The Eye Of The Storm! VTR1000F deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Valt toch wel mee?

1.400 ekkies voor koppeling, remleidingen en achterbandje. Kon nog meer worden, afhankelijk van de verdere staat van de koppeling; druklager zou ook aan vervanging toe zijn :X


@Richardus:
Bedankt! En is de koppeling vervangen niet een simpel klusje om zelf te doen?

Zou het graag zelf willen doen, maar behalve de koppelingsplaten was er meer aan de hand. Bovendien heb ik geen garage om in te werken, en onze achtertuin is megastoffig, geen ideale werkomgeving... (beide buren hebben de tuin aangepakt :N )
 
1.400 ekkies voor koppeling, remleidingen en achterbandje. Kon nog meer worden, afhankelijk van de verdere staat van de koppeling; druklager zou ook aan vervanging toe zijn :X

In elk geval een goede besteding van je vakantie geld :t

Mijn Storm staat nu op 52K, maar nog geen signalen van een versleten koppeling.
Maar misschien is dit bij de vorige eigenaar al eens vervangen, de pakking tussen de koppeling deksel en het blok ziet er iig nog erg nieuw uit... O-)
 
Laatst bewerkt:
Dat is wel een klap geld..

Bij mij ook 52k, ook nooit iets gemerkt van de koppeling, moet ook zeggen dat ik er nooit naar op zoek ben gegaan.
 
Misschien was de vorige eigenaar een wheely-liefhebber?

Eigenlijk best vreemd dat een koppelkanon als de Storm zo weinig achterover trekt bij vol gas...
Probeer dat maar's bij een GSXR ofzo....
 
Daar zeg je inderdaad wat SoeF!
In de 1e versnelling geen probleem, maar in de 2e versnelling klimt de mijne niet uit zichzelf op vermogen.
heb overigens het gevoel nu die iets meer voorover staat (16" voorwiel) dat dit ook behoorlijk anti-wheelie werking heeft.
Voor het sturen is die extra voorwiel druk natuurlijk niet verkeerd :)
Maarja, wheelies maken uiteindelijk wel de show. *O*

Als ik trouwens e.e.a. uitreken kom ik uit op circa 13% minder koppel aan het achterwiel in de 2e versnelling, best een groot verschil dus.

Edit: heeft natuurlijk ook voor een groot deel met frame geometrie te maken, met name scharnier punt achterbrug.
Weet niet hoe die verhoudingen liggen t.o.v. een GSXR...
 
Laatst bewerkt:
De mijne komt in z'n 1 niet omhoog hoor.... :?
Met de bandit 1200N die ik had was een wheely in z'n 2 op het gas geen probleem. (met racepijp)
Anderzijds misschien maar beter ook... het haalt 't slechtste in je boven; met 120 op één wiel de snelweg opknallen is nou niet bepaald sociaal weggedrag... O-)
Verstand komt met de jaren zullen we maar zeggen.

Een oldskool gixxer 750 kwam in z'n 2 met een beetje koppeling ook wel.
En die 1100 streetfighter... 185PK, geen kuip... tsjaaa ;) *D
 
Laatst bewerkt:
Mijn vorige Storm kwam in de 1 erg makkelijk omhoog (16/43). De huidige (ook 16/43) doet moeilijker. Nu is bij deze de voorvork wat doorgestoken, dus dat zal er wel wat mee te maken hebben.

Eigenlijk maar beter ook, want het was met de vorige bijna een sport om elke keer uit stilstand op 1 wiel weg te knallen :9
 
De mijne komt in z'n 1 niet omhoog hoor.... :?

Wil je zeggen dat je vanaf stilstand in de 1 het gas gewoon tegen de stuit kunt zetten?
Dan loopt ie op 1 cilinder, is ie 25 kw, ben je 350 kg, lood in topkuip gegoten, verlengde achterbrug of combinatie van factoren ;)
 
Wil je zeggen dat je vanaf stilstand in de 1 het gas gewoon tegen de stuit kunt zetten?
Dan loopt ie op 1 cilinder, is ie 25 kw, ben je 350 kg, lood in topkuip gegoten, verlengde achterbrug of combinatie van factoren ;)

_O-
Ik bedoel gewoon met een redelijke snelheid 'm netjes (gecontroleerd) op 't achterwiel zetten.
Lomp een motor achterover roppen is niet zo vreselijk moeilijk, maar een nette wheely maken is wat anders natuurlijk....

Ik zal 't binnenkort weer's proberen, maar ik ben er niet zo mee bezig...
 
_O-
Ik bedoel gewoon met een redelijke snelheid 'm netjes (gecontroleerd) op 't achterwiel zetten.
Lomp een motor achterover roppen is niet zo vreselijk moeilijk, maar een nette wheely maken is wat anders natuurlijk....

Ik zal 't binnenkort weer's proberen, maar ik ben er niet zo mee bezig...

Om in jouw (onze) woorden te spreken, vake buj te bange ;)
Die van mij klimt in de 1e versnelling boven 5000 toeren netjes gocontroleerd in de ketting.
Dus zonder koppeling, of "rop" aan het gas, dat soort capriolen ben ik zelf namelijk ook niet van.
Wheely moet op power kunnen, wie houd je anders voor de gek :P
 
Denk dat het inderdaad ook veel uit maakt of je evt plaatje onder de achterveer hebt/voorpoten doorgestoken, maar ook hoe je zit. Logisch natuurlijk dat als je meer voorover leunt het minder makkelijk gaat. Zo lijkt die van mij iets sneller omhoog te komen sinds ik de VFR clipons erop heb.

In de 1 kan ik geen vol gas geven vanuit stilstand of hij komt redelijk hard naar boven. Schakel ik vroeg naar zn 2 en ga dan vol op het gas, dan wordt hij alsnog lichtjes aan de voorkant (ookal leun ik wat extra naar voren).
 
Laatst bewerkt:
Om in jouw (onze) woorden te spreken, vake buj te bange ;)
Die van mij klimt in de 1e versnelling boven 5000 toeren netjes gocontroleerd in de ketting.
Dus zonder koppeling, of "rop" aan het gas, dat soort capriolen ben ik zelf namelijk ook niet van.
Wheely moet op power kunnen, wie houd je anders voor de gek :P

Binnenkort maar's een industrieterreintje opzoeken... ;)

Vorige week m'n combi weggebracht, omdat de rits stuk was...
Krijg ik 'm van 't weekend terug... voering loopt constant in de rits, en binnen 3 minuten lag het 'lipje'eraf... |(
Gelijk gebeld natuurlijk. Nu gaan ze er wat tussenzetten... hier word je toch moe van!
Niet zelf even nadenken of het 'wel werkt'!
Eind van de maand moet íe natuurlijk wel klaar zijn voor de Superbikes! *D
 
Haha, van je forum leden moet je het hebben!

Nog iemand een ritje in de planning voor komend weekend?
Weersverwachting is goed :]

Ik denk dat ik maar eens een stukje Duitsland in knap, heb de DB-killers niet voor niets...
kan ik gelijk kijken of de tomtom daar ook de mooie weggetjes kent :t
 
Hier gaan we as zondag een ritje doen.
Is iets georganiseerd​ op Facebook rondom breda en tilburg. Zit wat eten en drinken bij, zal leuk worden. Mini ritje Brabant heet de rit dacht ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan