het niet nodig is dan laat maar. Heb nog wel op de site van de RDW gekeken en daar staat niks over de terugroepactie, maar zie ook dat hij in 2013 pas voor het eerst is geregistreerd in NL dus zegt ook weer niets.

Nee, niet makkelijk bij te komen, radiator moet eraf. Ik had alles open (dus ook tank +airbox eraf) om draden door te meten van en naar ECU.

Toen ik er klaar mee was (=niks kunnen vinden) en m inelkaar had gezet in rijdende staat (zonder kuip) bleek dat de storing was opgelost (tot nu toe zo'n 300km verder).
Vandaar mijn vermoeden omdat ik aan de stekkers heb zitten rommelen dat ik wat corrosie of vuil het "weggepoetst"

Gaan we maar mee aan de gang dus zodra ik de tijd en de ruimte heb. Loop ik alles gewoon na en ga ik meteen het groot onderhoud verrichten.

THNX anyway
 
Laatst bewerkt:
Maar dan kan je elke sensor wel gaan vervangen. Er zit ook in het servicemenu een stand dat je de TPS kan doormeten. gas dicht = 16 gas open is 99 op je display (oid).

Bij de yamaha dealer zouden ze kunnen zien of die terugroep actie is geweest op die motor.


ik bedoel ook alleen de TPS.. is gratis is goed!

mail hier naar toe.. zij YMNLAftersales@yamaha-motor.nl
zij zullen jou vertellen of jou fiets al is gedaan of niet!
 
Laatst bewerkt:
Beste R1 rijders,

Ik heb nu 4weken een R1 en heb wat leuke opties gekocht waaronder PP-Tuning stuurgewichten.
Nu krijg ik alleen de originele bevestiging niet uit de stuurbuizen iemand een idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?

groeten Kevin
 
Laatst bewerkt:
Dit grapje kost me minimaal 200 euro dus als het niet nodig is dan laat maar. Heb nog wel op de site van de RDW gekeken en daar staat niks over de terugroepactie, maar zie ook dat hij in 2013 pas voor het eerst is geregistreerd in NL dus zegt ook weer niets.Gaan we maar mee aan de gang dus zodra ik de tijd en de ruimte heb. Loop ik alles gewoon na en ga ik meteen het groot onderhoud verrichten.

THNX anyway

Laten we elkaar maar op de hoogte houden als we iets vinden/ontdekken. Ik wil hetzelfde doen deze winter. De stekkers die anders niet te bereiken zijn maar eerst inspuiten met contactspray en daarna met vochtverdrijver oid.
 
Gisteren de bagagedrager op de motor gemaakt, de plaat had ik al een tijdje binnen, maar nu eindelijk vast op de motor gemaakt.
720.jpg

720.jpg


heb nog zo'n plaat dus als iemand anders ook zoiets wil maken kun je hem voor een mooi prijsje overnemen. enige wat er nog mee moet gebeuren is een manier verzinnen om hem er op te maken, maar dat is niet zo moeilijk.
 
Laatst bewerkt:
Laten we elkaar maar op de hoogte houden als we iets vinden/ontdekken. Ik wil hetzelfde doen deze winter. De stekkers die anders niet te bereiken zijn maar eerst inspuiten met contactspray en daarna met vochtverdrijver oid.

Gaan we doen!

Ik heb net een huis gekocht dus moet eerst druk aan het verhuizen. Wordt wel volgend jaar voordat ik er tijd voor heb..
 
Laatst bewerkt:
Ik zie twee r1 motoren op mp zijn dit beide wel originele kleurstellingen? Zijn beide 2002 motoren.
full
 
Die tweede ziet er bekend uit. MF-lid soldadao (of zoiets)?

Volgens mij is die fiets ook een keer op een meeting geweest
 
Laatst bewerkt:
Die tweede ziet er bekend uit. MF-lid soldadao (of zoiets)?

Volgens mij is die fiets ook een keer op een meeting geweest

Op de foto op marktplaats zit er eenandere uitlaat op dus denk niet dat hem dat is. Maar is deze kleurstelling origineel of niet? En hoe zot het dan met die andere?
 
Waarom stuur je niet gewoon een mailtje, gok niet dat iemand van hier je daar het goede antwoord op kan geven... 😉
 
Zal wel gewoon door het licht komen dat de vork donker lijkt, mocht deze echt zwart zijn zal er wel een busje lak over heen gegaan zijn. Waarom twijfel je over de kleurstellingen? :? :? Google naar Yamaha r1 2002 en je ziet tig fietsen met deze kleurstelling/stickers.
 
Laatst bewerkt:
Maar hebben ze dan twee soorten blauwe fietsen gehad 1 met en 1 zonder stickers?beide fietsen op de foto zijn uit 2002
 
Terug
Bovenaan Onderaan