Het Grote Yamaha R1 Topic - Deel 56: Laagvliegen

Iemand nog tips waar ik op moet letten bij een eventuele aanschaf van een 2002/2003 model ?


Zo te zien geen enkele goede tips aanwezig.
Is de eerste type zonder carburateur. Is wat nerveus op het gas. Maar verder goede ervaringen mee gehad. Maar eerlijk is eerlijk. Vanaf bj 2004 rijdt het een stuk makkelijker.

Maar gewoon proefrit rijden. Als dit goed gaat resteerde alleen nog uiterlijk beoordelen.
 
Laatst bewerkt:
Remslang gemonteerd op de racer, scheelt weer gewicht :+

full
 
Ik kan er geen zinnig woord over zeggen, wel over de 2004 t/m 2008 model, maar verder abracadabra
 
Over katvervanger gesproken, heeft iemand die nog liggen voor een 2008?


Deze heb ik nog liggen voor je!
Tevens nog originele kuipruit en originele luchtfilter.
Alles zo 6dkm oud.

Mvg Erik.

Ps: Tevens heb ik mijn Black beauty verkocht aan het neefje van mijn vrouw, blijft ie toch nog in de buurt😎
 
Deze heb ik nog liggen voor je!
Tevens nog originele kuipruit en originele luchtfilter.
Alles zo 6dkm oud.

Mvg Erik.

Ps: Tevens heb ik mijn Black beauty verkocht aan het neefje van mijn vrouw, blijft ie toch nog in de buurt😎
Een maatje van mij gaat hem er tussenuit halen.
 
Setje brembo remklauwen op het oog voor mijn RN19 weet alleen niet of het past...
Komen van een GSXR 750 2006 / 2007
te doen? of met aanpassingen?
Of bij voorbaat een kansloze missie....
 
Hoi Allemaal,

Mijn naam is Bart, ik ben 27 jaar en ik kom uit de omgeving Westland.
Mijn vorige motoren:
- Yamaha R6 bj 2000
- Yamaha R6 bj 2006
- Suzuki GSX-R 600 bj 2006
- Honda SP1 bj 2000

Sinds september 2016 ben ik in het bezit van een mooie rode *D Yamaha R1 uit 2003.

Deze gebruik ik dagelijks voor woon/werk verkeer ('s-Gravenzande - Rotterdam).

xawkh.jpg


8zdzm9.png
 
Ik heb hier een R1 uit 2007 staan.

Beetje achterstallig onderhoud, bougies olie en filter vervangen, ik laat hem even warm draaien, en bij 90 graden kan ik ineens geen gas meer geven. Fout code 59, Diagnose gedaan en TPS fout.

Vanmorgen de fouten gewist, gestart, en liep weer. Vanavond weer starten en bij 90 graden weer dezelfde fout terug, alles losgehaald gekeken of er niet los was gekomen of vervuilde stekkers.

in het diagnose menu:

13 Throttle position sensor (valves) reageert niet
1 Throttle position sensor (valves) reageert niet

Voor de rest staan de gegevens wel in de juiste waarden van de gas stand.

Later weer alles gedelete, gestart, lampje uit en deed het weer maar boven 5000 toeren kwam deze weer terug. stationair loopt de motor goed, maar kan als het de storing er in komt en geen gas meer geven.

Wie weet wat dit nou kan zijn?

Tevens komt ik tussen het luchtfilterhuis en de spanningsregelaar een tussen schot tegen met een sensor met soort vacuum slangetje eraan. iemand enig waar deze moet?

alvast bedankt.



Deze sensor:
s-l225.jpg
 
Laatst bewerkt:
De tps sensor kan kapot zijn, had ik ook en moest vervangen worden en weg was het probleem.
 
Heb je dit zelf gedaan?

En kost dat?

Vreemde is dat die het dus ineens doet, soms gelijk met starten, soms pas als die heet word.

Schijnt ook dat je ze moet afstellen?

Bij mij sloeg die een keer af en zodra ik meteen doorstartte, toen ging die steeds stotteren, zodra ik na afslaan contact uit en aan deed ( dan reset die zichzelf ) dan deed ie het gewoon.

Tps sensor was toen 180,- en heb het zelf gedaan idd, was wel ff priegelen met een imbusje, de bovenste gaat nog wel, maar de onderste is een pokkeplek.

En je moet hem idd op de goede afstelling vastzetten.

Maar moet wel zeggen dat ik zo niet kan zeggen of het de tps is bij jou.
 
Hier een 2004 R1 rijder en gisteren is tijdens de eerste tourrit van het seizoen mijn blok in de soep gelopen :(

Geen idee nog wat er exact aan de hand is maar er was in ieder geval geen compressie meer mogelijk. Er zijn geen stukken uit het blok geslagen ofzo, uit de buitenkant is er niks van te zien.

Nu ben ik voorzichtig alvast aan het rondkijken voor een ander blok en er is erg weinig aanbod, of erg prijzig.
Wie niet waagt, wie niet wint: is er hier iemand die eventueel een motorblok heeft liggen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan