The Eye Of The Storm! VTR1000F deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
yeeeeh!!!!
vandaag mijn storm opgehaald in Alkmaar.
Goed weer voor.
15 jaar niet gereden dus het is even wennen.
Het is een mat zwarte uit 2004 met 37K op de teller.
Leovinci uitlaten en staalomvlochten remleidingen. Verder nog standaard.
NAKS nog automatisch. Spanningsregelaar al met koelvinnen.

Nu weet ik weer wat ik gemist heb.
Foto's volgen nog voor OP.

Hij heeft wel heel veel naverbranding als het gas er af gaat. Staat hij dan te rijk of te arm? Hoe kan ik dit het beste oplossen? Liefst zonder gelijk veel geld voor kit uit te geven. Het klinkt wel leuk maar zal niet optimaal zijn voor de dempers denk ik.

Gefeliciteerd met je zwarte kanon!
Goede keus; die zwarte zijn inderdaad sneller.... ;)

Mijn (zwarte *D ) Filestorm knalde al een paar keer onder de tank (luchtfilter?) exact gelijk met het terugschakelen.... :?
Best vreemd... Ik kon het eerst niet plaatsen, maar het lijkt een beetje een holle klap onder de tank.
Er zit een stage1 + K&N filter in.
 
Mijn (zwarte *D ) Filestorm knalde al een paar keer onder de tank (luchtfilter?) exact gelijk met het terugschakelen.... :?
Best vreemd... Ik kon het eerst niet plaatsen, maar het lijkt een beetje een holle klap onder de tank.
Er zit een stage1 + K&N filter in.

Dat is niets ergs, komt omdat het een carburateur motor is.
Die "niezen" wel eens terug door de inlaat :P

Hoe hoog heb je het stationair toerental staan?
Als je deze wat hoger zet wil dat weleens helpen...
Bij mij staat ie rond de 1100 toeren btw.

Ben verder geen expert op gebied van carburateurs, maar geloof dat het aardig nauwkeurig komt qua synchroon stellen.
Mijn motor hoest af en toe ook een keer, maar dan alleen bij stationair loop.
 
Laatst bewerkt:
Bokkerig heb ik geen last van, daar is ook een koppeling voor uitgevonden...
Het hoort voornamelijk bij de natuurlijke loop van een twin.
Minder ontbrandingen, ofwel onregelmatig lopen = karakter 8-)

Het moet allemaal niet vanzelf gaan, dan is er ook niets meer aan ;)

Koppeling? :+ :P
 
Dat is niets ergs, komt omdat het een carburateur motor is.
Die "niezen" wel eens terug door de inlaat :P

Hoe hoog heb je het stationair toerental staan?
Als je deze wat hoger zet wil dat weleens helpen...
Bij mij staat ie rond de 1100 toeren btw.

Ben verder geen expert op gebied van carburateurs, maar geloof dat het aardig nauwkeurig komt qua synchroon stellen.
Mijn motor hoest af en toe ook een keer, maar dan alleen bij stationair loop.

OK, thanx.
Hij is toentertijd bij Ruud Fredriks op de bank geweest, dus ik ga ervan uit dat het wel OK is.
Ik zal 's kijken hoe hoog hij stationair draait.
 
Ik kwam gisteren een Golf GTI tegen (dingen hebben 265pk tegenwoordig...) Klopt het dat een Firestorm gewoon niet meer zo rap is boven de 150 km per uur?

Ik kom maar geen GTI's tegen! |(
Maar ik heb afgelopen weekend mijn VTR 's losgedraaid, maar ik vond 'm lomp hard doorstampen richting de 230.
Toen moest 't gas eraf, misschien maar beter ook. _O-
Zodra ik een vergelijk heb, meld ik 't! O-)
 
Heeft er iemand toevallig nog een donker kuipruitje liggen?

Verder overweeg ik Xenon verlichting.
Heeft iemand daar ervaring mee?

Een normale? Die heb ik er nu op zitten. Ik wil zelf graag een double bubble. Na aanschaf zou je de mijne dus wel kunnen overnemen... Ik weet alleen niet hoeveel haast je erbij hebt O-)
 
Ik kwam gisteren een Golf GTI tegen (dingen hebben 265pk tegenwoordig...) Klopt het dat een Firestorm gewoon niet meer zo rap is boven de 150 km per uur?


Toeval wil dat ik zelf als dagelijks vervoer een golf 5 GTI rijdt, met de nodige modificaties.
Deze heeft nu ongeveer 300pk, maar is bij lange na niet zo snel als de VTR.

Volgende keer dus gewoon de naald tussen 5-8K houden, en dan stamp je zo weg bij zo'n GTI'tje :Y
 
Laatst bewerkt:
Ben ik op vakantie hebben jullie hier effe 10 pagina's vol geluld! Goed bezig jongens! :}


Helaas.
Ik heb vlak voor mijn vakantie slecht nieuws gehad: de motor van de streetfighter is ter ziele ;(

Hij staat nou weer thuis en is dus echt stuk :(
Waarschijnlijk heeft ie een klemmer gehad op de achterste cilinder. Het kan een koelprobleem zijn geweest.

Sinds ie "klaar" was had ik er veel problemen mee en daardoor ik kon er niet echt mee rijden.
Ik denk dat ik er al met al 300km mee gereden heb, waarbij ie veel haperde en stotterde.

Vorig jaar heeft ie op de testbank gestaan en liep ie als een trein.
Dit motorblok had ik los gekocht met km stand +/- 30.000. Ik vertrouw Jeroen kampman wel dat ie gewoon goed draaide voor hij die fiets in onderdelen hakte. Daarbij draaide ie op de testbank goed.
De koeling bleef een vraagteken met die radiator in de kont én highmount uitlaten. Vooral die combi.


5 jaar geleden ooit begonnen met het bouwen van mijn droom streetfighter.
Eigenlijk had ik er toen een jaartje voor uitgetrokken. Door het stuklopen van mijn relatie destijds ging hij in 1000 stukken weer mee naar huis en duurde het lang voor ik de draad weer op pakte. Sindsdien is mijn interesse meer en meer naar kitesurfen verschoven, motorrijden en sleutelen doe ik steeds minder.

Ik zit nu echt te twijfelen wat te doen.
Ik kan bv de kont, tank en uitlaat op mijn andere fiets zetten en de rest in delen verkopen.


Of toch weer een donor vinden en proberen mijn droomfiets op de weg te krijgen?

Ik hoop niet dat het een vastloper is geweest, maar dat weet ik pas als ik hem uit elkaar haal.
Eigenlijk heb ik daar geen zin meer in.
Evt heb ik nog een donor blok met een achterste cilinder. Ik heb wel weer een frisse kabelboom nodig - heeft iemand die liggen?



Zo is toch een heel epistel geworden.
 
Ben ik op vakantie hebben jullie hier effe 10 pagina's vol geluld! Goed bezig jongens! :}


Helaas.
Ik heb vlak voor mijn vakantie slecht nieuws gehad: de motor van de streetfighter is ter ziele ;(

Hij staat nou weer thuis en is dus echt stuk :(
Waarschijnlijk heeft ie een klemmer gehad op de achterste cilinder. Het kan een koelprobleem zijn geweest.

Sinds ie "klaar" was had ik er veel problemen mee en daardoor ik kon er niet echt mee rijden.
Ik denk dat ik er al met al 300km mee gereden heb, waarbij ie veel haperde en stotterde.

Vorig jaar heeft ie op de testbank gestaan en liep ie als een trein.
Dit motorblok had ik los gekocht met km stand +/- 30.000. Ik vertrouw Jeroen kampman wel dat ie gewoon goed draaide voor hij die fiets in onderdelen hakte. Daarbij draaide ie op de testbank goed.
De koeling bleef een vraagteken met die radiator in de kont én highmount uitlaten. Vooral die combi.


5 jaar geleden ooit begonnen met het bouwen van mijn droom streetfighter.
Eigenlijk had ik er toen een jaartje voor uitgetrokken. Door het stuklopen van mijn relatie destijds ging hij in 1000 stukken weer mee naar huis en duurde het lang voor ik de draad weer op pakte. Sindsdien is mijn interesse meer en meer naar kitesurfen verschoven, motorrijden en sleutelen doe ik steeds minder.

Ik zit nu echt te twijfelen wat te doen.
Ik kan bv de kont, tank en uitlaat op mijn andere fiets zetten en de rest in delen verkopen.


Of toch weer een donor vinden en proberen mijn droomfiets op de weg te krijgen?

Ik hoop niet dat het een vastloper is geweest, maar dat weet ik pas als ik hem uit elkaar haal.
Eigenlijk heb ik daar geen zin meer in.
Evt heb ik nog een donor blok met een achterste cilinder. Ik heb wel weer een frisse kabelboom nodig - heeft iemand die liggen?



Zo is toch een heel epistel geworden.

Tjee, dat is allemaal flink balen. Op mp staat er op dit moment 1 die in onderdelen uit elkaar gaat vanwege een valpartij. Blok zou goed zijn op een gat in de carterpan na. Kabelboom zit daar ook nog op.

Als het je nog steeds een dikke smile geeft wanneer je er op stapte dan zou ik het nog een kans geven. Je hebt er gewoon nog niet echt van kunnen genieten.

Succes met je keuze.
 
Thanks voor de tip.
Ik schrijf die kerel even om een vraagprijs te krijgen voor t blok.

Ik moet ook gaan nadenken over de koeling.
Toch maar weer radiator aan voorkant dan? Ruimte is zeer beperkt.
 
Thanks voor de tip.
Ik schrijf die kerel even om een vraagprijs te krijgen voor t blok.

Ik moet ook gaan nadenken over de koeling.
Toch maar weer radiator aan voorkant dan? Ruimte is zeer beperkt.

Maar weet je zeker dat die koeling problematisch is? Ik ben geen monteur maar voordat een blok stuk loopt door een gebrek aan koeling moet je dit toch al opgevallen zijn omdat je temp maar blijft stijgen?
 
Tijdens de weinige ritjes bleef de temperatuur stijgen ja.
Was er nog niet over uit of ik wel genoeg kon koelen met de 2 ventilators.
Die had ik normaal in serie staan = 2x50% en als ie warm werd opschakelen naar 2x100%
Maar die 2 fans trokken in no time de accu leeg en dan beland je dus weer bij een volgend probleem...

Er zit weinig anders op dan t blok opentrekken... echt zo geen zin!
 
Taai man!

Zin hebben in is toch wel belangrijk. Het moet allemaal niet op werken gaan lijken natuurlijk :+ Mgoed, misschien komt de aardigheid ook wel weer terug als je het sleutelen weer oppakt. Good luck!
 
Balen!
Ik zou wel voor jezelf nagaan wat je er destijds toe heeft gezet om de streetfighter te bouwen.
Zou het jammer zijn om nu je "levenswerk" te verkopen, om er later spijt van te krijgen.

Wat Tiez zegt!
Als ik je een advies mag geven zou ik ook de schouders eronder zetten, en hem weer rijdend maken.
Vervolgens kun je jezelf gelijk overtuigen of het je inderdaad niet meer ligt.
Verkopen kan altijd nog...

Ik heb zelf ook twee hobby's, lukt best ;)

Edit: typfoutjes.... :$
 
Laatst bewerkt:
@Bas
Zwaar kut man, trek nou gewoon dat blok eronderuit, leg hem in je loods, kijk of je binnen een maand ofzo tijd en zin hebt om te sleutelen en beslis dan pas wat je wil.
Weet je zeker dat die 2 ventilator dingetjes je accu leegtrekken?
Geen laadprobleem?
Moet toch eigenlijk genoeg koeling zijn, radiator was toch groter?
Zit er ook nog een grotere oliekoeler op?
Het is dat je zo ver weg woont, ik had je graag geholpen.
Nog steeds de mooiste firestorm/streetfighter die ik ken.
 
Thanks, ja ik wil ook niet over haast reageren nu.
Ben er vandaag even geweest - en dat schema van teller straal vergeten... kudt.
Als ik dat ding zo zie, dan wil ik me er eigenlijk ook niet bij neerleggen.
Eerst moet ik t blok opentrekken en zien wat de schade is...

Ook moet ik zorgen dat ik de temperatuur goed kan meten.
Misschien kan ik toch maar beter een radiator voor monteren?
Gaan we weer.
 
Thanks, ja ik wil ook niet over haast reageren nu.
Ben er vandaag even geweest - en dat schema van teller straal vergeten... kudt.
Als ik dat ding zo zie, dan wil ik me er eigenlijk ook niet bij neerleggen.
Eerst moet ik t blok opentrekken en zien wat de schade is...

Ook moet ik zorgen dat ik de temperatuur goed kan meten.
Misschien kan ik toch maar beter een radiator voor monteren?
Gaan we weer.

Niet overhaast beslissen om hem weg te doen joh. Je hebt er zoveel tijd en moeite inzitten, nog ff de laatste loodjes. Waarom denk je dat het blok stuk is? Compressie te laag?
 
Ik herken het volledig|!
Ik heb in het verleden ook veel streetfighters gebouwd.
Op een gegeven moment was ik er helemaal klaar mee! Ik zat bijna iedere avond in de garage, en op een gegeven moment was de gang er uit. Ik had toen ook een vrij extreem project met veel zelfgemaakte spulletjes. Maar omdat het blok eruit lag, en alles tegelijk moest, overzie je het niet meer.
Toen heb ik alles verkocht, en heb ik een K11000RS gekocht. Eerst maar weer's rijden!
Uiteindelijk vele jaren later rijd ik weer lekker op een 'normale' sportmotor en begin niet meer aan een SF.
En laten we eerlijk zijn... momenteel komen er zoveel 'kant en klare' streetfighters uit de fabriek rollen, dat de lol eraf is, óf je moet iets écht aparts bouwen. (zoals die van jou Revelation!)
Want met alle respect... een GSXR met een recht stuurtje en een stuurkuipje heb ik nou toch écht wel gezien...
 
Jup, waarom wou ik t ook al weer....

Het kwam onder andere door deze
[img=400]https://myalbum.com/photo/ptr2HKhUdays/1k0.jpg[/img]
[img=400]http://i1359.photobucket.com/albums/q786/gitzyfighter/Honda/VTR1000%20Firestorm/Firestorm228_zps54692624.jpg[/img]
En toen zag ik ergens deze fiets
[img=400]https://myalbum.com/photo/nXXVucQkVuPp/1k0.jpg[/img]
En deze puupen
[img=400]https://myalbum.com/photo/MwYmAmSy4j6K/1k0.jpg[/img]

Dit alles leidde tot
[img=400]https://myalbum.com/photo/92ivIR2e48JM/1k0.jpg[/img]
btw die gast op de foto ben ik niet :)


Kwam tijdens mijn zoektocht naar plaatjes van die oranje dit topic tegen
http://www.streetfighters.com.au/fo...-Firestorm&s=07ccce2476e73f27a85c0d7bff67141b
 
Laatst bewerkt:
Wat voor takkeherrie moet hier wel niet uit komen :X
Hop dempers eraf, Halfords sierstukje erop en klaar.

Firestorm271_zps5a8ee89d.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die oranje met die Duke kuip en 916 kont vind ik wel OK. De rest vind ik mwoahhh...
Toendertijd was een GSXR-fighter nog helemaal hot, en was dit m'n laatste. Is later nog een Acrapovic opgekomen en zeszuigerklauwen. Deze demper had ik zelf gemaakt, met een alu eindstuk dat helemaal in facetten gedraaid was.
Ach, als je het in deze tijd plaatst is 't geen bijzonder ding..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan