Startproblemen Hondacb900 Bol Dor

Jonson

MF'er
27 mrt 2003
116
15
Rheden
Afgelopen jaar heb ik mijn motor verbouwd. (Andere wielen en voorvork) Ik heb hem goed lopend weggezet, maar nu wil ie niet meer starten. Er zit goeie benzine in (Competition 102) en hij krijgt benzine. Hij heeft eerst heel even op 2 cilinders gelopen daarna ook niet meer. Bougie zijn vrijwel nieuw maar vonken niet meer. Kan dit aan de bougies liggen of moet ik ergens anders gaan kijken?

Alvast bedankt voor jullie reacties

Jasper
 
het niet aan willen slaan kan komen door de benzine die in de vlotterkamers is achtergebleven, aftappen en verse erin laten stromen wil vaak wel helpen.

deze motorfiets wilde in de jaren 80 ook al slecht aanslaan na de winterstop.
de bougies kunnen doorgeslagen zijn, goed schoonmaken met een messingborstel en remmenreiniger kun je proberen.
 
Starten bijna allemaal lastig na een tijdje stilstand. Maar: post deze vraag even in deel "brikken en klassiekers". Daar is een heel topic gewijd aan de Bol. Krijg je waarschijnlijk snel een antwoord. En ik zie dat Janbros al een heel zinnig antwoord heeft gegeven.

Groeten van een andere Bol-rijder


Edit: ik was weer te laat met mijn reactie dan wel ik type te traag☺️
 
Laatst bewerkt:
Kijk even of je bobines Plus 12 Volt krijgen? zoniet is je run schakelaar misschien niet helemaal goed meer. Krijgt de rest vd Installatie wel spanning als je contact aanzet?

Ik ben blijkbaar nog trager... was op zoek naar schema.
Voortaan de eis stellen: schema bijleveren!
 
Laatst bewerkt:
Gelukt, hij loopt weer. Benzine uit de carbs laten lopen en nieuwe bougies.
Bedankt voor de reacties

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan