The Eye Of The Storm! VTR1000F deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan iemand mij vertellen of mijn voorvork doorgestoken is?
Wou namelijk proberen of het gewenst effect heeft op het stuurgedrag, maar twijfel nu of dit niet al gedaan is door de vorige eigenaar.
Zie foto (beetje onscherp door het inzoomen).

full
 
Laatst bewerkt:
neen, die is niet doorgestoken.
Deze wel, zo n 1 cm
 
Laatst bewerkt:
Haha ik zal eens wat proberen!
Misschien eerst nog even zo rondrijden, dan heb ik beter vergelijking materiaal.
 
voor een strak sturende fiets zijn een aantal dingen bepalend.
Je vering, banden, doorgestoken poten & achterkant ophogen.
Voor heb ik progressieve veren gestoken, staat nu als een huis en slaat niet meer door.
Banden, michelins voorbanden zijn wat puntiger en sturen wat strakker.
[heb er nu bridgestone opliggen..ook goeie heur]
Doorsteken van de poten, fiets staat wat meer op zijn neus.
En de achterkant wat ophogen natuurlijk. Vulplaatje van 3mm is zat denk ik.
Heb achter nu 6mm, maar dat vind ik te veel dus 1 vulplaatje gaat eruit.
Maar dan nog is het maar net wat jijzelf prettig vind sturen.
Verhoogde clipons of bijv een superbikestuur zijn ook dingen die het hele rijden veranderen.
 
Laatst bewerkt:
voor een strak sturende fiets zijn een aantal dingen bepalend.
Je vering, banden, doorgestoken poten & achterkant ophogen.
Voor heb ik progressieve veren gestoken, staat nu als een huis en slaat niet meer door.
Banden, michelins voorbanden zijn wat puntiger en sturen wat strakker.
[heb er nu bridgestone opliggen..ook goeie heur]
Doorsteken van de poten, fiets staat wat meer op zijn neus.
En de achterkant wat ophogen natuurlijk. Vulplaatje van 3mm is zat denk ik.
Heb achter nu 6mm, maar dat vind ik te veel dus 1 vulplaatje gaat eruit.
Maar dan nog is het maar net wat jijzelf prettig vind sturen.
Verhoogde clipons of bijv een superbikestuur zijn ook dingen die het hele rijden veranderen.

Bedankt voor de tips, daar kan ik wat mee.
ga eerst wat kilometers maken en dan eens wat proberen, dan kan ik het beste beoordelen of het voor mij werkt. :]
 
Ik wilde eerst een SP1/2 teller monteren, kabelboom vermaakt en alles werkte, BEHALVE DE RPM.
Het blijkt dat de SP teller een andere signaal/puls nodig heeft dan dat van de ECU van de firestorm.
Ik ben uiteindelijk met Roger Ditchfield in contact gekomen daarover en die zei ook meteen "dat gaat niet". Had ik dat eerder geweten ... damn.
[afbeelding]

Pas daarna ben ik voor een KOSO gegaan.
Als je zoiets gaat ondernemen, eerst even gaan zitten met de schema's.
Kopieen maken, dan kan je er lekker op schrijven en noteren wat je aan elkaar geknoopt hebt.

Wbt je sensoren
De brandstof sensor van 1e type storm is aan/uit, een 2e generatie geeft niveau aan.
Bij mijn RX2n werkt t niveau. Kan je niet vertellen of t heel nauwkeurig klopt, omdat ik met die van mij nog maar 2,3 keer bij de pomp stond.

De temperatuur sensor vdie bij de koso teller geleverd werd, paste in de thermostaat van de VTR.

De tellers die ik opgezocht heb op ebay worden niet geleverd met sensoren en maken volgens mij dan gebruik van de bestaande sensoren voorzover als ik kan terugvinden.

Edit: op de snelsheidsensor na dan die word wel bijgeleverd samen met magneetjes.

Verder kan ik er niet echt uihalen hoe ze werken. Behalve dat ze universeel zouden zijn.

MPH/KMH Tire Size Ajusted LCD Digital Odometer Speedometer Tachometer Motorcycle | eBay

15000rpm Motorcycle Universal LCD Digital Speedometer Tachometer Odometer Gauge | eBay
 
Laatst bewerkt:
De tellers die ik opgezocht heb op ebay worden niet geleverd met sensoren en maken volgens mij dan gebruik van de bestaande sensoren voorzover als ik kan terugvinden.

Edit: op de snelsheidsensor na dan die word wel bijgeleverd samen met magneetjes.

Verder kan ik er niet echt uihalen hoe ze werken. Behalve dat ze universeel zouden zijn.

MPH/KMH Tire Size Ajusted LCD Digital Odometer Speedometer Tachometer Motorcycle | eBay

15000rpm Motorcycle Universal LCD Digital Speedometer Tachometer Odometer Gauge | eBay

Okee ik zie ze inderdaad ook niet, noch worden ze genoemd. Weinig keus dan!
Mijn koso werkt zonder magneetjes, hij voelt de schijfremboutjes die voorbijkomen.
 
Okee ik zie ze inderdaad ook niet, noch worden ze genoemd. Weinig keus dan!
Mijn koso werkt zonder magneetjes, hij voelt de schijfremboutjes die voorbijkomen.

Zoiets van ebay blijft natuurlijk altijd een kleine gok maar voor dit bedrag durf ik hem wel te wagen. *D
 
Richardus, kan mijn VTR (als recent trouw lid) ook vermeld worden in de OP?

Bouwjaar 1998, mods: hugger, APE naks, Laser oval deeptone uitlaten

Foto
full



Alvast bedankt!
 
ik moet nodig eens wat goede foto s maken van die brommert van mij.
Zal in het voorjaar eens gaan kijken denk.
Ding is bijna "af" , dus dan moet het er maar eens van komen.
 
Wat de 'hoek' van de dempers betreft: heeft iemand nog een paar van die adapterplaatjes over, of kan iemand deze voor me fabriceren (uiteraard tegen beloning)? Is toch nog wel een van de mods op mijn wishlist :)
 
Wat de 'hoek' van de dempers betreft: heeft iemand nog een paar van die adapterplaatjes over, of kan iemand deze voor me fabriceren (uiteraard tegen beloning)? Is toch nog wel een van de mods op mijn wishlist :)

Hallo Tiez,

Heel toevallig heb ik laatst een setje gemaakt voor mezelf.
maar 1 week later heb ik voor een leuke prijs een setje highmount dempers kunnen kopen die ik niet kon laten liggen. 8-)

De vorige dempers zijn inmiddels verkocht, dus ik heb een setje adapter plaatjes over.
Je mag ze voor 25,- overnemen incl. verzenden.

Ps. zijn niet de mooiste qua oppervlak, dus je zult ze nog moeten opschuren/polijsten.
Had dit zelf willen doen van het voorjaar, maar is er dus niet meer van gekomen zoals je begrijpt.

Bij interesse mag je me wel even en PB'tje doen ;)

full


full
 
Laatst bewerkt:
Ik wil graag een paddock stand aanschaffen voor de Storm.
Toch makkelijk met schoonmaken en kettingsmeren etc.

Had bij mijn vorige storm (3 jaar terug) een paddockstand die je met 2 L-vormige blokjes onder de achterbrug lifte, maar dat was neit echt een success.

Ik hoor graag jullie aanbevelingen op dit gebied! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan