Yamaha Virago 535 trekt vertraagd op

marjolein3187

Rookie
15 jul 2015
1
0
Den-Haag
Hai,

Ik vroeg mij af of iemand een suggestie heeft voor het oplossen van mijn probleem.

Ik heb net een Yamaha Virago 535 uit 1998 gekocht die een jaar had stilgestaan. Hij start goed, nieuwe accu, olie en oliefilter vervangen. Het enige probleem is dat hij vertraagd optrekt. Als ik wegtrek of bij gasgeven na doorschakelen duurt het soms even voordat hij reageert en als hij dan reageert schiet ie ineens weg. De ene keer duurt het langer dan de andere voor hij reageert (1-6/7sec). Bij het opentrekken van het gas vanuit stationair in zn vrij reageert hij wel direct. Lucht- en benzinefilters zouden volgens de vorige eigenaar schoongemaakt zijn maar ik ben daar niet helemaal zeker van.

Iemand dit ook gehad of een idee wat eraan te doen?

Alvast bedankt!
 
Bij halfords of brezan ofzo een flesje benzinereiniger kopen (let op dat je vor carburateurs koopt en geen injectie)
Doe dit bij een volle tank benzine en maak een rit van zeker 60 km. Na 2 dagen weer een rit maken van min. 50 km en dan zal het probleem wel over zijn.
Dit spul lost vergumde resten van bezine op en reinigt de carburateur. Kun je zonder problemen gebruiken! Zelf al een paar keer gehad en dit hielp goed.
Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan