The Eye Of The Storm! VTR1000F deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
3,9 incl filterwissel volgens handboek. Ik heb het vorige week gedaan. Ik had meer nodig. Iets meer dan 4 ltr. Filtertje kost een drol kun je beter meewisselen.
 
Omdat ik dat nu niet bij de hand heb, en over 2 maanden wel. Voordat ik naar Duitsland ga de wissel doen + remblokken voor vervangen.
En een oliefilter hoeft echt niet ieder jaar/5000km vind ik dan he.
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik dat nu niet bij de hand heb, en over 2 maanden wel. Voordat ik naar Duitsland ga de wissel doen + remblokken voor vervangen.
En een oliefilter hoeft echt niet ieder jaar/5000km vind ik dan he.

Klopt inderdaad dat die filter nog niet op/vol is maar voor dat geld en dat beetje moeite neem ik het meteen mee. Anders gaat er weer schone olie door een licht vervuild filter.

Ach ja, ieder op zijn eigen manier natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Iemand trouwens een idee hoe ik de rubber slangen van bijvoorbeeld het koelsysteem er weer een beetje fris uit kan laten zien?

Bepaalde poets ofzo?

Voor rubbers gebruik ik Valma rubber spray, word normaal gebruikt tegen uitdrogen van deur rubbers etc. werkt goed. Mocht dat nog niet mooi genoeg zijn kun je er altijd nog siliconen op spuiten :+ ;)
 
Laatst bewerkt:
Voor rubbers gebruik ik Valma rubber spray, word normaal gebruikt tegen uitdrogen van deur rubbers etc. werkt goed. Mocht dat nog niet mooi genoeg zijn kun je er altijd nog siliconen op spuiten :+ ;)

Heb nog wel zo'n stick van valma tegen bevroren deurrubbers enzo. Misschien ook eens proberen.

Silicone houd ik niet zo van bij de motor. Ivm eventueel spuitwerk.

Thanks voor de tip.
 
@Richardus:

Zou ik erbij mogen in de OP? :)
full


Mods:
Handmatige Krieger NAKS, Highmount Scorpions uitlaten, Donkere kuipruit, Kleine voor knipperlichten, Smoke achterlicht met geïntegreerde knippers, Kettingwiel verhouding 15/43

De veranderingen zijn nu verder wel aardig klaar :)
Alleen nog afstellen en een Speedohealer.
 
Ik douche altijd met mijn onderbroek aan :+Ziet er netjes uit jordy, heb je net een nieuwe achterband?

+1, dan is je onderbroek ook gelijk schoon.. duurt altijd alleen even voor die droog is als je gelijk je spijkerbroek aan doet.

Ja 200km mee gereden nu denk.
 
wat voor spiegels zijn dat die je erop hebt zitten, en is het wat?
 
Afgelopen weekend weer wat kilometers gemaakt! :]
Tot dusver geen nieuwe lekkage sporen te zien van de waterpomp, so far so good...

@Basman/Jordy, hoe bevalt dat met die 15-43 verhouding?
Kon dit nog met de originele ketting lengte?
En hoe zit dat met de 1e versnelling, wordt dat niet haast onbruikbaar kort?

Rijd nu zelf met 16-43 en loopt al een stuk beter als origineel.
Maar aangezien ik normal geen 200+ rijdt is mischien een tandje minder voor ook wel leuk })
 
thanks vtwin, die chinese spiegels ga ik niet kopen. Hoor daar zoveel ellende over, kan niets anders zijn dan troep.

@vreeman,
Ik ben gegaan van,
16-41 naar 15-41 [ erg lekker rijden, misschien wel het beste...
Toen gegaan 15-45[ erg onrustig, en niet echt praktisch, hoog toerental op snelweg in zijn 6 bij 120kmpu.
Nu zit ik weer op 16-41 en dat rijd een stuk beter. Merk wel dat ik op rotondes zit te twijfelen welke versnelling het beste is. In zijn 2 is hij nu dus ook een stuk happiger op het gas... dus doseren is nu precisiewerk geworden :9 8-)

Een 15 tands, daar slijt de boel weer een stuk harder van. Dus ga achter groter zou ik zeggen.
Overigens heb ik nog een 15 tands liggen die ik er na 30kilometer heb afgegooid. Was geen rijden die 15-45 verhouding.
Dus als iemand nog een 15T zoekt.
 
thanks vtwin, die chinese spiegels ga ik niet kopen. Hoor daar zoveel ellende over, kan niets anders zijn dan troep.

@vreeman,
Ik ben gegaan van,
16-41 naar 15-41 [ erg lekker rijden, misschien wel het beste...
Toen gegaan 15-45[ erg onrustig, en niet echt praktisch, hoog toerental op snelweg in zijn 6 bij 120kmpu.
Nu zit ik weer op 16-41 en dat rijd een stuk beter. Merk wel dat ik op rotondes zit te twijfelen welke versnelling het beste is. In zijn 2 is hij nu dus ook een stuk happiger op het gas... dus doseren is nu precisiewerk geworden :9 8-)

Een 15 tands, daar slijt de boel weer een stuk harder van. Dus ga achter groter zou ik zeggen.
Overigens heb ik nog een 15 tands liggen die ik er na 30kilometer heb afgegooid. Was geen rijden die 15-45 verhouding.
Dus als iemand nog een 15T zoekt.

Thanks voor het delen van je ervaring, denk dat ik het voorlopig bij 16-43 blijf, bevalt erg goed.
voor naar 15T is inderdaad niet gunstig voor de ketting, en mischien wat te extreem.
Voor nu alle mods gedaan die ik wou dus lekker kilometers maken.
Heb nu DB-killers, dus binnenkort maar een stukje Duitsland onveilig maken :]

De Mivvs zijn trouwens ook van eigenaar gewisseld.
Mijn collega had er lucht van gekregen, en die wou ze graag overnemen.
Bedoeling is dat ze onder zijn ducati 750ss komen.
The circle of life uitlaten *D

Voorlopig genoeg over uitlaten.
Zal binnenkort even een mooie foto maken voor het OP.
Zoals het ernaar uitziet blijft die wat langer actueel dan de laatste paar :P
 
thanks vtwin, die chinese spiegels ga ik niet kopen. Hoor daar zoveel ellende over, kan niets anders zijn dan troep.

Het zijn inderdaad een paar chinezen die erop zitten.
Ach.. blijft een kwestie van geluk hebben met die dingen. Dit weekend 200kmpu mee gereden bij mij klapte er niets in.
Moest wel de bouten even nadraaien toen het hier aan kwam.

Spiegels die erop zaten waren niet heel schön meer.
 
@Basman/Jordy, hoe bevalt dat met die 15-43 verhouding?
Kon dit nog met de originele ketting lengte?
En hoe zit dat met de 1e versnelling, wordt dat niet haast onbruikbaar kort?

Rijd nu zelf met 16-43 en loopt al een stuk beter als origineel.
Maar aangezien ik normal geen 200+ rijdt is mischien een tandje minder voor ook wel leuk })

Bevalt mij goed. en inderdaad met de normale kettinglengte.
Nu heb ik wel maar 100km met de originele verhouding 16/41 gereden.. dus heb niet heel veel vergelijkingsmateriaal.
 
De Mivvs zijn trouwens ook van eigenaar gewisseld.
Mijn collega had er lucht van gekregen, en die wou ze graag overnemen.
Bedoeling is dat ze onder zijn ducati 750ss komen.
The circle of life uitlaten *D

Haha mooi, worden ze toch weer goed gebruikt. Zullen ook wel lekker klinken onder die Duc!
 
Haha mooi, worden ze toch weer goed gebruikt. Zullen ook wel lekker klinken onder die Duc!

Zeker! ben zelf ook benieuwd naar het resultaat.

:

Bevalt mij goed. en inderdaad met de normale kettinglengte.
Nu heb ik wel maar 100km met de originele verhouding 16/41 gereden.. dus heb niet heel veel vergelijkingsmateriaal.

Altijd nog een optie voor mij, maar ga eerst even lekker rondblazen met mijn 16-43.
Vind dat al een hele verbetering t.o.v. origineel namelijk. :t
 
Ps. versleten koppeling, daar heb ik nog niet vaak van gehoord bij de Storm?
Geloof dat die aardig oversized waren... :?

Die van mij is toch aardig op hoor, blok heeft nu ongeveer 50k op de teller staan.
Binnenkort motor weer ophalen uit stalling en platen laten vervangen, duur geintje...

@Jordy: komt voor elkaar
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan