The Eye Of The Storm! VTR1000F deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Haha danku! Kon natuurlijk niet achterblijven na jouw verpakking :+ Ook weer goed voor het milieu aangezien ik jouw pakmateriaal heb hergebruikt :P Compenseert een beetje die liters benzine die er doorheen gejaagd worden door mn Storm :X :]

Gelukkig dat het geluid bevalt! *D *O* :]

Heb jij toevallig groenlinks gestemd... :+

Maar goeie gedachte, verpakking materiaal recyclen = goed bezig! :}
 
ik weet nix te zeggen, maar voel de drang om iets te posten.
:)
Alhoewel,
Nu prachtig weer, en van het weekend enorm rukweer natuurlijk.
Ps, zijn er hier mensen ook aangesloten bij de plaatselijke motorvereniging of houden we het een beetje alszijnde vrienden onderling?

Wijzelf [vrouw en ik] zijn vorig jaar lid geworden van een vereniging/motorclub.
Gezellig en je ziet eens wat andere mensen.
Toevallig via een collega vd vrouw uitgenodigd om eens een rit mee te doen, en uiteindelijk hoppekee naar Duitsland met de club en lekker sfeervol doen.
Jaarlijks een bbq, en soms wat eten vooraf een rit. Er word vanalles georganiseerd, wat met de vriendenclub niet altijd zo is.
Clubgebonden ritjes zijn ondanks vrijheid blijheid toch makkelijker in te plannen. Data zijn op voorhand allang bekend.

Onlangs heeft onze zoon van 3 jaar en 2 maanden 8-) zonder pamper 8-) en 8-) zonder zijwielen 8-) op de motorbeurs op zo n electrisch trialfietsje gereden. Helemaal leuk en hebben we gelijk hier in breda de plaatselijke trailclub gemaild. Kreeg gelijk een reactie terug van iemand die dus bij ons ook weer in de motorclub zit. Klein wereldje dus en dat bied misschien weer mogelijkheden. Al met al zijn we als gezin lekker motorgerelateerd bezig, en proberen we het ook zo te houden door onze zoon er mee te verplichte....ik bedoel te leren spelen :) .
Nu zijn we dus van plan om een electrisch trailfietsje aan te schaffen, zodat ik in de toekomst niet aan de zijlijn :X bij voetbal hoef te staan _O-
Ja, tis nu allemaal nog dromen en te ver vooruit kijken maar we gaan hopelijk een leuke periode tegemoet.
Fijne dagen iedereen :]
 
Goed verhaal Basman, je zoon heeft in ieder geval gezonde interesses :t

Ik ken ook regelmatig de drang om wat te posten, altijd goed om het topic actief te houden.
Volg het tot nu toe met veel plezier!

Wat betreft motorclubs, ik zit zelf sinds dit jaar bij de Needse motorclub NMC.
Omdat ik er pas nu bij zit kan ik nog niet uit ervaring spreken.
Wel weet ik dat zei meerdere avond ritten en uitjes organiseren, dus leek me leuk.
Lid zijn kost maar 15,- euro per jaar, dus waarom niet :]

Zelf rijd ik vaak met familie.
Mijn vader heeft een Triumph Thunderbird 1600
Mijn oom een Suzuki B-king
Neef A een Suzuki Hayabusa
Neef B een TL1000 (die van de foto laatst)

Genoeg gezelschap dus om de buurt onveilig te maken 8-)
 
Goeden morgen.
Ik zal me even voorstellen.
Mijn naam is Patrick en ik ben sinds kort naarstig op zoek naar een mooie VTR.
De afgelopen 15 jaar niet gereden maar nu gaat het toch weer kriebelen.
Mijn eerste VTR was een 250 uit 1989 (klein rijbewijs gehaald in 97).
Daarna in 99 een Firestorm gehad (grijs) en een rode TL1000R.
Sindsdien altijd overtuigd geweest dat het weer een V-Twin moest worden.
Afgelopen dagen heb ik de laatste 2 topics zitten lezen en ben weer een beetje op de hoogte.

Nu heb ik ook gelijk een vraag.
Ik heb een VTR zien staan welke een paar nette dempers heeft maar daardoor geen voetsteuntjes voor passagier.
honda-vtr-1000-f-firestorm-1197775_8.jpg
Nu is mijn vraag of iemand weet of ik deze nog kan monteren met behoud van deze dempers.

Als het een beetje lukt ben ik binnenkort weer op twee wielen en zal ik hier vaker aanwezig zijn.
Al ben ik meeste meer een lezer dan dat ikzelf actief post.

Sportieve groet uit zuid-holland

Ik heb dezelfde dempers en ophangbeugels. Ik heb er wel eens stepjes zelf aangemaakt, gewoon een stepje met bout op de plek van de ophangbout. Maar echt comfortabel is het niet, stepjes zitten gewoon echt te hoog voor een volwassen persoon. Mijn zoontje van toen 9 zat er al niet meer fijn op.
 
Mijn vader heeft een Triumph Thunderbird 1600
Mijn oom een Suzuki B-king
Neef A een Suzuki Hayabusa
Neef B een TL1000 (die van de foto laatst)

dat zijn serieuse fietsen volgens mij, dan mag je wel gas geven met die vtr _O-
Maar als je een beetje kunt sturen op bochtige wegen is de vtr een prima fietsje heur
 
Laatst bewerkt:
Ik rij bijna altijd alleen. Doe vaak even een rondje van 1 a 2 uurtjes als ik zin en tijd heb. Makkelijk qua plannen en in m'n upje kan ik m'n eigen tempo bepalen. Rijden in een groep gaat me vaak of te langzaam of juist te gek snel.

Geen MC voor mij dus, gewoon lekker :] :]
 
wat Tiez zegt,
Te langzaam of te snel.
Daarom rijd ik buiten de mc ook nog met de vrouw of vrienden, en dit gaat soms lekker speels *O*
Ook bij de mc is hier trouwens ruimte voor gelukkig.
De samenstelling wisselt enorm, en als het te traag gaat laat je je wat zakken.
 
Laatst bewerkt:
dat zijn serieuse fietsen volgens mij, dan mag je wel gas geven met die vtr _O-
Maar als je een beetje kunt sturen op bochtige wegen is de vtr een prima fietsje heur

Klopt! vooral als je weet dat de B-king en Thunderbird voorzien zijn van Rotrex compressor.
Dus ondanks de belabberde actie radius van de VTR hoef ik toch nooit als 1e te tanken :+
Maar kan doorgaans goed meekomen, en ben zelf echt verslaafd aan het V-twin gevoel.
Heb zelf al meerdere motoren gehad over de laatste jaren, wisselde bijna net zo vaak als mijn uitlaten de laatste tijd... :P
In de top 3 staan de VTR op plaats 1, daarna de Aprillia Tuono (1e generatie) en op plek 3 de Triump speed triple 1050.
maargoed, VTR heeft voor mij toch iets wat ik bij de andere motoren miste, dus 4 jaar naar mijn 1e VTR (die was geel) weer terug... 8-)
Een weloverwogen keuze kun je dus wel zeggen, en voorlopig gaat die ook niet meer weg *O*

Hier trouwens nog mensen met goede ervaringen aan ex-motoren?


Volgend weekend is er in Enschede (30km van mijn woonplaats) een cars&coffee meeting.
Vorig jaar ook geweest met mijn beide neven, en dit jaar gaan we weer, als het tenminste niet regent...
Lekker stukje motor rijden, koffie drinken, auto's kijken en weer terug. :]

Mooi vooruitzicht!
 
Heb zelf al meerdere motoren gehad over de laatste jaren, wisselde bijna net zo vaak als mijn uitlaten de laatste tijd... :P
In de top 3 staan de VTR op plaats 1, daarna de Aprillia Tuono (1e generatie) en op plek 3 de Triump speed triple 1050.
maargoed, VTR heeft voor mij toch iets wat ik bij de andere motoren miste, dus 4 jaar naar mijn 1e VTR (die was geel) weer terug... 8-)
Een weloverwogen keuze kun je dus wel zeggen, en voorlopig gaat die ook niet meer weg *O*

Hier trouwens nog mensen met goede ervaringen aan ex-motoren?

Fijne top 3.. Nr2 en 3 zijn juist eventuele opvolgers van de VTR voor mij.. Ben ook wel benieuwd of je dat 'iets' kan benoemen zodat ik niet hetzelfde pad hoef te lopen voor ik weer terug kom bij de Storm :+

Interessante ex-motoren heb ik niet, namelijk maar 1 en dat is een gs500 _O-
Korte ervaringen in de zin van proefrit of iets in die trant wel wat interessante gehad zoals Superduke 1290r, 1190 Adventure, VFR1200 DCT. De rest van de fietsen die ik heb gereden waren vaak ook leuk maar hebben een minder duidelijke indruk achter gelaten blijkbaar :]

De VFR vooral interessant vanwege het DCT systeem, de 1190 en de 1290 zijn gewoon heerlijke fietsen voor zover ik ze heb ervaren. Sturen deden ze fantastisch en vooral..
fc3646a02beca4bbf6c05e711f81c0eb354d253149028d9ce0fca9def3aaf63a.jpg


Wbt het MC-verhaal, er zitten er niet echt hier in de buurt geloof ik behalve wat chopperclubbies. Buitenom dat heb ik er ook niet echt de tijd/zin voor, aangezien ik net als Tiez vaak liever alleen of soms met wat vrienden rijd (en eigen tempo).
 
Fijne top 3.. Nr2 en 3 zijn juist eventuele opvolgers van de VTR voor mij.. Ben ook wel benieuwd of je dat 'iets' kan benoemen zodat ik niet hetzelfde pad hoef te lopen voor ik weer terug kom bij de Storm :+

Goede vraag Floris, daar wil ik wel at over kwijt :)

Te beginnen met de Tuono.
Geweldige fiets, vooral het rijwiel gedeelte is een stuk beter als dat van de VTR.
Ook voor de prijzen waar ze tegenwoordig te koop staan veel waar voor je geld, goed spul!
Mooie bonus daarnaast is het standaard superbike stuur waardoor je net wat rechter op zit, wheelies in 1e en 2e versnelling gegarandeerd dus.
Wat mij tegenviel was het motorblok, dit was natuurlijk wel een V-twin...kan niet misgaan zou je zeggen.
Dat klopt, maar wel een 60 graden twin, en dus geen 90 zoals de VTR.
Dit is wel erg bepalend voor het motor karakter en de loop.
Toen ik hem kocht zat er een originele demper op, dus gauw een Akra erop gezet, maar geluid bleef me toch tegenvallen.
Daarnaast is deze 2-cilinder veel hoogtoeriger, en mist hierdoor een beetje de "punch" van onderuit die me bij de VTR zo aansprak.
Motor uiteindelijk een jaartje gehad, en in dit jaar ook op vakantie mee gehad naar de Moezel (DE)
Vermogen was geloof ik 135pk, en dat kon je merken...maar alleen boven in toeren.

Dan de Speed triple.
Dit was de motor die ik eigenlijk altijd al wou.
Was nog een mooie ook met allerlij rizoma gadgets, helemaal af.
Zelf nog voorzien van hyperpro voorvork veren omdat de standaard veren echt waardeloos zijn...nou zeggen ze dat ook van de VTR, maar Triumph spant hier echt de kroon.
Enfin, motor loopt geweldig, en voor mij is de 3-cilinder sound het enige alternatief voor de dikke klappen van een twin.
Motor stuurde na de voorvork modificatie ook erg fijn, had er ook goede plak banden opliggen (Battlax S20)
Motorblok is super lineair, dit vinden sommige mensen een voordeel, maar voor mij juist de reden om er weer vanaf te stappen.
De 3 cilinder mist het V-twin koppel van onderuit, maar ook de piek van een 4-cilinder hoog in toeren.
Het rijden wordt dus zo lineair dat het je nooit verast, hierdoor is het misschien zelfs wat saai te noemen. :$
Ook hier weer 1 jaar mee rond gereden, en daarna erg goed kunnen verkopen.

Toen ik de Speed verkocht had zat ik natuurlijk zonder motor, maarja wat koop je dan.. :?
Alles al gehad wat mij mooi leek, en wat binnen mijn budget bereikbaar was.
Even alles op een rijtje, en merkte dat ik toch alle motoren afmete aan de VTR.
Zou de VTR dan echt zo goed zijn geweest, of had ik de herinnering "geromantiseerd"
Natuurlijk 1 manier om daar achter te komen, en dat was een proefrit maken.
Nou, ik was gelijk weer verkocht!
De VTR heeft gewoon een bepaald karakter over zich wat moeilijk te verwoorden is, maar voor mij werkt het :]
De motor voelt gewoon heel echt aan, met iets een rauw randje wat bij de modernere motoren vaak toch ontbreekt...

Nou duidelijk verhaal toch, hoop dat je er wat aan hebt :t
En zoals altijd, smaken verschillen ;)
 
erg mooi geschreven zo,
Mocht je al twijfelen, dan is de twijfel nu weg.
Maarja...wat moet er ooit in de plek van de firestorm dan komen Rvreeman?

Mooiste aan de storm, is gas en direct dikke actie.
Boven de acht duizend toeren houd het al weer bijna op en is het tijd om te schakelen.
En zeker met een andere tandwielverhouding, word het nog spannender.
Ik heb nu eerder last van een blokkerend achterwiel tijdens het fors afremmen, en dat gaat me komend seizoen nog eens verassen ben ik bang :9
 
Ik heb nu ook nog een Suzuki SV650N in de schuur staan. Lekker licht gooi-en-smijt fietsje, maar mist toch echt wel een dot vermogen. Het mocht van mij allemaal wat rustiger, dus een weloverwogen aankoop, maar ik miste het vermogen van de Firestorm toch wel.

Verdere leuke ex-fietsen: MuZ Skorpion. Fijne stuurfiets. opgeboorde (naar +/-680) 660cc 1-cilinder (Yamaha XTZ blok), dus dat stampte wel lekker. Ondanks een gering vermogen (50-55pk) een leuk speelding. Misschien ooit nog eens een MuZ aanschaffen, vooral omdat het toch een apart ding is.

Ik heb ook nog een tijdje een KTM LC4 640SM gehad. Ook erg tof om op te rijden en ooit zal er nog wel eens een SM-achtige komen (KTM Duke 3 staat op de verlanglijst, maar vind ik nog te duur). Ultiem speelgoed, waarop de hooligan in de mens naar boven komt. Extra gas bij verkeersdrempels, stoepjes meepakken als het kan/moet, stukkie berm geen probleem... Heerlijk :+
 
Laatst bewerkt:
Maarja...wat moet er ooit in de plek van de firestorm dan komen Rvreeman?
:9

Nou moet je geen lastige vragen gaan stellen zo vlak voor het weekend, haha :P

Voor mij is V-twin op dit moment toch een must.
Mogelijke opvolger is daarom iets van hetzelfde, maar dan met meer vermogen.
De keuze wordt dan natuurlijk al zeer beperkt...

Voor echt topvermogen ga je toch al gauw richting 4-cilinders, maar daar ben ik niet de juiste persoon voor :N
Ook hier spreek ik uiteraard uit eigen ervaring O-)

mogelijke opvolger is een SP-1
Zie dit zelf als de ge-upgrade versie van de Firestorm, met name qua rijwiel gedeelte.
Zelf overigens nog nooit op een SP gereden, ben daarom wel heeeeel erg benieuwd naar de ervaring van forumlid WSX.
Geloof dat hij van een SP-2 is overgestapt op een Storm.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal even inhaken. ;)

Heb vorige week even een uurtje gereden op de firestorm. Qua V-twin absoluut weer waar ik naar op zoek was. Het geluid, koppel etc. Helemaal super. Het verschil in vermogen mis ik niet echt. Mijn SP 2 had achter 2 tandjes groter en voor 1 kleiner. De Firestorm is origineel. Hier merk ik dus uiteraard wel wat verschil.

Als er al een minpuntje is dan is het dat de firestorm nog met choke werkt en ik vind hem in het algemeen voor mijn gevoel iets minder vloeiend/rauwer.

Overigens was dit mijn eerste ritje zonder kilometerteller en zonder spiegels en met oude banden. Echt objectief is het dus nog niet.

Ik heb mijn sp overigens alleen maar weg gedaan vanwege de houding. Op de firestorm komt dus ook een superbike stuur en word hij omgebouwd naar een naked.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal even inhaken. ;)

Ik heb mijn sp overigens alleen maar weg gedaan vanwege de houding. Op de firestorm komt dus ook een superbike stuur en word hij omgebouwd naar een naked.

Top! bedankt voor de update :t
Dat bevestigd mijn vermoeden, wat betreft zithouding heb je wel een punt...hoor ik er meer over.

Binnenkort misschien al wat 1e foto's van de ombouw?
 
Goede vraag Floris, daar wil ik wel at over kwijt :)

Te beginnen met de Tuono.
Geweldige fiets, vooral het rijwiel gedeelte is een stuk beter als dat van de VTR.
Ook voor de prijzen waar ze tegenwoordig te koop staan veel waar voor je geld, goed spul!
Mooie bonus daarnaast is het standaard superbike stuur waardoor je net wat rechter op zit, wheelies in 1e en 2e versnelling gegarandeerd dus.
Wat mij tegenviel was het motorblok, dit was natuurlijk wel een V-twin...kan niet misgaan zou je zeggen.
Dat klopt, maar wel een 60 graden twin, en dus geen 90 zoals de VTR.
Dit is wel erg bepalend voor het motor karakter en de loop.
Toen ik hem kocht zat er een originele demper op, dus gauw een Akra erop gezet, maar geluid bleef me toch tegenvallen.
Daarnaast is deze 2-cilinder veel hoogtoeriger, en mist hierdoor een beetje de "punch" van onderuit die me bij de VTR zo aansprak.
Motor uiteindelijk een jaartje gehad, en in dit jaar ook op vakantie mee gehad naar de Moezel (DE)
Vermogen was geloof ik 135pk, en dat kon je merken...maar alleen boven in toeren.

Dan de Speed triple.
Dit was de motor die ik eigenlijk altijd al wou.
Was nog een mooie ook met allerlij rizoma gadgets, helemaal af.
Zelf nog voorzien van hyperpro voorvork veren omdat de standaard veren echt waardeloos zijn...nou zeggen ze dat ook van de VTR, maar Triumph spant hier echt de kroon.
Enfin, motor loopt geweldig, en voor mij is de 3-cilinder sound het enige alternatief voor de dikke klappen van een twin.
Motor stuurde na de voorvork modificatie ook erg fijn, had er ook goede plak banden opliggen (Battlax S20)
Motorblok is super lineair, dit vinden sommige mensen een voordeel, maar voor mij juist de reden om er weer vanaf te stappen.
De 3 cilinder mist het V-twin koppel van onderuit, maar ook de piek van een 4-cilinder hoog in toeren.
Het rijden wordt dus zo lineair dat het je nooit verast, hierdoor is het misschien zelfs wat saai te noemen. :$
Ook hier weer 1 jaar mee rond gereden, en daarna erg goed kunnen verkopen.

Toen ik de Speed verkocht had zat ik natuurlijk zonder motor, maarja wat koop je dan.. :?
Alles al gehad wat mij mooi leek, en wat binnen mijn budget bereikbaar was.
Even alles op een rijtje, en merkte dat ik toch alle motoren afmete aan de VTR.
Zou de VTR dan echt zo goed zijn geweest, of had ik de herinnering "geromantiseerd"
Natuurlijk 1 manier om daar achter te komen, en dat was een proefrit maken.
Nou, ik was gelijk weer verkocht!
De VTR heeft gewoon een bepaald karakter over zich wat moeilijk te verwoorden is, maar voor mij werkt het :]
De motor voelt gewoon heel echt aan, met iets een rauw randje wat bij de modernere motoren vaak toch ontbreekt...

Nou duidelijk verhaal toch, hoop dat je er wat aan hebt :t
En zoals altijd, smaken verschillen ;)

Leuk verhaal, het stuk over de 1050 triple is heel herkenbaar. Het geluid is heerlijk met een open pijp, maar het liniare staat mij ook tegen. Het blok trekt bij elk toerental hetzelfde, hup schakelen en weer hetzelfde. Ik zit met flink doorgassen ook steeds in de toerenbegrenser met zo'n ding, je voelt gewoon niet wanneer hij wil dat je schakelt. Altijd power, nooit beleving.
 
Leuk om te lezen allemaal! Momenteel heb ik naast mijn Storm een Aprillia RSV1000R van 2004... mijn droommoter qua looks; 1 van de mooiste superbikes tot nu toe vind ik. Bruut ding, merkbaar meer power... maar ook extreem. Hoe harder je ermee rijd hoe beter hij is! Dat ding gaat als de brandweer en met een set gecorede uitlaten is het een geluid om bij te :9~ Groot nadeel tov de Storm is de injectie. Daardoor is hij niet zo fel op het gas zoals ik van de VTR gewend ben, vooral vanaf stilstand. Ander nadeel; ik heb geen kolenschoppen van handen en dat resulteert in een lamme hand van het koppelen. Man wat gaat dat zwaar. Maar verder... :}
Voor de rest kan ik de VTR alleen vergelijken met nog oudere fietsen... Heb de Storm nu een jaar of 13 :o (en dat zegt genoeg denk ik). Hiervoor heb ik een Suz GSX600F en een Kwalikzakie ZZR600 gehad. Dus ja...
Vorig jaar nog een proefrit gemaakt op de laatste Speed Triple, ook één van mijn dromen maar dan in de categorie nakeds... Zeeeeeeer lineair inderdaad! Maar wel lekker sturen! Beter dan mijn naakte Storm! Wie weet dat er ooit nog een ouder type Speed komt, maar welke ik dan zal wegdoen... :? In ieder geval niet mijn 'gewone' Storm, want dat is een blijvertje!! :]
 
Laatst bewerkt:
Dat lineaire herken ik ook bij een 'ex' van me.... Een BMW K1100RS. Met die ferrarisleuven. Perfecte toerfiets, reed super, maar door z'n vermogensafgifte ook saai...

Daarvoor reed ik:
CM400T Ach...
Bandit600S 97 Geweldig mee gestuurd, na enkele aanpassingen
GSXR750 '94 Gewoon super sturen, en erg mooie fiets
GSXR1100 '92 Streetfighter Mooi dik project! *D
Bandit 1200N Stuurde wat minder... Ging TL... :?
GSXR750 '90 Streetfighter Stoer ding, stuurde redelijk
BMW K1100RS '95? Geweldig fijne motor! Stuurde ook goed voor zo'n schip.
Husqvarna 450 Enduro Kun je niet normaal mee doen, alleen maar kloten en volgas rausen.

En nu dus m'n eerste échte dikke twin.
Ik had er rond '97 een proefritje mee gemaakt, maar geen geld voor.
Gelukkig bleek het positieve beeld dat ik ervan had nog steeds te kloppen! *D
Bevalt me tot nu toe heel goed! *D

Wat ik ook altijd nog mooi vind is een dikke Guzzi, liefst een Ghezzi&Brian
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand een linkje voor mij naar een online manual?

Ik wil m'n voorvering wat verstellen, omdat 'ie toch onderin slaat, bij een dwarse rand in de straat, drempel of m'n oprit...
En dan wil ik wél weten waaraan ik draai... ;)

Tips zijn natuurlijk ook welkom! ;)
 
Ik had een artikel gevonden uit '97 met afstel gegevens die ik heb overgenomen.
Vanwege de "slappe" veren, veervoorspanning helemaal indraaien.
Ter compensatie hiervan de uitgaande demping ook verhogen zodat de vork niet te hard terug uitschiet na het inveren.
Rebound demping (schroefje in het midden van de poot) daarom helemaal in, en dan kwart slag uitdraaien.
Ik rij zelf ook met deze instelling en bevalt me prima, vork is voelbaar harder, maar het doorslaan blijft een dingetje met de originele veren.
Dit is op te lossen met progressieve veren...
Ben zelf geen top coureur, dus voor mijn rijstijl voldoet het prima! :]
 
Heb zelf een tijd geleden de stock vering aangepast naar wens.
Rustig weggetje zoeken, instellingen steeds een beetje veranderen tot ik voelde wat het verschil was. Was ongeveer een uur bezig voor ik tevreden was.
Heb m'n motor momenteel alleen in de stalling staan, dus kan de precieze instellingen nu niet zien. :/

Hier nog een artikeltje, misschien dat het helpt:
www.vtr1000.org/vtr_files/page_1.jpg
Www.vtr1000.org/vtr_files/page_2.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan