YZF 750 R Step Rechts

Doelie007

Rookie
18 feb 2015
14
0
Wie o wie kan me de gouden tip geven om de linker step te vervangen?
De linker was binnen 10 minuten gedaan maar de moer van de rechter is onbereikbaar met steeksleutel :(
 
foto?

pijp-sleutel, dopsleutel, inbus-sleutel, torx-sleutel, steek-sleutel, ringsleutel, open ring-sleutel, knie-sleutel, nok-sleutel, haaksleutel .................??
Òf misschien speciaal-gereedschap???? Maar dat lijkt me niet!

In Japan hebben ze dat ding ooit vastgezet, dus er zal best wel een sleutel zijn die past!!
 
Laatst bewerkt:
Wat is exact onbereikbaar?

yamaha-yzf-750-r-1079328_4.jpg
 
Hi thnx voor de foto, ik kan dus niet aan de achterkant komen met een steek of dop.
De tip om de schetsplaat los te maken zal ik proberen maar ik keek net en hier op het plaatje ziet het er eenvoudig uit maar het rempedaal zit netjes tussen de 2 inbussen maar bij mij zit het lager, precies voor die onderste inbus...
 
Het bestand dat je hebt geupload is groter dan is toegestaan en is daarom geweigerd.
(interne identificatie: board::get_upload_error::UPLOAD_ERR_INI_SIZE gegenereerd door de 'board' klasse)
 
Zo te zien moet ik moer 23 hebben en die zit bijna tegen de achterbrug aan... dus schetsplaat moet er af...nu eerst het rempedaal losmaken want die hangt voor de onderste imbus en zit nu muurvast...
Eerst kruipolie en kopervet halen!

Leuk klusje voor zaterdag of zondag...

daarna toch ff een kijkje nemen in de EXUP klep...
 
Zo te zien moet ik moer 23 hebben en die zit bijna tegen de achterbrug aan... dus schetsplaat moet er af...nu eerst het rempedaal losmaken want die hangt voor de onderste imbus en zit nu muurvast...
Eerst kruipolie en kopervet halen!

Leuk klusje voor zaterdag of zondag...

daarna toch ff een kijkje nemen in de EXUP klep...

Kan je het rempedaal daarna meteen afstellen, want zo valt er weinig mee te remmen :+
 

Zo te zien moet ik moer 23 hebben
en die zit bijna tegen de achterbrug aan... dus schetsplaat moet er af...nu eerst het rempedaal losmaken want die hangt voor de onderste imbus en zit nu muurvast...
Eerst kruipolie en kopervet halen!

Leuk klusje voor zaterdag of zondag...

daarna toch ff een kijkje nemen in de EXUP klep...

:N , moer 23 zit aan de schakelzijde, ik denk dat je moer 25 van het rechter stepje bedoeld. De rijrichting in de tekening is naar je toe getekend, beetje verwarrend idd. :+
 
zo het heeft een halve zondag in beslag genomen maar het is gelukt! Ik heb de bovenste inbus losgekregen en met een beetje wrikken naar links geschoven zodoende kon ik de moer van de step (25) vrijmaken.
Het rempedaal blijft wel zo laag zitten maar ik las ergens dat het ook te maken kan hebben met de blokjes/schijf achter. Als die bijna op is dan zakt je pedaal iets, nu kan dat wel kloppen maar hij remt nog prima dus dat laat ik voorlopig maar ff zo!
 
Het rempedaal blijft wel zo laag zitten maar ik las ergens dat het ook te maken kan hebben met de blokjes/schijf achter. Als die bijna op is dan zakt je pedaal iets, nu kan dat wel kloppen maar hij remt nog prima dus dat laat ik voorlopig maar ff zo!

weet niet waar je dat gelezen hebt, maar ik zou er niet meer terug gaan om nog dingen te lezen :N
 
Ik heb het op andere vastzittende schroeven enzo gedaan en het komt daarna gewoon normaal los hoor...
Alleen deze inclusief tikken en zelfs inbus op schroeftol niet..! Inbussleutel aan staaf gezet en kracht erop resulteerde in kromme inbussleutel!
Iemand een andere tip..?


WD40 niet als kruipolie gebruiken. Dan kan je lang wachten tot het los is/gaat :P
 
Ik heb het op andere vastzittende schroeven enzo gedaan en het komt daarna gewoon normaal los hoor...
Alleen deze inclusief tikken en zelfs inbus op schroeftol niet..! Inbussleutel aan staaf gezet en kracht erop resulteerde in kromme inbussleutel!
Iemand een andere tip..?

Ik lees vast te snel maar wat zit er nog vast, ik dacht dat het gelukt was?
Maar gebruik voor een vastzittende inbus eens een inbusdop / bitje op een ratel. Dan stevig de dop op de inbus duwen. Dan met korte snukjes los proberen te draaien. Dus niet langzaam kracht opbouwen maar echt met kort en veel kracht zetten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan