Het Grote Yamaha R1 Topic - Deel 56: Laagvliegen

Dit jaar ook een RN22 aangeschaft. Wat een heerlijke machine. Bij het starten wat geratel maar blijkt een euveltje, een nieuwe spanner in het blok en gaan.
Tis veel te koud om even lekker proef te rijden maar als het weer het toe laat: doen! :]

Euveltje ??
Toch niet a la VW waar de distributieketting springt of overslaat en je 2000-2500 euro kwijt bent voor nieuwe ketting, kleppen, koprevisie en dergelijke... -O-
 
Laatst bewerkt:
Euveltje ??
Toch niet a la VW waar de distributieketting springt of overslaat en je 2000-2500 euro kwijt bent voor nieuwe ketting, kleppen, koprevisie en dergelijke... -O-

Nee, de spanner werkt op oliedruk. Als het blok even niet gedraaid heeft dan wil de druk wel eens vervallen en bij starten bouwt hij dus de druk weer op. Echter zo slap komt de ketting nu ook weer niet dat hij over de tanden kan schieten.
 
Hi,

Iemand toevallig op zoek naar een verstelbare rem schakelset?
Heb er eentje te koop voor een 2004-2006 RN12. ;)
Ideaal voor op het circuit is van het merk Danmoto.
Link http://link.marktplaats.nl/m1117983101
Heb ook een setje rem-koppelinghendel te koop van vtrec

Tevens een schopje :P
 
Dit topic maar ff een winterschop geven

Alles schoonmaken voor het volgend seizoen....

full
 
Haha mooi, R1's passen prima in de woonkamer :)

Mijn R1 staat te wachten op betere tijden, maar is wel ready to go zodra het weer ietsje verbetert :Y
Ik had laatst wat problemen met dat ie uitviel bij het starten, maar sinds er een nieuwe accu in zit lijkt dat verleden tijd.

Volgende week komt de circuit Suzuki binnen en dan kan het grote winterklussen weer beginnen. Ben de dagen al aan het aftellen naar de eerste circuitdag op 18 april :} :]

Nog anderen die al dagen geboekt hebben?
 
Haha mooi, R1's passen prima in de woonkamer :)

Mijn R1 staat te wachten op betere tijden, maar is wel ready to go zodra het weer ietsje verbetert :Y
Ik had laatst wat problemen met dat ie uitviel bij het starten, maar sinds er een nieuwe accu in zit lijkt dat verleden tijd.

Volgende week komt de circuit Suzuki binnen en dan kan het grote winterklussen weer beginnen. Ben de dagen al aan het aftellen naar de eerste circuitdag op 18 april :} :]

Nog anderen die al dagen geboekt hebben?
Ook goed bezig dan!

19 juni waarschijnlijk Spa, voor de rest nog onduidelijk, moet regelmatig vlaggen op CPZ, maar dat is alleen op 3 sessie dagen in de avond.

Wil wel paar keer Assen doen, afhankelijk van budget.
 
Haha mooi, R1's passen prima in de woonkamer :)

Mijn R1 staat te wachten op betere tijden, maar is wel ready to go zodra het weer ietsje verbetert :Y
Ik had laatst wat problemen met dat ie uitviel bij het starten, maar sinds er een nieuwe accu in zit lijkt dat verleden tijd.

Volgende week komt de circuit Suzuki binnen en dan kan het grote winterklussen weer beginnen. Ben de dagen al aan het aftellen naar de eerste circuitdag op 18 april :} :]

Nog anderen die al dagen geboekt hebben?

Voornemens om maar eens weer een weekje over passen te knallen in Oostenrijk, Italië en Zwitserland.
 
Ook goed bezig dan!

19 juni waarschijnlijk Spa, voor de rest nog onduidelijk, moet regelmatig vlaggen op CPZ, maar dat is alleen op 3 sessie dagen in de avond.

Wil wel paar keer Assen doen, afhankelijk van budget.

Bij welke organisatie vlag je?

Ik heb al een heel overzicht gemaakt van circuitdagen. Ik wacht nog op de data van Motorsportlifestyle en dan ga ik nog 4 andere dagen boeken en misschien dat er later in het jaar nog 1 bij komt. Plan nu is om 3x Assen te doen, 1x CPZ (hele dag) en een Belgisch circuit. Denk Mettet of Zolder om maar eens mee te beginnen en dan volgend jaar misschien Spa.
 
Bij welke organisatie vlag je?

Ik heb al een heel overzicht gemaakt van circuitdagen. Ik wacht nog op de data van Motorsportlifestyle en dan ga ik nog 4 andere dagen boeken en misschien dat er later in het jaar nog 1 bij komt. Plan nu is om 3x Assen te doen, 1x CPZ (hele dag) en een Belgisch circuit. Denk Mettet of Zolder om maar eens mee te beginnen en dan volgend jaar misschien Spa.
Bij MCT, die rijden vooral op Lelystad, maar hebben ook 3 sessie dagen op CPZ, maar dat is meer kennismakingsdagen.

Als ik op Assen ga rijden dan is het via rsz, scheelt een hoop geld.

In 2017 gaat Spa via Biker days weer omhoog naar 249,- tegenover Eybis 209,- ja dan is de keuze wel gemaakt.
 
Iemand interesse in een R1 uit 2009?Uiteraard met big bang RN22,ben de 2e eigenaar,12.000 km op de teller.
Kleur natuurlijk blauw.
Ik hoor van jullie.
 
Bij MCT, die rijden vooral op Lelystad, maar hebben ook 3 sessie dagen op CPZ, maar dat is meer kennismakingsdagen.

Als ik op Assen ga rijden dan is het via rsz, scheelt een hoop geld.

In 2017 gaat Spa via Biker days weer omhoog naar 249,- tegenover Eybis 209,- ja dan is de keuze wel gemaakt.

Ik zag dat er idd nogal wat verschil zit in de de prijzen van Spa. Ook in die van Assen overigens... Had van iemand ook al de RSZ dagen als tip gekregen, dus dat is het overwegen waard. Hangt ook een beetje van de datum af.




nog 99 dagen tot de eerste dag :+
 
Ik zag dat er idd nogal wat verschil zit in de de prijzen van Spa. Ook in die van Assen overigens... Had van iemand ook al de RSZ dagen als tip gekregen, dus dat is het overwegen waard. Hangt ook een beetje van de datum af.




nog 99 dagen tot de eerste dag :+
Bij RSZ is het wel de bedoeling dat je een bepaalde tijd kunt rijden per rondes, als je daaronder zit mag je niet rijden.
 
http://www.rszmotorsport.nl/vrij-rijden/reglement-vrij-rijden/

Een hoop regels, maar geen enkele minimale rondetijden van toepassing.
Je wordt gewoon ingedeeld naar je eigen rondetijd.
Oh dacht te lezen dat je onder de 2:02 op Assen moest zitten, als je daar gaat rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ervaring verplicht

De deelnemers aan het Vrij Rijden zijn uitsluitend ervaren rijders met kennis van de ideale lijn techniek en beschikken over ruime ervaring met veilig inhalen en / of ingehaald worden. Snelle en minder snelle rijders rijden gelijktijdig in de baan. Tijdens 3 van de 11 evenementen in 2016 is er wel een opsplitsing met de groepen MEDIUM (tot 2.02 min. met langzame Ruskenhoek) en FAST (sneller dan 2.02 min. met langzame Ruskenhoek).




Bovenstaande bedoelde ik, las het verkeer, excuus.
 
Laatst bewerkt:
Ervaring verplicht

De deelnemers aan het Vrij Rijden zijn uitsluitend ervaren rijders met kennis van de ideale lijn techniek en beschikken over ruime ervaring met veilig inhalen en / of ingehaald worden. Snelle en minder snelle rijders rijden gelijktijdig in de baan. Tijdens 3 van de 11 evenementen in 2016 is er wel een opsplitsing met de groepen MEDIUM (tot 2.02 min. met langzame Ruskenhoek) en FAST (sneller dan 2.02 min. met langzame Ruskenhoek).




Bovenstaande bedoelde ik, las het verkeer, excuus.


Excuses zijn hier toch overbodig?
R-rijders onder elkaar toch met de beste bedoelingen!

:]
 
Tijdje geleden weer en inmiddels nieuwe R1M aangeschaft.

Iemand ervaring met 't plaatsen van die sensor voor de AutoTune? heb een kat vervanger maar zonder aansluitpunt...

el36md.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan