Open luchtfilter kawa zxr750l van 1994

speedbike29

MF'er
29 mei 2013
33
0
Landgraaf
Hoi

Weet iemand waar ik open luchtfilters kan kopen zonder airbox voor een kawa zxr750l van 94. Al een paar dagen aan het zoeken vind ze alleen voor in de airbox maar wil ze direct op carbs monteren omdat airbox verdwijnt. Zoiezo een pain in the ass om erop te zetten . En word omgebouwd naar streetfighter

Bij voorbaat dank
 
Een zxr van 94 heeft een ram air systeem.
Als je daar de luchtfilterkast van gaat verwijderen zal je volgens mij problemen gaan krijgen.
 
Hij zal inderdaad bij hogere snelheden 200+ niet zo snel zijn als met airram . Kuip is weg dus zo snel zal ik dat niet rijden. En hij zal op testbank moeten voor afstelling. Maar ik heb ze al gezien met open luchtfilter en zonder airram dus het kan wel. Kan alleen nergens luchtfilters voor op carbs vinden.
 
Heeft de 750 ook ram air? als je de slangen er af trekt bij een 750 gaat deze gewoon weer de vrije lucht in. bij een zxr400 gaat deze wel het luchtfilterhuis in. Ik heb op mn 400 een keer wat geprobeerd aan andere luchtfilters maar hij ging hier alleen maar slecht van lopen.
 
Alleen waarom wil je van die airbox af?. Begrijp dat je de luchtinlaten in de kuip niet meer kan gebruiken maar dan maak je toch mooie afdekkapjes op het frame met een roostertje bv?. Nu ga je alleen maar warme lucht achter het blok vandaan pakken wat niet goed is voor de prestaties.
 
Heb wat bijgelezen ge moet inderdaad een afscherming maken tussen blok en luchtfilter ivm anders zuig je warme lucht . Maar heb altijd problemen met luchtfilter op de plaats te krijgen . Beter gezegt niet goed op plaats te krijgen . Aan carbs kant .Afschermen en open erop.ook ivm streetfighter. Moet wat erop gaan vinden maar zo is bagger.
 
Een zxr van 94 heeft een ram air systeem.
Als je daar de luchtfilterkast van gaat verwijderen zal je volgens mij problemen gaan krijgen.

waarom ?
druk in vlotterkamers moet dezelfde zijn als in de luchtilterkast. haal je de luchtfilterkast weg, moet je enkel zorgen dat de overlopen van de carbu's in de "vrije lucht" uitkomen, net zoals de ingang van de carbu's.
 
Heb wat bijgelezen ge moet inderdaad een afscherming maken tussen blok en luchtfilter ivm anders zuig je warme lucht . Maar heb altijd problemen met luchtfilter op de plaats te krijgen . Beter gezegt niet goed op plaats te krijgen . Aan carbs kant .Afschermen en open erop.ook ivm streetfighter. Moet wat erop gaan vinden maar zo is bagger.

gewoon eraf smijten en losse filters erop, zelfs voor die afscheiding zou ik geen moeite voor doen en eerst gewoon zo proberen. maakt het wat uit dat je enkel pk's minder zou hebben ?
 
Jammer genoeg niet. Maar kan nog altijd. Luchtfilter gaat niet op carbs past niet lekker hierdoor past tank niet lekker. En open ĺuchtfilters vind ik gewoon wat hebben. Maar kan ze nergens vinden op internet
 
Doordat de rijwind met kracht via stuwdrukinlaten in de airbox wordt geperst, ontstaat bij hogere snelheid een overdruk, waardoor meer lucht (en daarmee zuurstof en benzine) in de cilinders van de motor wordt geperst met als gevolg een toename van het motorvermogen.
 
waarom ?
druk in vlotterkamers moet dezelfde zijn als in de luchtilterkast. haal je de luchtfilterkast weg, moet je enkel zorgen dat de overlopen van de carbu's in de "vrije lucht" uitkomen, net zoals de ingang van de carbu's.
Ik wist niet dat het zo simpel was.
Als je open filters gaat gebruiken moet je in ieder geval de sproeiers aanpassen.
Ik kreeg met mijn fireblade van ruud frederiks het advies om vooral niks te veranderen aan de luchtfilterkast omdat hij dan veel slechter ging lopen en slecht af te stellen was.
Misschien is de fireblade daarin een uitzondering.
 
Ik wist niet dat het zo simpel was.
Als je open filters gaat gebruiken moet je in ieder geval de sproeiers aanpassen.
Ik kreeg met mijn fireblade van ruud frederiks het advies om vooral niks te veranderen aan de luchtfilterkast omdat hij dan veel slechter ging lopen en slecht af te stellen was.
Misschien is de fireblade daarin een uitzondering.

neen, geen uitzondering. hoe groter de luchtfilterkast hoe beter, dat geldt voor alle motoren . in een luchtfilterkast is veel stabielere lucht aanwezig dan wat je open kelken of K&N's binnen krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb voor mijn zxr ook zelf een zo groot mogelijke luchtfilterkast gebouwd op aanraden van Ruud. Ik heb alles een ander model zxr dus zonder ram air. Bij mij zit de aanzuiging onder het zadel. De binnen/onder kant van de tank dient als deksel van de luchtfilterkast.
Heb als aanzuigpunt een subwoofer pijp gebruikt.
Die kelkvorm zit in de wand van het filterhuis en de pijp die aan die kelk zit steekt het filterhuis binnen. Daarop zit gewoon een schuimfilter die nu dus eigenlijk binnenste buiten werkt.

De luchtinlaat zit dus lekker in de koele lucht en waar het niet waait tijdens het rijden. Heb dat expres gedaan omdat als je filter voor je gevoel lekker in de wind zit hij door bepaalde luchtstromen ook makkelijk een soort vacuüm zou kunnen creëren omdat de wind er langs waait en hij de lucht juist uit het luchtfilterhuis zou kunnen trekken.
De kelk vorm van de aanzuiging is erg belangerijk omdat die veel meer lucht kan pakken als dat je die pijp gewoon afzaagt en je dus enkel een rond gat hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan