Het Grote Yamaha R1 Topic - Deel 56: Laagvliegen

Goedenavond Allemaal :)

Ik wil mij even voorstellen als nieuw R1 bezitter en melden op dit forum :) !

Ik ben Bas 25 jaar en heb sinds half juli mijn Yamaha R1 uit 2001
Altijd al met motoren in de weer geweest en nu dus dit monster :D


full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen, ik wil graag een foto van mijzelf met mijn kanon plaatsen in het begin van dit topic.
Na meerdere motorfietsen te hebben versleten ben ik weer terug bij de r1. Na een circuit dag op assen ben ik helemaaaaaal verliefd op mijn r1 rn32.
full
 
Hallo iedereen, ik wil graag een foto van mijzelf met mijn kanon plaatsen in het begin van dit topic.
Na meerdere motorfietsen te hebben versleten ben ik weer terug bij de r1. Na een circuit dag op assen ben ik helemaaaaaal verliefd op mijn r1 rn32. [afbeelding]

Ik ben ook verliefd op jouw R1, ze wil zeker niet een keer vreemd gaan ;)
 
iemand hier met een 07-08 model ook het volgende "probleem/raar geluid"?
ik reed laatst ff een stukje op topsnelheid (natuurlijk op de duitse snelweg O-) :] ), en vanaf ongeveer 270km/h lijkt het net alsof er een rare brom extra in de uitlaat komt, en ook erg luid (alsof hij een continu flinke natte scheet laat haha :X )
dit blijft hij vrij lang doen, ook als je je gas dichthoud, totdat hij weer in toeren is gezakt.
ik dacht eerst dat het door de db-killers kwam, dat hij teveel tegendruk had , maar ook zonder killers doet hij het.

en dit deed hij niet toen ik hem kocht

hetgeen wel veranderd is sinds aanschaf is
-powercommander 3 usb
-akrapovic catvervanger
-k&n luchtfilter
 
iemand hier met een 07-08 model ook het volgende "probleem/raar geluid"?
ik reed laatst ff een stukje op topsnelheid (natuurlijk op de duitse snelweg O-) :] ), en vanaf ongeveer 270km/h lijkt het net alsof er een rare brom extra in de uitlaat komt, en ook erg luid (alsof hij een continu flinke natte scheet laat haha :X )
dit blijft hij vrij lang doen, ook als je je gas dichthoud, totdat hij weer in toeren is gezakt.
ik dacht eerst dat het door de db-killers kwam, dat hij teveel tegendruk had , maar ook zonder killers doet hij het.

en dit deed hij niet toen ik hem kocht

hetgeen wel veranderd is sinds aanschaf is
-powercommander 3 usb
-akrapovic catvervanger
-k&n luchtfilter

Hallo Cypher,

Ik heb dit probleem niet met mijn '08 R1...
Mijne gaat wel gewoon normaal door, misschien idd de afstelling?

Groet,
~The Answer
 
dag allemaal.
vandaag erachter gekomen dat de houder van mijn achter rempedaal is afgebroken.
gaat om een r1 uit 2008. heeft iemand nog een remsetje liggen??

dank jullie
 
dag allemaal.
vandaag erachter gekomen dat de houder van mijn achter rempedaal is afgebroken.
gaat om een r1 uit 2008. heeft iemand nog een remsetje liggen??

dank jullie


Volgens mij heb ik die nog. Gewoon de standaard set. Kan je wel ff foto sturen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor heeft sinds kort een raar kuurtje. Laatst een stukje gereden en aan het eind ging ik tanken. Toen ik de motor weer starte sloeg ie aan, maakte toeren en viel toen direct dood als in uit, maar wel op contact. Paar keer geprobeerd te starten, maar zelfde verhaal. Toen maar gestart en met de hand gas blijven geven, 1e versnelling ingeschakeld, paar meter gereden en toen bleef ie wel stationair draaien. De paar keer daarna viel me op dat ie ietsje moeite had met starten, net alsof de accu wat leeg was. Maar wel gewoon stationair draaien. Vanmorgen wilde ik hem weer starten en toen was (na 2 weken stilstand) de accu zo goed als leeg. Motor aangelopen en geen probleem gehad. Aan het eind van de werkdag wilde ik hem weer starten en ja hoor, hij viel weer dood bij het starten. Na 3 keer proberen was de accu ook weer leeg. Toen maar weer opnieuw aangelopen en wederom onderweg geen enkel probleem, ook niet bij stationair draaien. Aan het eind van de rit ging ik weer tanken en dit maal tot mijn verbazing startte ie in 1x en bleef ie draaien. Kortom, vreemd en onvoorspelbaar. Iemand een idee in welke hoek ik het moet zoeken?

Het enige dat ik de afgelopen tijd heb veranderd is trouwens een RAM mount monteren met oplader die rechtstreeks op de accu zit. Deze (of eigenlijk het ledje) trok icm het alarm de accu binnen een week leeg, dus in de laadkabel heb ik een aan/uit schakelaar gezet. Ik heb het idee dat sindsdien de kuren ook wat spelen, maar het rare is dat die schakelaar nu dus uit staat en hij in principe geen stroom meer trekt. Of heb ik dat mis? Ben benieuwd naar jullie thoughts.
 
Denk dat je ergens een stroomlek hebt.. heb ik ook al gehad met een 12v oplader.. die trok mijn accu telkens leeg..


Ik heb mijn koppelingsdeksel vervangen.. nu doet mijn koppeling niks.... of de koppeling zit niet goed op het tandwiel, of hij zit niet vergenoeg gedraaid denk ik..... ga morgen nog een keer kijken, was er nu even klaar mee.... nu een korte vraag;

Kan de deksel er eventueel af wanneer er al olie in het blok zit?? Volgens mij komt het olie niet tot in de deksel wanneer het gezakt is toch??
 
Deksel kan er af, maar wel een paar doekjes bijhouden, want er ,it natuurlijk resten olie tegen je deksel aan.

Weet niet of het kan als je hem op een bokje heb staan, maar als die op de standaard staat kan het wel.

Althans bij mijn vorige motor ( cbr 954 ) wel.
 
Denk dat je ergens een stroomlek hebt.. heb ik ook al gehad met een 12v oplader.. die trok mijn accu telkens leeg..


Ik heb mijn koppelingsdeksel vervangen.. nu doet mijn koppeling niks.... of de koppeling zit niet goed op het tandwiel, of hij zit niet vergenoeg gedraaid denk ik..... ga morgen nog een keer kijken, was er nu even klaar mee.... nu een korte vraag;

Kan de deksel er eventueel af wanneer er al olie in het blok zit?? Volgens mij komt het olie niet tot in de deksel wanneer het gezakt is toch??

Wil prima zolang je hem inderdaad op de zijstandaart hebt staan. Met monteren van de kopplingsdeksel zorgen dat de hevel goed staat. Blijft overigens een "rare" comstructie van yamaha
 
Wil prima zolang je hem inderdaad op de zijstandaart hebt staan. Met monteren van de kopplingsdeksel zorgen dat de hevel goed staat. Blijft overigens een "rare" comstructie van yamaha

Ik dacht echt zeker te weten dat hij goed zat 🙄 Want voordat ik de deksel vast schroefde kwam de deksel naar buiten wanneer ik aan de koppeling draaide..
 
Hallo Allemaal!

20161011_160905_zpsj67azcdo.jpg


20161011_160853_zps7fcsntd4.jpg


20161011_160900_zpsfh959m5e.jpg


Sinds kort eigenaar van deze prachtige fiets! Erg blij mee en hoop uiteraard op veel veilige km`s. Ben van plan een cat vervanger te monteren/laten monteren.. Iemand nog tips? Is dat simpel zelf te doen?
 
Ben bezig om een 2016 R1 om te bouwen voor het circuit en heb de originele ketting + voor- en achtertandwiel en het luchtfilter over. De motor is 900 km ingereden op straat dus het is licht gebruikt. Iemand geinteresseerd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan