racegaas

Boudtje

Die hard MF'er
27 dec 2008
386
0
Maastricht
Goedendag allemaal;

Ik heb het idee om racegaas te plaatsen achter de gaten van mijn kuip. Op zich mag dat niet zo'n groot probleem zijn, dacht ik zo, maar toch heb ik een vraagje (of wat ;) )

Ten eerste, ik heb het racegaas in de kleur "aluminium". Nou heb ik het idee om die kleur te veranderen in "rood". Als ik nu het gaas voorbehandeld met primer en daarna de verf kan ik het daarna nog buigen zonder dat de verf er vanaf springt? Of is daar een speciale soort primer/lak voor? Of, moet ik het eerst buigen en passen ZONDER het definitief te plaatsen om het dan te spuiten en als het dan droog is om het daarna te plaatsen?

Verder een vraagje over "hoe" het definitief te monteren. Ik dacht zelf een soort kit te gebruiken. Iemand een idee welke?Ik zie jullie sugesties met plezier tegemoet... ;)

gr. Boudtje
 
Je kan ook racegaas kopen in de kleur die je wilt :)
maar ik zou het eerst mooi op maat buigen en dan in de kleur spuiten. Het monteren kan gewoon met kit. Zo deed ik het vroegah altijd met mijn foute bumpers op mijn auto (a)
 
Ik weet dat ik het ook in een kleur kan krijgen maar ik heb deze nou eenmaal. ...
Maar kan je mij dan ook vertellen welke kit ik kan gebruiken?
Want dat weet ik dus niet. ..

Gr. Boudtje
 
Ik weet dat ik het ook in een kleur kan krijgen maar ik heb deze nou eenmaal. ...
Maar kan je mij dan ook vertellen welke kit ik kan gebruiken?
Want dat weet ik dus niet. ..

Gr. Boudtje
Kloddertje polymax (of varianten hierop) gaas erin wellen, zodat het aan de achterzijde erdoorheen blubt en aandrukken met een natte vinger
 
Okay heren, polymax (of een variant hiervan) is dus het beproefde middel om dat gaas vast te zetten. Dat is wat je noemt "nuttige informatie". Dat je door dat gaas ook maar enigszins iets harder zou gaan bestaat alleen maar in de fantasie en zeer zeker als je droomt... Dus ik zou zeggen; slaap zacht :Z

Dan rest nog alleen mijn tweede vraag, over dat spuiten.
Iemand een voorstel over hoe ik dat het beste zou kunnen aanpakken?
Wederom wacht ik met spanning af.... :W

gr. Boudtje
 
Simpele gedachte; verf hard uit. Iets dat uit hard is niet flexibel.
Dus. Welhier mijn mening secu antwoord; eerst buigen dan spuiten.
En ja. dan moet je het dus 2x ff monteren ;)
 
voor primer op aluminium raden ze in het spuiten en laten spuiten topic van een zelf etsende primer aan,
die hecht vaster aan aluminium, waarschijnlijk omdat op alu meteen een oxidelaagje komt die vaak niet eens te zien is.
voor monteren inderdaad de polymax van bison of een vergelijkbare lijm/kit op polymeerbasis.
 
Er is ook verf die elastisch blijft.
Je kan even googlen op "Elastische verf voor aluminium".

Maar persoonlijk zou ik eerst buigen.
Dan heb je minder kans dat je je Picasso beschadigd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan