Gsx-R 750 K6 Stottert

Gixxer070

Rookie
16 jul 2015
6
0
Voorburg
Hallo Dames,Heren

Ik zal mij eerst even voorstellen aangezien ik nieuw ben op dit Forum.
Mijn naam is Jesper en ben woonzaam in Voorburg. Ik heb sinds maart dit jaar een nieuwe Gsx-R gekocht, namelijk het k6 750cc model. ( pas 6600Km gedraaid )

Nu ben ik niet zo'n hele fanatieke rijder en rijdt echter enkel bij mooi weer. De motor heeft voordat ik hem kocht ruim 6 maanden stil gestaan bij de dealer. Ik heb intussen pas 1500Km gereden sinds maart _O- . Dus dat zegt wel dat ik niet zo vaak rij :]

Een paar weken geleden begon de motor nadat ik een volle tank had erg te bokken en sputteren. Dit alles gebeurd steeds onder de 4000 toeren. Nu heb ik een flesje injectie reiniger leeg gegooid in de tank en deze vervolgens leeg gereden. ( intussen afspraak gemaakt bij de dealer om hem na te laten kijken ) Vlak voordat de tank leeg was is het stotteren opgehouden. Ik heb daarna V-power getankt en had daarna ook nergens geen last meer van.
Omdat het probleem verholpen was de dealer gebeld en verteld dat het euvel verholpen was en heb toen ook de afspraak geannuleerd.

Tijdens deze ervaring zat de standaard uitlaat op de motor. Echter heb ik deze vorige week vervangen voor de Akrapovic shorty. Nog steeds niks aan de hand totdat ik me tank bijna had leeg gereden en de motor weer begon te bokken/stotteren. Heb nu maar weer de dealer gebeld dus daar gaat hij nu wel bekeken worden want zo valt er niet op te rijden.

Tijdens het stationair draaien hoor je redelijk vaak ook plofjes uit de uitlaat wat duid op onverbrande benzine.

Waar ligt het probleem denken jullie ?

Bougies die niet goed werken aangezien de uitlaat ploft tijdens stationair draaien.
Of kan het injectie systeem vervuild zijn.

Boven de 4000 toeren niks aan de hand en rijdt verder goed.
Als het goed is gaat de dealer v/d week de bougies vervangen maar het zal mij benieuwen.
Heb het forum reeds afgespeurd en lees dat er meer mensen last hebben van dit probleem.

Mochten jullie wat weten please let me know. :}
 
'**** Gsx-R 750 K6 Stottert ***' > 'Gsx-R 750 K6 Stottert'


Je dealer gaat hoop niet 'gewoon bougies vervangen'.

Je hebt een klacht, die onderzocht moet worden.
Aan de hand van het onderzoek volgt een diagnose, aan de hand van diagnose volgt oplossen.

Kan best zijn bougies vervangen daar bij hoort hoor, maar ik gok van niet.

Laten we de expertise van de dealer afwachten, en horen wat er aan schort.
 
Deze generatie GSXR (K6\K7) ploft bijzonder graag en afhankelijk van de demper bijzonder luid!

Ik had er een Remus onder en ..... godver@&*@&@* wat kwamen er een knallen uit bij gas los in hoge toeren.

Ligt denk ik aan onder andere de korte uitlaat. Er rijdt bij mij in de buurt een R6 rond (2006 \ 2007???) en die knalt er hevig op los.

Maar wat Martell zegt;
Bougies vervangen??!? Dat hoort (volgens het boekje) pas ergens rond de 25.000 km ofzo.

Ik zou toch met jouw dealer van te voren even kortsluiten dat hij niet jouw halve motor gaat vervangen om zo uiteindelijk tot een conclusie te komen. Dat is niet de manier.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is in de garantie periode van 3 maanden vermeld. Dus dit gaat gewoon nog onder de bovag garantie vervangen worden. Binnen 1500Km al gedonder is natuurlijk beetje belachelijk. Ze gaan beginnen met de bougies en dan hoop ik dat daarmee de kous af is. En anders denk ik dat de injectoren maar eens nagekeken en gereinigd moeten worden.
 
Laatst bewerkt:
Ja maar je vervangt iets omdat het moet en niet omdat je hoopt daarmee het probleem op te lossen.

Zijn het straks niet de bougies dan vervangt hij de uitlaat. Blijkt het niet de uitlaat te zijn vervangt hij de injectoren. Zijn het niet de injectoren..... is jouw garantieperiode van 3 maanden voorbij en wilt hij graag de koppakking vervangen maar dat ga je zelf moeten betalen want de garantie is verlopen.

Ik fantaseer er hevig op los but you get the point (hoop ik). :)


Voor zover ik begrijp bedoelt Martell dat ook.

De dealer moet kijken wat het probleem is en aan de hand daarvan actie ondernemen. Nu lijkt het alsof hij al besloten heeft welke actie hij gaat ondernemen nog voordat hij gekeken heeft wat nu het probleem is.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is in de garantie periode van 3 maanden vermeld. Dus dit gaat gewoon nog onder de bovag garantie vervangen worden. Binnen 1500Km al gedonder is natuurlijk beetje belachelijk. Ze gaan beginnen met de bougies en dan hoop ik dat daarmee de kous af is. En anders denk ik dat de injectoren maar eens nagekeken en gereinigd moeten worden.
Nou, das dan fijn, binnen de garantieperiode.

Laat ze maar lekker doen wat moet, als jij maar een goed rijdende motor krijgt :)

Daar hoeven we op MF verder geen woorden aan vuil te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan