The Eye Of The Storm! VTR1000F deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
geheel normaal zo koud zonder choke, maar een koudestart zou ik zeker met choke doen in deze periode.
Zou hem stationair warm afstellen op 12 a 1300rpm.
 
Work in progress....
Begin is er, gaat toch nog wel een beetje werk in zitten.
Morgen verder, fijne avond iedereen :W
full

full

full
 
dat inslijpen en dichtlassen is wel een dingetje om te zien :)
bij mij is dit zo gedaan,



Overigens, zonnetje moet nog gaan schijnen voor betere foto's.
De vtr ziet er op dit moment zo uit,

 
Net ook weer een ridje gemaakt! Blijft heerlijk die roffel uit de open titanium Bos demperstjes... smile van oor tot oor
 
Laatst bewerkt:
ja, had ook graag willen rijden.. maar vader ben je 24 uur per dag en 7 dagen per week.
Dus hup naar de speeltuin, ook leuk... moeders kijken ;)
Achja, zie het volgende week wel weer.
Ben nog in afwachting van mijn smoke achterlicht, duurt allemaal erg lang voordat dat ding binnen is.
B|
 
Done!!! De SP1 dempers zitten erop.
Ben zelf erg tevreden met het resultaat, maar alles bij elkaar toch een dikke 4 uur werk.
Hieronder een korte opsomming:

- originele ophang beugels eraf slijpen.
- klembanden los slijpen zodat je ze kan verschuiven (zitten bij sp1 gelast).
- hoek van de linker bocht inslijpen, scherper maken en plaatje oplassen.
- verloop bussen gedraait van aluminium 43mm naar 50mm (SP1 bochten zijn dikker).

Fotootje om het af te maken!

Staat toch dik zo 8-)
full


Bocht weer dicht :t
full
 
Thanks vreeman :)
Jouw pijpies zien er ook awesome uit. Mooie lijn zo, die sp hoek is erg mooi.
En niet te vergeten die goldchain :9

Maar die ketting loopt erg dicht over de linkpijp snap dat het spul nog in moet veren.. Maar dan nog is het close. Is je vtr opgehoogd?
 
Laatst bewerkt:
Maar die ketting loopt erg dicht over de linkpijp snap dat het spul nog in moet veren.. Maar dan nog is het close. Is je vtr opgehoogd?

Nee niet opgehoogd geloof ik, maar is ook een beetje gezichts bedrog door de foto. In werkelijkheid loopt ie net vrij, ook zonder rijder erop. Maar scheelt niet veel.
 
Laatst bewerkt:
@basman
Probleem is boven water met de ketting...toch ff ectra goed gekeken na je reactie en kwam tot de volgende ontdekking.
De grafiet pakking van de achterste cilinder bocht op de collector ontbrak. De vorige eigenaar heeft dit "opgelost" door de collector hoger op de bocht te schuiven zodat deze tot ruim over de kraag op de bocht viel, wat normaal de eind aanslag is voor je collector. Op deze kraag dichte de collecter dus af op de bocht met de klem extra strak aangedraaid...beetje beun oplossing, maar was me nog niet opgevallen. Hierdoor zat de hele collector dus te hoog en daardoor te dicht bij de ketting zoals jij al zag. Zonet een aluminium busje gedraaid in de maat van de orginele grafiet pakking (43x48x20mm) waardoor de uitlaat weer in de originele positie zit. Probleem opgelost!!! O-)

Excuses voor het lange verhaal :P
 
Laatst bewerkt:
Was stationair 900rpm met choke dicht.
Bij starten wel de choke gebruikt.

De choke druk je geleidelijk aan terug terwijl de motor opwarmt, niet direct na het starten. Daarmee zorg je dat het toerental koud juist blijft tot hij zonder choke zijn goede toerental draait. 900 rpm vindt het blok niet lekker dus beter de choke langer gebruiken :)
 
Waarom niet weer een grafietpakking? Dan zit het echt weer zoals het hoort. Die zorgt ook voor de afdichting.

Dit is vrij zacht aluminium dus drukt wel in. Heb er ook een zaagsnede ingemaakt zodat hij geklemt kan worden als de uitlaatklem wordt aangedraaid.
Net ff getest en het is systeem is lekvrij :t
 
Thv de ketting heeft de originele uitlaatbocht een knik hierin, dit heb jij nu dus nog steeds niet. Maar hoop dat je genoeg ruimte hebt. Zo n grafiet pakking heb ik vorige week nog gekocht voor "ja veel te veel" 10 hele euro s.
Past wel perfect overigens :).
Overigens heb ik vandaag 1 van de 2 3mm opvulplaatjes verwijderd tussen frame en achterveer. Vtr staat nu minder op zijn neus en stuurd nu met 1 plaatje prettiger.
Vandaag ook eerste echte rit gereden met de 15-45 verhouding en ik moet zeggen en dat het nu heerlijk en soepel fietst. 5 & 6e versnelling doen nu veel meer mee. Snelweg 5500rpm bij ik dacht 130kmpu in de 6e versnelling. Maar moet eerst de speedohealer nog instellen alvorens ik het precies weet.
Kijk nu al uit naar de snelle groepsritjes :]
 
Basman, mooie fiets geworden zo!
Alleen die voetstepjes er nog een keer naast vind ik :N


Ik vind die lijn van de leovince highmount dempers erg mooi!
Mijn VTR kocht ik ook met een set van die dempers, helaas waren ze nogal gaar.
Toch even een poser foto uit die tijd
1k0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Thanks :).
Die voetsteunen jah...
Had bij het vervangen van een linkpijppakking de steun nog los in mijn handen en twijfelde even.
Bij een zachte crash denk ik dat die voetsteunen nog schadebeperkend kunnen werken.
Maar ik zal ze er vh weekend er eens afhalen dan, toch even kijken dan maar.
Heb ook nog een darksmoke achterlicht besteld die over 6 weken wel binnenkomt :')
Past wat beter bij het geheel. Ik heb dan een heldere over voor de geïnteresseerden...
En, wat te doen met de kleine grijze onderkuip?
Zat eraan te denken om deze zwart te spuiten. Wat is jullie mening?
 
Laatst bewerkt:
Die kontsticker op de rode vtr is een hele mooie.
Eigenlijk zou die duo cover standaard wat hoger moeten zijn bij de vtr.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan