The Eye Of The Storm! VTR1000F deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een rust hier -O-
Iedereen nog aan het bijkomen van het weekend?
Zal deze week even proberen een nieuwe foto met de Mivv's eronder te posten :t

Verder nog ergens nieuwe ontwikkelingen te melden?
 
Hier het hele weekend gesleuteld.

Olie plus filter
Bougies
Luchtfilter
Superbikekit
Stalen leidingen
Rem en koppelingsvloeistof
Verbeterde spanningsregelaar
Naks vervangen
Kleppen gecontroleerd

Mooi lijstje dacht ik zo.

Superbikekit was qua handleiding niet helemaal duidelijk maar uiteindelijk met hulp helemaal goed gekomen. Nog dank hiervoor rambabbel.

Naks was eigenlijk fluitje van een cent. Handleiding was zeer duidelijk van exhausist. Wel ervoor gekozen om beide kleppendeksel te verwijderen en meteen de klepspeling te controleren.

Cockpit van ebay is wel nog even een dingetje en dat is zachtjes uitgedrukt. Handleiding is al karig. Maar ze gooien alles ook nog eens door elkaar brandstof noemen ze oil en de kleuren in de kabelboom komen niet overeen met de kleuren in de handleiding. Gevalletje..ach ja kleur geel is op dan pakken we wel oranje etc..

Heb Revelation even een pb gestuurd of die nog wat toelichting kan geven over zijn teller en het aansluiten ervan. Misschien heb ik er wat aan voor deze teller en anders moet ik misschien toch maar overstag en een echte koso aanschaffen.
 
Laatst bewerkt:
Wat een rust hier -O-
Iedereen nog aan het bijkomen van het weekend?
Zal deze week even proberen een nieuwe foto met de Mivv's eronder te posten :t

Verder nog ergens nieuwe ontwikkelingen te melden?

Bij mij zijn de ontwikkelingen aardig tot rust gekomen op het moment.
Vorige week nog even een donkere kuipruit gemonteerd.
En de motor staat nu in de stalling.. maar daar krijg ik deze week pas een sleutel van.
Ook al is me to do list aardig uitgedund!

Dingen die nu gedaan moeten worden:
Knipperlichten even nakijken of ik zichtbaar genoeg ben.
Uitlaten! :9~
En foto's maken om hier even te posen ;)
 
Goede vraag Floris, daar wil ik wel at over kwijt :)

-verhaal-

Nou duidelijk verhaal toch, hoop dat je er wat aan hebt :t
En zoals altijd, smaken verschillen ;)

Thanks voor het duidelijke verhaal! Ik heb er zeker iets aan, krijg namelijk het idee dat ik hetzelfde struikelblok ga hebben met beide motoren. Weet het pas zeker als ik er eens op gereden heb dus zal dat eens doen tzt, maar kan me nu al heel erg vinden in je bevindingen. Mijn voorkeur zou wel voor de nieuwere Tuono gaan, maar dat is nog steeds een 60 gr twin als ik het goed heb. Dat wordt dus ook gewoon lekker verder kijken denk ik..

Ook erg tof om op te rijden en ooit zal er nog wel eens een SM-achtige komen (KTM Duke 3 staat op de verlanglijst, maar vind ik nog te duur). Ultiem speelgoed, waarop de hooligan in de mens naar boven komt. Extra gas bij verkeersdrempels, stoepjes meepakken als het kan/moet, stukkie berm geen probleem... Heerlijk :+

Lijkt mij ook leuk om erbij te hebben zo'n soort fiets, lekker spelen O-)

mogelijke opvolger is een SP-1

Blijft voor mij ook altijd een interessante (en de motor die mijn V2 liefde aanwakkerde zonder dat ik ooit motor had gereden). Wordt ook een kwestie van gewoon een keer erop rijden.. (zijn zoveel motoren waar ik op wil rijden haha)

Wat ik ook altijd nog mooi vind is een dikke Guzzi, liefst een Ghezzi&Brian

Ik heb geen idee hoe het rijdt maar ik zou weleens zo'n Guzzi V11 willen rijden, lekker rustig zondagritje ofzo :+

Wat een rust hier -O-
Iedereen nog aan het bijkomen van het weekend?
Zal deze week even proberen een nieuwe foto met de Mivv's eronder te posten :t

Verder nog ergens nieuwe ontwikkelingen te melden?

Soort van haha, tattoo conventie geweest en maar gelijk een weekendje weg ervan gemaakt O-) Verder druk deze week met allerlei afspraken/concerten, heel vervelend :+

VTR gaat deze week even logeren voor nieuw achterbandje/kettingset, binnenkort even zelf wat vloeistoffen vervangen en filters.

En nu houd ik op met mensen quoten. :t
 
Laatst bewerkt:
En nu houd ik op met mensen quoten. :t

Haha _O- dan zal ik er ook maar niet opnieuw mee beginnen...

Wel genoeg te lezen, en zo te zien kunnen we binnenkort weer wat mooie nieuwe foto's verwachten :t

Ps. "nieuwe" type Aprillia Tuono/RSV is voor mij ook een mogelijke opvolger.
Geloof dat dit vanaf bouwjaar 2007 is (dubbele uitlaat dempers).
Ondanks de 60 graden twin, toch wel dikke motor, en richting 140pk...
Maar voorlopig zijn de Storm en ik nog dikke vrienden O-)

Dit weekend maar eens volop het mooie weer benutten :]
 
Laatst bewerkt:
De VTR stond nog geen 24 uur bij mij in de garage, of ik heb de eerste modificatie al doorgevoerd...
De Micron's stonden te laag en te wijd naar m'n zin...
Dus ik had de schetsplaatjes al klaar liggen. CNC gefreesd en gestraald.
Werkt goed! Ze staan gelijk een stuk beter!
Met dank aan de plaatser van de (frees)-tekening!

[afbeelding]

Vanavond de plaatjes ook ff geïnstalleerd. Dank nog :)

Ook ff de bruldoders uit de dempers getrokken. Laat het zonnetje en volgende ritje maar komen :+
 
Haha _O- dan zal ik er ook maar niet opnieuw mee beginnen...

Wel genoeg te lezen, en zo te zien kunnen we binnenkort weer wat mooie nieuwe foto's verwachten :t

Ps. "nieuwe" type Aprillia Tuono/RSV is voor mij ook een mogelijke opvolger.
Geloof dat dit vanaf bouwjaar 2007 is (dubbele uitlaat dempers).
Ondanks de 60 graden twin, toch wel dikke motor, en richting 140pk...
Maar voorlopig zijn de Storm en ik nog dikke vrienden O-)

Dit weekend maar eens volop het mooie weer benutten :]

Keertje met iemand staan kletsen met een Tuono 2 die ook de 1ste generatie had gehad. Zijn voorkeur ging heel erg naar de nieuwe vooral vanwege het blok geloof ik. Ben een beetje vergeten wat er nou echt anders aan was..

Voorlopig doet de storm ook hier nog prima dienst :]
 
Zijn er toevallig mensen hier die met een navigatie rijden?
Zit er namelijk sterk over te denken om een navigatie aan te schaffen.
Hiermee kan ik ook gelijk de routes van de motorclub inladen.
Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de Tomtom Rider 400.
Dit vanwege gebruik gemak (volgens reviews) en leuke functies zoals slinger routes etc.

Iemand hier ervaring mee, of met andere merken?
 
Geen ervaring, laatst wel naar de Rider 40 zitten kijken. Aangezien ik toch geen plannen heb buiten West-Europa ermee te komen of mijn telefoon te linken zou ik daar stukkie goedkoper mee klaar zijn. Misschien van de zomer eens halen :)
 
Kogel is door de kerk, tomtom aangeschaft!

Dit weekend maar eens goed uitproberen onder het genot van 2 stampende cilinders :]
 
Wauw ik ben even weggeweest en het staat hier helemaal vol. Leuk om te zien!

Ik zie dat het hier over allerlei motoren gaat en dat Rvreemann een heel mooi verhaal heeft geschreven. Toevallig hebben 2 maten van mij een oer tuono en een speed triple 995i. Door de rechte zit uitgeprobeerd te hebben met goede power onder mijn kont ben ik toch stiekem op zoek naar een opvolger voor de storm. Tot nu toe helaas nog niet heel veel succes mee gehad om een motor te vinden die ik beter vind rijden en dan ook vooral leuker natuurlijk :]

Ik zet even de motoren op een rijtje die ik tot nu toe heb testgereden, maar ik probeer het kort te houden O-)

Z1000.
Zat erg fijn door het rechte stuur, maar op de foto's had ik niet goed kunnen zien dat er een ander soort stuur op gemonteerd zat. Het vermogen was goed, maar wel een beetje saai. Stuurde verder wel prima, maar ik werd er niet erg warm van.

FZ1.
Wat mij bij deze meteen opviel was de erg brede tank, waardoor je benen gelijk redelijk ver uit elkaar staan. Niet echt een probleem, maar wel iets dat opviel. Het gas was een enorm aan/uit gevoel, zelfs in z'n 6 was hij nog erg nerveus. Hij stuurde wel echt lekker, ik gooide hem met groot gemak een bocht in. Helaas ook weer het 4 in lijn emotieloze gevoel.

SV1000.
Dit was altijd mijn droom motor, ik wilde deze al heel lang graag hebben. Na maar liefst 3 testritten op verschillende SV's toch een enorme teleurstelling. De zithouding is wel degelijk beter dan de storm (alle 3 de S versie met clip-ons), maar wat mij bij alle 3 enorm tegenviel was het blok zelf, niet het vermogen, maar het gevoel van slechte kwaliteit. Bij elke sv had ik het gevoel alsof ik op een tractor zat :? Totaal niet soepel en de enorme trillingen die eruit kwamen hebben mij toch sterk weggedrukt van deze motor, en dat gepaard met mijn hatelijke ervaring met mijn GS500 stap ik voorlopig niet meer op een Suzuki. Na wat gelezen te hebben op het SV forum kwam ik erachter dat het probleem lag bij de krukas op de lagers daarvan, ik weet het zo even niet uit mijn hoofd :$ , maar omdat dit ook tot 2 keer aan toe het probleem was bij mijn GS500 vertrouw ik Suzuki niet meer..

En dan nu verder met de motoren die ik wel fijn vind rijden.

Shiver 750
Jaja een 750. Wat een fijn sturende fiets is dit. Meteen nadat ik erop zat kon ik al lekker door de bochten sturen met dit ding. Erg fijne zithouding en verrassend ''groot'' formaat. Het power verschil viel mij eigenlijk nauwelijks op, ik heb er dan helaas niet mee kunnen rijden boven de 140, omdat er geen snelweg of iets in de buurt was.

CBR 954
Deze motor heb ik geprobeerd, vooral omdat ik het gewoon een super mooie motor vind. Toch maar eens een supersport proberen dan en ook nog eens een 4 cilinder :X Maar na er éénmaal op te zitten merkte ik dat de zithouding toch flink beter is dan de firestorm. Ik ben niet bepaald lang 1,83m, maar deze zat toch een stuk beter voor mijn gevoel. Het verschil in karakter was natuurlijk duidelijk te merken, maar ik kon toch wel erg makkelijk sturen met de 954 :] Deze staat dus ook nog op mijn lijstje.

Dit is tot nu toe mijn lijstje van motoren die ik echt leuk en fijn vind rijden. Een vriend van mij die hier ook op het motorforum zit komt vaak met motoren aan als idee voor mij als opvolger. Ik ga dus nog een aantal andere motoren testrijden voordat ik echt een keuze maak. Het is wel de bedoeling dat ik mijn volgende motor echt lang houd, maar als ik mijzelf goed ken zal ik vast door nog flink wat motoren heen gaan voordat ik echt tevreden ben zoals andere hier ook hebben :X

Voor nu blijf ik nog gewoon vrolijk rondrijden op mijn mensen aan het schrikken latende, kinderen huilend en lachend makende Firestorm }) Het blijft gewoon een super leuke motor om op te rijden.
 
Laatst bewerkt:
Die ferodo's op de mlm website zijn prima blokken denk ik. Heb achter brembo, en ik merk wereld van verschil met originele. Veel beter dus ;)
 
Wauw ik ben even weggeweest en het staat hier helemaal vol. Leuk om te zien!

Ik zet even de motoren op een rijtje die ik tot nu toe heb testgereden, maar ik probeer het kort te houden O-)

Leuk leesvoer!

Het gevoel van de CBR954 ken ik, mijn neefje had deze ook (rijdt nu Hayabusa).
Die Honda liep vlekkeloos, net een naaimachine.
Zithouding vond ik zelf vrij extreem, heb recent op een SP-2 gezeten (in de showroom), en dit had een beetje hetzelfde gevoel.
Smal stuur, hard zadel, en zeer sportieve zithouding, wel iets waar je ongetwijveld aan kunt wennen...

Heb zelf ook verschillende 4-cilinders gehad in het verleden, waaronder een ZX-6, ZX-7 en ZZR1200.
Ben nu overigens 25 jaar oud, dus heb al best een rijke motor historie voor die korte tijd :P
Een 4-cil. kon ook mij zoals je zelf al aangeeft motorisch niet bekoren.
Dit geeft maar weer aan dat (top) vermogen niet alles zegt, ik heb meer fun met mijn 110pk dan op menig superbike van 150pk+ })

Heb zelf ook op een ZZR1400 gereden, en daar merk je de 180pk wel goed.
Ondanks dat het een 4-cilinder is, hebben dit soort motoren ook bij lage toerentallen al aanzienlijk koppel vanwege de grote cylinder inhoud.
Ook stuurt deze motor verassend goed voor zijn afmeting.
maar wat hierbij wel ontbreekt is het "rauwe randje" waar je wel of niet van houdt.

Ik denk daarom dat als je eenmaal het V-twin virus te pakken hebt, je eigenlijk niet meer terug kunt naar een lijn 4.
Andersom geld dit natuurlijk net zo goed, want wie wil er nu op zo stampende 2-cilinder zitten als je ook met het comfort van een perfect uitgebalanceerde 4-cilinder kunt rond sjeezen...

Stof tot nadenken ;)
 
Inderdaad nog meer leuk leesvoer! Ik ben wel benieuwd naar die Shiver nu eigenlijk haha. Het verhaal van de Z1000 ken ik ook, vriend van me heeft er 1 waar ik eens op heb gereden. Vond het een erg saaie 4-cilinder, had nog meer plezier op een ZX6r uit 98 (welke ik overigens erg lekker vond rijden destijds).
Iemand trouwens ervaring met een Cagiva Raptor 1000?
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad nog meer leuk leesvoer! Ik ben wel benieuwd naar die Shiver nu eigenlijk haha. Het verhaal van de Z1000 ken ik ook, vriend van me heeft er 1 waar ik eens op heb gereden. Vond het een erg saaie 4-cilinder, had nog meer plezier op een ZX6r uit 98 (welke ik overigens erg lekker vond rijden destijds).
Iemand trouwens ervaring met een Cagiva Raptor 1000?

Grappig dat je dat aanhaalt, dat is ook het bouwjaar ZX-6 dat ik heb gehad.
Inderdaad fijne motor, en voor een 600cc behoorlijk vlot.

De Cagiva raptor is mijn oog idd ook wel eens op gevallen, styling is overigens wel erg smaak gevoellig.
Motorblok is geloof ik geleend van Suzuki.
Zelf loop ik er niet echt warm voor, zou dan eerder kijken naar een TL1000 of SV1000.
Enige voordeel van al deze 3 motoren t.o.v. de Storm is de injectie, maar dan enkel met het oog op brandstof verbruik.
Daarnaast hebben de TL en Raptor een USD voorvork, dus dat is wel mooi meegenomen...
Verder vooral veel van hetzelfde, en in mijn ogen niet perse beter O-)
 
Laatst bewerkt:
Ook een 98'er ZX6R gehad haha. Topfiets voor een 600. Later nog het eerdere model 95-97 gehad, die liep zelfs nog harder dan de 98'er.
 
Leuk leesvoer!

Het gevoel van de CBR954 ken ik, mijn neefje had deze ook (rijdt nu Hayabusa).
Die Honda liep vlekkeloos, net een naaimachine.
Zithouding vond ik zelf vrij extreem, heb recent op een SP-2 gezeten (in de showroom), en dit had een beetje hetzelfde gevoel.
Smal stuur, hard zadel, en zeer sportieve zithouding, wel iets waar je ongetwijveld aan kunt wennen...

Heb zelf ook verschillende 4-cilinders gehad in het verleden, waaronder een ZX-6, ZX-7 en ZZR1200.
Ben nu overigens 25 jaar oud, dus heb al best een rijke motor historie voor die korte tijd :P
Een 4-cil. kon ook mij zoals je zelf al aangeeft motorisch niet bekoren.
Dit geeft maar weer aan dat (top) vermogen niet alles zegt, ik heb meer fun met mijn 110pk dan op menig superbike van 150pk+ })

Heb zelf ook op een ZZR1400 gereden, en daar merk je de 180pk wel goed.
Ondanks dat het een 4-cilinder is, hebben dit soort motoren ook bij lage toerentallen al aanzienlijk koppel vanwege de grote cylinder inhoud.
Ook stuurt deze motor verassend goed voor zijn afmeting.
maar wat hierbij wel ontbreekt is het "rauwe randje" waar je wel of niet van houdt.

Ik denk daarom dat als je eenmaal het V-twin virus te pakken hebt, je eigenlijk niet meer terug kunt naar een lijn 4.
Andersom geld dit natuurlijk net zo goed, want wie wil er nu op zo stampende 2-cilinder zitten als je ook met het comfort van een perfect uitgebalanceerde 4-cilinder kunt rond sjeezen...

Stof tot nadenken ;)

Hoe lang ben jij dan eigenlijk als ik vragen mag? ik ben zelf 1,83, maar ik zat er toch beter op dan mijn eigen motor :X

Dat rauwe heb je een goed punt, dat is precies het gevoel wat ik had na de z1000 en de fz1. Het gevoel dat ik weer op een beest van een machine zat.

Je hebt al een behoorlijke lijst van motoren idd, ik word zelf 25 volgende maand en ik heb nog maar 2 gehad tot nu toe.

Ik vind alle motoren eigenlijk wel leuk, ik heb nu op van alles gereden en ik vind dat elke motor wel weer iets leuks te bieden heeft. Het is maar net waar je zelf op zoek bent natuurlijk. Als het aan mij lag had ik een hele garage vol met allerlei verschillende soort motoren :}

Inderdaad nog meer leuk leesvoer! Ik ben wel benieuwd naar die Shiver nu eigenlijk haha. Het verhaal van de Z1000 ken ik ook, vriend van me heeft er 1 waar ik eens op heb gereden. Vond het een erg saaie 4-cilinder, had nog meer plezier op een ZX6r uit 98 (welke ik overigens erg lekker vond rijden destijds).
Iemand trouwens ervaring met een Cagiva Raptor 1000?

Als je de kans krijgt probeer dan vooral het nieuwe model(met de voetsteunen los van elkaar) In mijn zoektocht kwam ik erachter dat er behoorlijk veel bedrijven zijn die claimen dat het een nieuw model is. Het eerste model heeft de voetsteunen voor rijder en bijrijder als 1 geheel, dus dat is makkelijk te spotten..
 
Ik vind alle motoren eigenlijk wel leuk, ik heb nu op van alles gereden en ik vind dat elke motor wel weer iets leuks te bieden heeft. Het is maar net waar je zelf op zoek bent natuurlijk. Als het aan mij lag had ik een hele garage vol met allerlei verschillende soort motoren :}

Dit is echt zo herkenbaar haha.. En ook hetgene wat het zo moeilijk maakt om een 2e te kiezen! Ik zou graag een 2e motor erbij kopen, ik twijfel enkel nog zo wat het gaat worden. Enduro? Of toch een gillende 2-takt? Of dikke sport-tour? Of? etc. _O-


Als je de kans krijgt probeer dan vooral het nieuwe model(met de voetsteunen los van elkaar) In mijn zoektocht kwam ik erachter dat er behoorlijk veel bedrijven zijn die claimen dat het een nieuw model is. Het eerste model heeft de voetsteunen voor rijder en bijrijder als 1 geheel, dus dat is makkelijk te spotten..

Ah goede tip, maar het nieuwe model is ook verbeterd op het gebied van kwaaltjes neem ik aan?


Gister de Storm weggebracht, hopelijk voor het weekend terug! :]
 
Laatst bewerkt:
Dit is echt zo herkenbaar haha.. En ook hetgene wat het zo moeilijk maakt om een 2e te kiezen! Ik zou graag een 2e motor erbij kopen, ik twijfel enkel nog zo wat het gaat worden. Enduro? Of toch een gillende 2-takt? Of dikke sport-tour? Of? etc. _O-Ah goede tip, maar het nieuwe model is ook verbeterd op het gebied van kwaaltjes neem ik aan?


Gister de Storm weggebracht, hopelijk voor het weekend terug! :]

Ja de kwaaltjes zijn er als ik het goed heb gelezen uitgewerkt bij het nieuwe model, maar belangrijker is het rijgedrag wat stukken beter is op de nieuwe dan het eerste model. Ik heb op beide een proefrit gemaakt en het viel behoorlijk op dat de achterveer stukken beter is en ook vooral de voetsteunen iets hoger staan waardoor je wat zelfverzekerder een bocht in stuurt. Het eerste model was vooral gemaakt voor comfort en de nieuwe om lekker mee te sturen :]
 
Ik heb gisteren de Storm weer tot leven gewekt na 6 maanden stilstaan, duurde bijna 2 minuten met doorstarten voordat ie liep. Heel langzaam kwamen de plofjes en toen .... deed ie het!
Ik zet de Choke open en geef een keer gas en dan steeds 10 seconden doorstarten, effe wachten 10 seconden doorstarten etc.

Ik heb een rondje door Hilversum/Loosdrecht gereden in het drukke verkeer.... maar wel met een smile!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan