Het Grote Yamaha R1 Topic - Deel 56: Laagvliegen

Mede R1 rijders,

Ook in ben helaas slachtoffer geworden van de bekende dynamo kwaal:( alle magneetjes helemaal losgelaten. Iemand een adresje waar die toen een andere dynamo vandaan heeft gehaald?

Groetjes,

Leroy


Wat zijn dan de symptomen (accu laad niet meer op)?
 
Vandaag eindelijk kunnen rijden *O* onderhoud duurde "wat" langer dan gepland maar gisteren alle kuipen weer gemonteerd en een klein stukje gereden. Viel dat even vies tegen, had zelf de voorvorkolie vervangen en er was niet mee te rijden kreeg m de bocht niet in. Vandaag met een schroevendraaier en sleutel op pad gegaan en na een beetje prutsen weer fijn voor elkaar gekregen gelukkig, was al bang dat ik het niet goed had gedaan.

Ik zeg het ieder jaar ook weer wanneer ik weer voor het eerst opstap: wat is dat ding toch snel })
 
Hier precies hetzelfde! Ik heb de afgelopen maanden alleen maar op de enduro gezeten, en vandaag dus voor het eerst weer op de R1 sinds oktober :]
Ik moet zeggen dat ik er ook weer van schrok, hoeveel kracht er ik dat beestje zit :)
Het aanpassen van die schroeven van de tps/injectie heeft ook echt wel geholpen, de motor loopt veel rustiger nu :] :]
 
Wat zijn dan de symptomen (accu laad niet meer op)?

Accu laad inderdaad niet meer op. Stekker van spanningsregelaar losgehaald en gemeten, en kwam geen spanning vanaf de dynamo. Ik heb ook mijn lagers moeten vervangen waar de as van de dynamo in draait. Dingen waren helemaal vastgelopen en zat zoveel speling op, dat de dynamo tegen de casing aan kon komen.
 
Accu laad inderdaad niet meer op. Stekker van spanningsregelaar losgehaald en gemeten, en kwam geen spanning vanaf de dynamo. Ik heb ook mijn lagers moeten vervangen waar de as van de dynamo in draait. Dingen waren helemaal vastgelopen en zat zoveel speling op, dat de dynamo tegen de casing aan kon komen.

Hoeveel KM staat er dan op (Komt het door de speling van de lagers als het zo lees)?
 
Ik heb een pc5 gekocht voor de bigbang. Op dit moment heb ik leo dempers en krijg volgebde week nog een cat vervanger.
Bij de pc zit een o2 optimizer. Wat is dit en wat doet het? Ik las dat de originele sensor de pc overschrijft en dat er daarom iets tussen moest.
En ik las dat het werkt als een autotune, bekend dit dat de pc de mappings zelf wel maakt?
Wie kan mij uitleg geven?
En wie heeft er ervaring met het flashen van de ecu?
Groeten Arnold
 
Ik heb een pc5 gekocht voor de bigbang. Op dit moment heb ik leo dempers en krijg volgebde week nog een cat vervanger.
Bij de pc zit een o2 optimizer. Wat is dit en wat doet het? Ik las dat de originele sensor de pc overschrijft en dat er daarom iets tussen moest.
En ik las dat het werkt als een autotune, bekend dit dat de pc de mappings zelf wel maakt?
Wie kan mij uitleg geven?
En wie heeft er ervaring met het flashen van de ecu?
Groeten Arnold
Mobu Motors ( Frank Mos ) in Enkhuizen kan je ecu flashen en alles over uitleggen.
 
Ik heb een pc5 gekocht voor de bigbang. Op dit moment heb ik leo dempers en krijg volgebde week nog een cat vervanger.
Bij de pc zit een o2 optimizer. Wat is dit en wat doet het? Ik las dat de originele sensor de pc overschrijft en dat er daarom iets tussen moest.
En ik las dat het werkt als een autotune, bekend dit dat de pc de mappings zelf wel maakt?
Wie kan mij uitleg geven?
En wie heeft er ervaring met het flashen van de ecu?
Groeten Arnold


Flashen heb ik een jaar geleden laten doen van me r1 2011.
De motor was heel bokkerig in zijn 1e en 2e versnelling.
Na de flash herkende ik de motor niet meer terug ,
bokkerig was eruit en motor liep veel beter met meer trekkracht. qua pk's ook nog een sprongetje
gemaakt naar 186.

Flashen is echt een aanrader ipv het gedoe meg de pc enz.

Anders stuur Nippon bike's in tilburg een mailtje voor info erover.
 
Hoeveel KM staat er dan op (Komt het door de speling van de lagers als het zo lees)?

Ja dat is mijn vermoeden ook. Bij mij staat er +60.000km op. Bij Cama motoren (motorsloperij) gaven ze aan dat mensen met dit type blok (ook FZ-1 vermoed ik) met verschillende km-standen voor dat onderdeel kwamen....
 
Hoi R1 rijders.

Ik rij momenteel Speed triple en ik kijk al een tijdje naar een Yamaha R1.

Ik vraag me af of er nog mensen die willen overstappen op een Speed Triple.
Dit aangezien ik graag wil overstappen op een R1.

Hier een plaatje bij het praatje:
kslS2nO.jpg
 
Na het ritje afgelopen weekend, ben ik wel aan het twijfelen om een overstap te maken naar een andere fiets (rechtop zitten), of om toch helemaal te stoppen.

ik had er totaal geen lol meer in! was constant aan het kijken of er geen flitsers stonden, en of er geen politie in de buurt was (vanwege het teveel geluid) etc.etc.

als ik ga overstappen dan denk ik toch (moet nog proefrijden) dat het een BMW 1200 GS Adventure wordt.
 
Laatst bewerkt:
Na het ritje afgelopen weekend, ben ik wel aan het twijfelen om een overstap te maken naar een andere fiets (rechtop zitten), of om toch helemaal te stoppen.

ik had er totaal geen lol meer in! was constant aan het kijken of er geen flitsers stonden, en of er geen politie in de buurt was (vanwege het teveel geluid) etc.etc.

als ik ga overstappen dan denk ik toch (moet nog proefrijden) dat het een BMW 1200 GS Adventure wordt.


Dat heeft iedere motorrijder wel denk ik...... Die nieuwe Tracer schijnt ook wel fijn te rijden.
 
Na het ritje afgelopen weekend, ben ik wel aan het twijfelen om een overstap te maken naar een andere fiets (rechtop zitten), of om toch helemaal te stoppen.

ik had er totaal geen lol meer in! was constant aan het kijken of er geen flitsers stonden, en of er geen politie in de buurt was (vanwege het teveel geluid) etc.etc.

als ik ga overstappen dan denk ik toch (moet nog proefrijden) dat het een BMW 1200 GS Adventure wordt.


Ik heb voor de openbare weg een KTM 1190 adventue en enkel op de baan nog een R1. Moet eerlijk zeggen dat dit een perfecte combi is.

full
 
Zijn er rijders hier die de exup klep hebben verwijderd? en welke nadelen komen er bij kijken of ervaar je?

Welke r1?
Zit er ook zo'n ding op de bigbang?

Zijn er nog andere dingen die ik moet doen om de r1 op max vermogen te krijgen voor hij afgesteld wordt op de vermogensbank?

Groeten Arnold
 
Ik heb voor de openbare weg een KTM 1190 adventue en enkel op de baan nog een R1. Moet eerlijk zeggen dat dit een perfecte combi is.

[afbeelding]

die KTM is ook een leuke fiets.. ik moet me ff gaan verdiepen in de mogelijke fietsen.
ik ga het nog 1 keer proberen en daarna besluit ik of me schatje eruit gaat.

de Kawa Z1000 (nieuw model) is ook te geil voor woorden.. alleen krijg ik hetzelfde gezeik als ik nu ook heb met de R1.

Open pijp, open lucht filter etc.etc.. :(
 
Welke r1?
Zit er ook zo'n ding op de bigbang?

Zijn er nog andere dingen die ik moet doen om de r1 op max vermogen te krijgen voor hij afgesteld wordt op de vermogensbank?

Groeten Arnold


Die Exupkleppen zitten er al op vanaf de FZR1000 vanaf eind jaren 80 toch. (voor de jeugdigen.....FZR1000 is de voorloper van de R1)

Of ie op de nieuwste zit weet ik niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan