Het Grote Yamaha R1 Topic - Deel 56: Laagvliegen

die KTM is ook een leuke fiets.. ik moet me ff gaan verdiepen in de mogelijke fietsen.
ik ga het nog 1 keer proberen en daarna besluit ik of me schatje eruit gaat.

de Kawa Z1000 (nieuw model) is ook te geil voor woorden.. alleen krijg ik hetzelfde gezeik als ik nu ook heb met de R1.

Open pijp, open lucht filter etc.etc.. :(

Je kunt je motor ook standaard houden. Ik kan mij niet voorstellen dat je vermogen te kort komt (openbare weg). Voor de looks zou je nog een uitlaat met DB killer/Ekeur kunnen doen.
 
Je kunt je motor ook standaard houden. Ik kan mij niet voorstellen dat je vermogen te kort komt (openbare weg). Voor de looks zou je nog een uitlaat met DB killer/Ekeur kunnen doen.


Ik snap ook niet helemaal waarom ca 5.000 euro aan een straatfiets uitgegeven moet worden om de brommer sneller te maken. Uiterlijk alla. Maar om 10 pk extra eruit te halen????

Oom agent kan dit allemaal toejuichen. En wie zit met de ellende???
Jij!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Na het ritje afgelopen weekend, ben ik wel aan het twijfelen om een overstap te maken naar een andere fiets (rechtop zitten), of om toch helemaal te stoppen.

ik had er totaal geen lol meer in! was constant aan het kijken of er geen flitsers stonden, en of er geen politie in de buurt was (vanwege het teveel geluid) etc.etc.

als ik ga overstappen dan denk ik toch (moet nog proefrijden) dat het een BMW 1200 GS Adventure wordt.

Daar heb je flitsmeister voor toch? Voor zover ik weet werkt die ook gewoon in Hilversum (zo niet dan verklaart dat wel waarom de meest lucratieve flitspaal in NL daar staat ;))
 
Daar heb je flitsmeister voor toch? Voor zover ik weet werkt die ook gewoon in Hilversum (zo niet dan verklaart dat wel waarom de meest lucratieve flitspaal in NL daar staat ;))

FM is ideaal! Altijd aanstaan op de motor.

Ik heb net even gebeld naar enkhuizen. Flashen van de ecu kost 440 euro.
Iemand nog adressen meer in het noorden? Ik zit in Friesland.
Wat vinden jullie van die prijs? En is dat het verschil met een pcv met o2 optimizer?

En ja, ik haal alles uit de motor wat er in zit.

Groeten Arnold
 
Daar heb je flitsmeister voor toch? Voor zover ik weet werkt die ook gewoon in Hilversum (zo niet dan verklaart dat wel waarom de meest lucratieve flitspaal in NL daar staat ;))


hahah.. niet alleen dat.. het geluid is ook een probleem (zelfs met de DB-killers erin maak ik me zorgen)
zag vorige week filmpje op FB van iemand die hier (bij Afslag Veemarkt) eraf is gehaald en een geluidscontrole kreeg bij Rijnsweerd.. 380 euro plus WOK-melding!

Laat ik nou net dat stukje elke dag rijden :P

@gerar1.. het tunen (Akra's pc3, openlucht filter etc) heb ik niet voor die 5 pk's extra gedaan.. maar omdat ik het leuk en mooi vind en vooral het geluid daar ging het mij om :P *O* *O* *O*
 
hahah.. niet alleen dat.. het geluid is ook een probleem (zelfs met de DB-killers erin maak ik me zorgen)
zag vorige week filmpje op FB van iemand die hier (bij Afslag Veemarkt) eraf is gehaald en een geluidscontrole kreeg bij Rijnsweerd.. 380 euro plus WOK-melding!

Heb al vaker gehoord/gelezen dat er in en rond Utrecht regelmatig gecontroleerd wordt op geluid. Daarom heb ik alleen andere dempers (met DB killers) en de rest vd uitlaat origineel. Dat beetje extra geluid hoor je toch niet tijdens het rijden, zeker niet als je met oordoppen in rijdt. Dus als de overweging is om te stoppen met R1 rijden omdat het geluid te hard is, zou ik het wel weten haha :Y

@gerar1.. het tunen (Akra's pc3, openlucht filter etc) heb ik niet voor die 5 pk's extra gedaan.. maar omdat ik het leuk en mooi vind en vooral het geluid daar ging het mij om :P *O* *O* *O*

Het tunen (akra dempers, BMC luchtfilter, PC V) merk ik ook vooral in het middengebied, op topvermogen merk ik echt niet die paar PK verschil.
 
FM is ideaal! Altijd aanstaan op de motor.

Ik heb net even gebeld naar enkhuizen. Flashen van de ecu kost 440 euro.
Iemand nog adressen meer in het noorden? Ik zit in Friesland.
Wat vinden jullie van die prijs? En is dat het verschil met een pcv met o2 optimizer?

En ja, ik haal alles uit de motor wat er in zit.

Groeten Arnold
440,- ????

Ik heb wel 325,- moeten betalen bij hem, maar misshien omdat degene waar ik af en toe werk ( Motorstore Aalsmeer ) een vroegere partner/collega van hem was.

Vond het overigens wel veel geld, maar ja heb op de racer een Yecboom, dus moest het wel doen om ook de pitlimiter enz enz te laten installeren.

Als ik jou was zou ik een pc3/5 kopen en BMC luchtfilter en dan naar Jeroen vd Meer ( Dynojet ) gaan in uithoorn.

Verder ken ik niemand in friesland waar je heen zou kunnen gaan.
 
Dat heeft iedere motorrijder wel denk ik...... Die nieuwe Tracer schijnt ook wel fijn te rijden.
Mijn vriendin heeft een 2017 tracer en is er hartstikke blij mee.

Er zijn verhalen van pendelen van het stuur bij hoge snelheden ( boven de 160km ) maar wat heb je daar te zoeken met een Allroad vraag ik me af :?

Dan moet je een supersport kopen als je zo hard wilt rijden.
 
Laatst bewerkt:
440,- ????

Ik heb wel 325,- moeten betalen bij hem, maar misshien omdat degene waar ik af en toe werk ( Motorstore Aalsmeer ) een vroegere partner/collega van hem was.

Vond het overigens wel veel geld, maar ja heb op de racer een Yecboom, dus moest het wel doen om ook de pitlimiter enz enz te laten installeren.

Als ik jou was zou ik een pc3/5 kopen en BMC luchtfilter en dan naar Jeroen vd Meer ( Dynojet ) gaan in uithoorn.

Verder ken ik niemand in friesland waar je heen zou kunnen gaan.


Dankje voor je antwoord.
Ik heb vanavond een pcv op de r1 gezet. Maar ik twijfel aan de werking van de pc5(natuurlijk eerst zon ding aanschaffen en dan pas lezen). Er komt namelijk een o2 optimizer bij. Deze staat niet in verbinding met de pcv. Op internet staan veel verschillende verhalen. Het zou een soort van autotune zijn. Als ik zie hoe hij aangesloten is denk ik dat het apparaat gewoon de ecu voor de gek houdt en het mengsel wat rijker zet.
De optimizer zou werken tot de 6000 toeren,daarbovenpakt dan de pc5 het weer op. Hoe ik dit lees, maar dus nergens heb kunnen verifiëren, doet de pc5 dus niks tot de 6000 toeren?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten Arnold
 
Dankje voor je antwoord.
Ik heb vanavond een pcv op de r1 gezet. Maar ik twijfel aan de werking van de pc5(natuurlijk eerst zon ding aanschaffen en dan pas lezen). Er komt namelijk een o2 optimizer bij. Deze staat niet in verbinding met de pcv. Op internet staan veel verschillende verhalen. Het zou een soort van autotune zijn. Als ik zie hoe hij aangesloten is denk ik dat het apparaat gewoon de ecu voor de gek houdt en het mengsel wat rijker zet.
De optimizer zou werken tot de 6000 toeren,daarbovenpakt dan de pc5 het weer op. Hoe ik dit lees, maar dus nergens heb kunnen verifiëren, doet de pc5 dus niks tot de 6000 toeren?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten Arnold
Kijk anders in het Techniek topic of daar iets bij staat wat op jou verhaal slaat

En anders een topic openen, zijn genoeg dynoboeren die er verstand van hebben en anders zoals eerder gezegd Nippon bikes bellen of Jeroen vd Meer of Ruud Frederiks enz enz die geven je zeker wel een uitleg aan de telefoon.
 
Laatst bewerkt:
Na het ritje afgelopen weekend, ben ik wel aan het twijfelen om een overstap te maken naar een andere fiets (rechtop zitten), of om toch helemaal te stoppen.

ik had er totaal geen lol meer in! was constant aan het kijken of er geen flitsers stonden, en of er geen politie in de buurt was (vanwege het teveel geluid) etc.etc.

als ik ga overstappen dan denk ik toch (moet nog proefrijden) dat het een BMW 1200 GS Adventure wordt.

Een andere fiets halen ivm meer rechtop zitten kan ik wel bij inkomen, maar de fiets eruit ivm teveel geluid zijn legio oplossingen voor te bedenken toch? Als de db killers niet afdoende zijn kun je ook altijd nog een normaal luchtfilter proberen ipv een open/sport filter..
 
Heb al vaker gehoord/gelezen dat er in en rond Utrecht regelmatig gecontroleerd wordt op geluid. Daarom heb ik alleen andere dempers (met DB killers) en de rest vd uitlaat origineel. Dat beetje extra geluid hoor je toch niet tijdens het rijden, zeker niet als je met oordoppen in rijdt. Dus als de overweging is om te stoppen met R1 rijden omdat het geluid te hard is, zou ik het wel weten haha :YHet tunen (akra dempers, BMC luchtfilter, PC V) merk ik ook vooral in het middengebied, op topvermogen merk ik echt niet die paar PK verschil.

Heb de geluidspolitie nog nooit gezien in die regio😇 Ik heb de fuel module van Bazzaz ipv de powercommander. Scheen volgens Marc Hoegee meer uit gehaald/afgesteld te kunnen worden. Ook ik kan bevestigen dat je er een compleet ander motorkarakter voor terug krijgt en ben gelukkig de welbekende dip vd RN19 in het middengebied kwijt! De pk winst is mooi mee genomen natuurlijk :P
 
De Soes is helemaal klaar voor het circuit. Ben benieuwd hoe dat rijdt tov de R1. Iets minder vermogen (150 ipv 180), maar wel een stukkie lichter en een andere tandwiel verhouding. Ik verwacht dat qua rechtuit snelheid het verschil niet zo groot is, maar dat het gewichtsverschil in de bochten goed te merken is.

Zo zag ie er uit bij aanschaf deze winter:

DSC_0632_zpshkstnbgq.jpg


En na een spuitbeurtje dit is het geworden:


DSC_0777_zpscvpscmq8.jpg


DSC_0779_zpswy11jt56.jpg

Aanstaande dinsdag ga ik voor het eerst met de Soes op Assen rijden. Nog meer mensen hier die ook dag gaan?
 
De Soes is helemaal klaar voor het circuit. Ben benieuwd hoe dat rijdt tov de R1. Iets minder vermogen (150 ipv 180), maar wel een stukkie lichter en een andere tandwiel verhouding. Ik verwacht dat qua rechtuit snelheid het verschil niet zo groot is, maar dat het gewichtsverschil in de bochten goed te merken is.

Zo zag ie er uit bij aanschaf deze winter:

[afbeelding]

En na een spuitbeurtje dit is het geworden:


[afbeelding]

[afbeelding]
Aanstaande dinsdag ga ik voor het eerst met de Soes op Assen rijden. Nog meer mensen hier die ook dag gaan?

Damm.... die is echt netjes geworden!
 
De Soes is helemaal klaar voor het circuit. Ben benieuwd hoe dat rijdt tov de R1. Iets minder vermogen (150 ipv 180), maar wel een stukkie lichter en een andere tandwiel verhouding. Ik verwacht dat qua rechtuit snelheid het verschil niet zo groot is, maar dat het gewichtsverschil in de bochten goed te merken is.

Zo zag ie er uit bij aanschaf deze winter:

[afbeelding]

En na een spuitbeurtje dit is het geworden:


[afbeelding]

[afbeelding]
Aanstaande dinsdag ga ik voor het eerst met de Soes op Assen rijden. Nog meer mensen hier die ook dag gaan?

gaaf man! serieuze shizzle! *O*
 
@Pilz

En hoe is je eerste dag op de Gixxer verlopen op Assen? Lekker kunnen sturen? :]

Op zich prima. Lekker om weer op het circuit te rijden. Wel een beetje wennen nog aan de Soes, dus voor de volgende dag nog wat dingetjes aanpassen, zoals de stand vd hendels en kijken of de koppeling wat soepeler kan lopen. Ook met slicks ging het prima, hoewel het vooraf een beetje spannend was of de baan droog zou zijn tussen de buien door. Maar uiteindelijk alles droog kunnen rijden. In de 1e 2 sessies rustig opgebouwd. In de 3e na 2 rondjes rempunt gemist en maar rechtdoor de grindbak in gereden. Man, dat was net een rodeo :) De laatste meter ging ie alsnog om, maar geen schade aan mij, mijn pak of de motor, zelfs geen kapotte of bekraste kuip. Dus daarna het grind uit de kuip geschept, de brommer goed gecheckt en in de 4e sessie heb ik nog 2 sec van mijn pr af weten te halen. De 5e sessie heb ik laten schieten vanwege vermoeidheid.

Kortom, een leuke, enerverende en leerzame dag en op naar de volgende (29 mei)!

DSC_0458.JPG


DSC_0375.JPG


DSC_1091.JPG


DSC_1754.JPG

foto credits: marcel renders
 
Laatst bewerkt:
Mijn vriendin heeft een 2017 tracer en is er hartstikke blij mee.

Er zijn verhalen van pendelen van het stuur bij hoge snelheden ( boven de 160km ) maar wat heb je daar te zoeken met een Allroad vraag ik me af :?

Dan moet je een supersport kopen als je zo hard wilt rijden.

Andere vering erop en klaar. Mijn vrouw heeft een FZ06-Fazer en toen er een hyperpro streetbox opkwam herkende ze m niet meer terug... (ik moet nu aardig mijn best doen om haar bij te houden bij minirotondes :$ )


Allroad....? Het is toch eigenlijk een MT09 waar een kuip opzit? Oogt idd wel wat "adventure", wel mooi trouwens. Beetje de opvolger van de TDM?

Ik vind de Tenere en de XT's juist meer all road.
 
Andere vering erop en klaar. Mijn vrouw heeft een FZ06-Fazer en toen er een hyperpro streetbox opkwam herkende ze m niet meer terug... (ik moet nu aardig mijn best doen om haar bij te houden bij minirotondes :$ )


Allroad....? Het is toch eigenlijk een MT09 waar een kuip opzit? Oogt idd wel wat "adventure", wel mooi trouwens. Beetje de opvolger van de TDM?

Ik vind de Tenere en de XT's juist meer all road.
Zij merkt niks dus we laten het zo :Y

Ik noem het maar een allroad want daar lijkt met meer op dan een standaard naked.

Kruising tdm en allroad zoiets ja.
 
Ziet er allemaal goed uit die circuit foto's!

Leuk om te lezen ook hoe het je vergaan is Pilz, keep it up! En de Gixxer 750 blijft een onderschatte fiets })

Zit elke winter weer te twijfelen of het ook niks voor mij is, zit alleen met de factor 'tijd' _O-
 
Ik heb een probleem met mijn R1 (2008, RN19). Als je onderstaand fragment bekijkt, dan wordt duidelijk dat mijn R1 bij stationair zelfs uitvalt/kan uitvallen. Het is lastig wegrijden, want ik moet veel meer gas geven dan je normaliter zou doen. Anders valt de motor uit of gaat de motor bokken. Rijd ik harder dan 20/30, dan merk ik niet eens dat m'n motor stationair niet goed draait. Ik merk ook geen vermogensverlies of iets dergelijks.

Er is ongeveer 21.000 mee gereden. Ik weet niet of de bougies bij de laatste beurt zijn vervangen. Deze staan niet afzonderlijk op de factuur, dus waarschijnlijk niet. Ik heb geen powercommander, ik rijd met de standaarduitlaat en ik heb geen K&N luchtfilter o.i.d.

Kunnen jullie mij helpen met de volgende vragen?
-Heeft iemand hetzelfde meegemaakt en hoe is dit verholpen? Wat heeft dit ongeveer gekost?
-Ik zoek een goed adres om dit probleem te verhelpen. Omgeving Almere en ik ben bereid ca. 75km te rijden voor een goede monteur. Ik wil namelijk een kleine beurt laten geven en tegelijkertijd dit probleem laten aanpakken. Iemand een monteur die hij/zij kan aanbevelen.

https://drive.google.com/open?id=0B7SeAJvuNnRObXd0RFN0dVp2b3M

Alvast ernorm bedankt.
 
Klinkt als kapotte bougie en/of bobine, motor draait stationair niet op 4 poten.

Bij jou in de buurt kan ik ik geen dealer aanbevelen aangezien ik daar geen ervaring heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan