The Eye Of The Storm! VTR1000F deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Precies om diezelfde reden had ik de motor af laten stellen door dynojet.
Carburateurs zijn er vanaf geweest en de meester zelf heeft de aanpassingen gedaan.
Voor het spuiten zonder problemen gereden, na het spuiten begon de ellende pas.
Misschien 200km? max!
 
Dan is je vtr ook rijker gaan lopen onderin als de buizen of naalden verslijten.
Raar dat dit binnen 200km optreed.
Zal niet enkel liggen aan de buizen lijkt me.
Ander setje carbs lost misschien een probleem op, maar welke weet je dan niet heb ik het idee.
 
Is het dan niet juist logisch dat ie onderin en in het middengebied hapert? Dan is immers door het uitslijten van de busjes de werking van de gasnaald niet meer zoals het zijn moet. De afstelling is dan veel te rijk. Ga je over naar volgas, dan neemt de sproeier het als het ware over... 'speling' tussen busje en naald is dan niet relevant...

Correct me if I'm wrong! O-)
 
Precies om diezelfde reden had ik de motor af laten stellen door dynojet.
Carburateurs zijn er vanaf geweest en de meester zelf heeft de aanpassingen gedaan.
Voor het spuiten zonder problemen gereden, na het spuiten begon de ellende pas.
Misschien 200km? max!


... zijn niet de mengselbuizen... je moet nodig tanken :+
 
Laatst bewerkt:
Vindt het een raar verhaal bas, volgens mij zijn het meestal de naalden die slijten, andersom nog nooit gehoord.
Ik weet het niet, de motorzaak zal het ws wel weten.
Zijn de carbs er lang vanaf geweest?
Maw zijn ze niet gewoon vies?
Kun je de naalden diee er in zitten niet vergelijken met een andere? Of wisselen?
Misschien weet rambabbel hier wat zinnigs over te vertellen?
Doe hem anders ff een pb.
In ieder geval succes.
 
Mengselbuizen slijten zeker wel, vooral bij liggende carburateurs zoals bij de VTR.
Ruud Fredriks al gevraagd of hij er wat mee kan Bas? Ruud kan namelijk ook bij sommige andere motoren waar de mengselbuizen officieel niet te vervangen zijn, nieuwe buizen plaatsen. O.a. VL1500C weet ik uit ervaring.
 
Maakt het gebruik van de fiets dan nog uit vwb die slijtage van de buizen? De basis van jouw Fighter was toch een voormalig circuitfiets Bas? Of heeft het puur te maken met het materiaal (titanium) van de naalden
 
Kijk zo leer je nog eens wat.
Vraag mezelf dan wel af hoe snel dit slijt en of dit afhankelijk is van welk gebruik.
Ben ook benieuwd of ruud fredriks er nog wat mee kan maar dat horen we wel neem ik aan.
 
https://myalbum.com/photo/HMIt54w8SY1N/720.jpg

720.jpg



Ik heb hier nog een firestorm zadel liggen op nieuw bekleed met een grijze bies en de vulling aan de voorkant 1.5cm hoger tegen het naar voren schuiven.

Gemaakt voor een klant maar hij heeft hem nooit op gehaald.

bij interesse PB mijn maar
 
Laatst bewerkt:
https://myalbum.com/photo/HMIt54w8SY1N/720.jpg

https://myalbum.com/photo/M2RFXgnyvZwH/720.jpg


Ik heb hier nog een firestorm zadel liggen op nieuw bekleed met een grijze bies en de vulling aan de voorkant wat hoger tegen het naar voren schuiven.

Gemaakt voor een klant maar hij heeft hem nooit op gehaald.

bij interesse PB mijn maar

Heb zoiets al eens in gedachten gehad om hem aan de voorkant wat hoger te maken.
Zeker nu met SBK stuur erop schuif ik wat meer naar voren. Heb je ff een PB gestuurd.
 
Heb zoiets al eens in gedachten gehad om hem aan de voorkant wat hoger te maken.
Zeker nu met SBK stuur erop schuif ik wat meer naar voren. Heb je ff een PB gestuurd.
De eerste 10cm zijn 1.5cm hoger tegen het naar voren glijden.
Het riempje kan er ook weer af en de afdekkap moet ook weer passen.
 
Kzah dat er geen olie in het kijkglaasje zat.... en als je dan verdere foto s bekijkt weet je waarom 🙈
 
Laat dat je niet tegenhouden... ik heb nog een incompleet blok liggen waar je t carter vanaf mag halen!
Hoop alleen dat de motor is afgeslagen toen ie hem plat reed.
Met dat nieuwe kijk gaatje is het olie peil vast snel gedaald
 
ja gisteren nog ff gereden,
Moest na het installeren vd speedohealer mijn gearindicator nog instellen.
Was gelukkig zo gedaan.
Tijdens het rijden direct weer een glimlach, wat een lekker fietsje is het toch.
De nieuwe tandwielverhouding van 15-45 moet ik nog monteren, maar dat komt nog wel.
Eerst de daytona 675 vd vrouw aanpakken.
Inmiddels heb ik hiervan de kleppen gesteld, en de throttlebodies gesynced.
Dat laatste is erg grappig om te doen.
Sluit die fiets op de laptop aan, en daar word per unit aangegeven waar de verschillen liggen.
Olie ook direct vervangen, en vh weekend de kvs.
Ook de upsidedown voorvork moet nog geserviced worden, moet er nog een tooltje voor kopen/maken.
Overigens moeten wij vtr rijders blij zijn met zo weinig electronica aan boord.
Dat maakt een fiets ook een stuk meer bulletproof :)
 
Te nat en te koud om te rijden.... Althans voor mij :p Dus dan maar beetje kijken naar de Storm *D
De NAKS... Is dit nu een originele? Het lijkt wel wel een gemodificeerde originele of zie ik dat verkeerd? :?
full
 
Ziet eruit alsof er een draadeind inzit, dus het betreft een gemodificeerde. Lijkt m5/6, ik heb m8 gestoken...
Is je voorste spanner ook zo aangepast?
Want dit is nl de spannendste .
 
Laatst bewerkt:
raw


Kan t nog kleiner het plaatje? :') (erop clicken heeft bij mij geen werking?)

Voor mij opzich niet te nat of te koud om te rijden, wel teveel pekel hier :N
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan