Earpads in Shoei helm zetten. Welke wel en welke niet?

Robberobbe

MF veteraan
29 apr 2004
2.579
32
Den Haag
Ik heb een Shoei XR1100 integraalhelm. Hij zit uitstekend maar ik vind hem wat lawaaierig.
Bij deze helm zit een uitsparing bij de oren, ik denk voor communicatiesystemen oid. Nu zijn er earpads te koop, maar ik kom ze in verschillende prijsklassen tegen.

Wie heeft er wel eens earpads in z'n helm geplaatst en welke moet je nou wel of juist niet aanschaffen. Uiteraard moeten ze in het helmtype passen, maar dan nog kom ik verschillende setjes tegen. Het hoeft voor mij niet origineel Shoei te zijn zolang ze maar goed dempen.
 
Hoeven helemaal niet zulke bijzonder goede oordoppen te zijn hoor, die bonte van de Hema werken perfekt en gaan best lang mee. Gebruik deze al jaren.
Ze zijn in iedergeval fijner dan die sliconen parachuutjes van alpine..
 
schuimdopjes dempen niet genoeg. Hema niet gamma e.d. niet, zelfs industiële niet. Tenminste niet genoeg. Vandaar interesse in earpads...
Ben benieuwd in hoeverre dat werkt met die earpads.
Hoezo dempen ze dan beter? mijn gehoorgang is met die schuimpjes afgesloten, je zou haast zeggen: beter kan niet...blijkbaar dus wel
 
Ik heb ze nog thuis liggen, als je je adres even in een pm stuurt dan stuur ik ze op.
Bij mij gaven ze juist meer herrie omdat ze tegen mn oren aandrukte, waardoor mijn oordoppen gingen lekken.
 
Laatst bewerkt:
Ik herken je probleem ik heb ook een xr1100 en t is best wel een lawaaibak !
heb ik op earpads shoei xr 1100 gegoogeld,kom ik hier;

https://www.louis.eu/artikel/earpad-shoei-xr1100-qwest/20013140

op uit, ik heb ze besteld kosten geen drol , dus ik probeer t.
als t goed is komen ze eind deze week binnen ,ik zal t laten weten :Y

Ook voor de Qwest. Ga ze ook eens proberen. Thanks!

Ik heb een Qwest met whisper kit en gebruik die standaard Alpine oordopen maar vind het allemaal nog te veel gebulder en geruis. Kijken of dit helpt. Ik heb echter het idee dat het voornamelijk van onderen komt ondanks de whisper kit.
 
Dat begreep ik al uit je vorige post, was ook bedoeld voor robberobbe de topicstarter.


o.k :}


Ook voor de Qwest. Ga ze ook eens proberen. Thanks!

Ik heb een Qwest met whisper kit en gebruik die standaard Alpine oordopen maar vind het allemaal nog te veel gebulder en geruis. Kijken of dit helpt. Ik heb echter het idee dat het voornamelijk van onderen komt ondanks de whisper kit.


T proberen waard ,voor dat geld toch ?
ik heb geen whisper kit :N ik vind t gewoon een lawaaiige helm
 
..Wie heeft er wel eens earpads in z'n helm geplaatst en welke moet je nou wel of juist niet aanschaffen. Uiteraard moeten ze in het helmtype passen, maar dan nog kom ik verschillende setjes tegen. Het hoeft voor mij niet origineel Shoei te zijn zolang ze maar goed dempen.

Ik heb geen Shoei XR1100 maar een X-Spirit (I), en die heeft ook flinke uitsparingen t.p.v. de oren. Op zich vond ik oorspronkelijk mijn Shoei niet uitzonderlijk lawaaiig (helm sluit nauw en heb het bijgeleverde kinrandflapding erop zitten, en heb altijd een helmmuts en sjaal om) maar om vooral herrie bij langdurige snelwegtochten omlaag te brengen heb ik de oorsparingen gevuld met schuimrubber. Op maat geknipt en d.m.v. een afdekkend lapje stof vastgenaaid in de voering.
Het geluidsvolume in nu nog niet helemaal op oorschuimpjesnivo, maar goed genoeg om zonder schuimpjes EN ZONDER GEHOORSCHADE ROND TE KUNNEN RIJDEN. ;)
Het opvullen van die holle ruimtes bij de oren maakt dat ze niet meer als klankkasten kunnen werken. Dus het intredende geluid is ongeveer even sterk, maar wordt nu niet meer extra versterkt door die holle oorsparingen.
Kortom, probeer 't anders eerst 'ns met losse schuimrubberproefstukjes, en daarna kun je dan beslissen of het werkt voor jou en of je (de officiele) earpads wilt aanschaffen (of zelf gaat hobby-en).
 
De hoeveelheid geluid wordt ook voor een groot deel bepaald door de
stroomlijn van de motor.
Een kleine aanpassing aan het ruitje kan al een groot verschil maken.

De shoei is an sich best een stille helm.
 
De Shoei een stille helm :N
ik had hiervoor een schuberth ding zit voor geen meter, maar stil :Y


Kort en goed, de earpads die ik besteld had kwamen binnen, dus ff in de helm geprutst.
Het is lekker weer de brommert gepakt en ja t scheelt iets ,niet zoveel als dat ik gehoopt had,maar t rondje om de kerk kan nu goed zonder earplugs in
 
De hoeveelheid geluid wordt ook voor een groot deel bepaald door de
stroomlijn van de motor.
Een kleine aanpassing aan het ruitje kan al een groot verschil maken.

De shoei is an sich best een stille helm.

ruitje :?


full


ik heb inmiddels contact gehad met Shoei. Earpads kosten € 20,00 en ik mag ze terugsturen als ik niet tevreden ben :}
 
Laatst bewerkt:
Ik zag ze net bij rad.eu ook voor €20.

Is Louis zoals Plurzrx heeft aangegeven toch aanzienlijk goedkoper.

Heb ze net daar ook besteld en meteen voor 2 vrienden. Die 3 euro zijn de moeite zeker waard om te proberen.

Ik ben heel benieuwd. Ik vind mijn helm namelijk ook echt niet stil. Heb ook de whisper kit dus meer zit er niet in.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een Shoei Raid 2 en die was ook nogal lawaaierig. Ik heb dan geen earpads maar een Scala Rider q3 gekocht en opeens was het een stuk minder lawaaierig op de motor. Die speakers hadden ook hetzelfde earpad effect.
 
Ik ben er mee de snelweg op geweest en t helpt wel wat , maar niet genoeg
om zonder oordoppen te rijden.helaas ! voor binnendoor is het voor mij prima zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan