The Eye Of The Storm! VTR1000F deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier gaan we as zondag een ritje doen.
Is iets georganiseerd​ op Facebook rondom breda en tilburg. Zit wat eten en drinken bij, zal leuk worden. Mini ritje Brabant heet de rit dacht ik.

Denk het wel! Denk zaterdag even een ritje op de mens-aangedreven 2 wieler :+ Zondag de motor aan de beurt!

Keurig! :t

Verder weinig nieuws te melden van mijn zeide, dus ik snij maar eens een random onderwerp aan.
Wat voor brandstof tanken jullie?
Standaard euro 95, of premium (98 of hoger...) en waarom?
 
Doedegij aan wielerrennen floris?

Mbt tanken,. 95 maar ook 98. Ligt er een beetje aan wat het goedkoopst is in België. We wonen er vlakbij zeg maar. Ik merk geen verschil overigens.
 
Komende zondag maar eens op de brommer kruipen. Niet al te lang, want in de middag gaan de biertjes open en de bbq aan (als de weersvoorspelling uitkomt that is) 8-)
 
Nope geen reetfiets :+ Een mtb en een gravelbike/adventure bike/hoe je het noemt, waar ik eigenlijk laatste tijd vaker mee in de bossen/duinen ben te vinden dan met de mtb (veelzijdige fiets, geschikt voor dit soort dingen, maar ook voor zoiets). Ik gebruik m voornamelijk als een soort van mtb eigenlijk. Wordt ook gebruikt als woon-werk beul, beetje do-it-all ding dus :+


Wbt benzine, beide eigenlijk.. Wat er voor handen is, meeste onbemande pompen waar ik kom hebben enkel 95. Soms gooi ik er weer eens een tankje 98 in, merk ook geen verschil eigenlijk dus weet niet waarom ik het doe.. Maar toch _O-
 
Laatst bewerkt:
Sportief Floris!

Wbt benzine, zelf tank ik vaak net over de grens in duitsland.
Daar verkopen ze bij de Aral octaan 102, kost hetzelfde als euro 95 in NL.
Merk overigens geen verschil, maar dat komt natuurlijk omdat de motor is ontworpen voor euro 95.
Eventuele voordelen uit betere brandstof worden dus niet door de electronica benut.
Reden dat ik bij voorkeur 102 tank, is omdat deze brandstof zonder Ethanol toevoeging is.
Hierdoor trekt het dus geen/minder vocht aan, ideaal voor als je de motor een tijdje weg zet.
geloof ook dat het beter is voor de carburateurs, omdat de brandstof minder verouderd.
Hierdoor heb je geen last van "gom" vorming en andere narigheid.
 
Ja haal daar ook wel plezier uit :)

Ik krijg net door dat de tunnel hier tolvrij is zaterdag, dus ga ook nog maar even voor de lol genieten van het geluid van de VTR in een tunnel 13 km lang :+ *O* })
 
Tiez,

Gruwelijk goed idee, ik zal dit eens aan de vrouw doorgeven.
Kan ze bbq-boodschappen gaan halen *O*

@floris,
Wielrenners zijn de hufters van de maatschappij.
De bloedzuigers, de poep onder je schoen, de eeltpit aan je aambei, de ingegroeide haar op je balzak.
Zonder hen zou de maatschappij zoveel mooier zijn.
Dus fijn dat jij wat anders doet op je fiets :t

En ja, ik ben welleens aangereden door een wiellerrennert.
 
Ja haal daar ook wel plezier uit :)

Ik krijg net door dat de tunnel hier tolvrij is zaterdag, dus ga ook nog maar even voor de lol genieten van het geluid van de VTR in een tunnel 13 km lang :+ *O* })

Ow das nog wel een leuk idee :) brooaaaappppp.... broooooaaaaaaaaapppppp! 100. shit traject controle.
 
Tiez,

Gruwelijk goed idee, ik zal dit eens aan de vrouw doorgeven.
Kan ze bbq-boodschappen gaan halen *O*

@floris,
Wielrenners zijn de hufters van de maatschappij.
De bloedzuigers, de poep onder je schoen, de eeltpit aan je aambei, de ingegroeide haar op je balzak.
Zonder hen zou de maatschappij zoveel mooier zijn.
Dus fijn dat jij wat anders doet op je fiets :t

En ja, ik ben welleens aangereden door een wiellerrennert.

Haha, het gros van die lui zijn vaak verkeersaso's ja, waarbij alles/iedereen moet wijken voor hun PR op een stukje (Strava-ridders). Gelukkig niet allemaal, maar het is wel het stereotype en dat komt niet uit de lucht vallen. Zelf ook negatieve ervaringen mee (kom ze ook weleens tegen in het bos als ze in de winter hun reetfiets inruilen voor de mtb). Vooral van die groepjes zijn het ergst.

Ow das nog wel een leuk idee :) brooaaaappppp.... broooooaaaaaaaaapppppp! 100. shit traject controle.

Ja das jammer he dat die zo uitgebreid is laatst. Af en toe gewoon lekker doorhalen en dan stukje rustig rijden heeft mij echter nog nooit een bon opgeleverd :)
 
Laatst bewerkt:
Goed verhaal van die wielrenners _O-

Tunnel + V-twin haalt het slechtste in de rijder naar boven... })
 
Laatst bewerkt:
op zijn tijd doorhalen en dan weer rustig, dan houd je het langer vol :t

hij staat weer te koop met zijn look a like akra's
https://www.marktplaats.nl/a/motore...51fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=26

Ligt het aan mij, of ziet dat ding er (estetisch) ongebalanceerd uit?
Misschien komt het door zwart frame+zwarte kuip, maar ik vind het er toch wat vreemd uit zien zonder die aluminium glans...

Hier wordt trouwens ook E95 in de tank gedaan, heb na 2x speciale brandstof geen verschil gemerkt. Je zou toch denken dat onze motoren met Shell V-Power beter zouden lopen :P
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het van een afstandje wel een aardige fiets!!
Weet t niet meer zeker, maar volgens mij wel eens in t echt gezien bij een vtr club treffen? vraagteken?

Die zwart gespoten dempers zijn lelijk, net als die voorvork.
Ik snap ook de meerwaarde niet om mooie gouden klauwtjes zwart te spuiten.
En helaas geeft deze closeup al een beetje weer hoe ie gespoten is

$_85.JPG
 
Hij heeft wel exclusieve opties, o.a. Meegespoten bumpers achterlicht *O*

Smaken verschillen, maar je kunt wel zien dat hier iemand druk mee is geweest.
Dus in dat opzicht toch een "thumbs up" van mijn kant :t
 
Laatst bewerkt:
ja...maar dan die fake akra's. Ik begrijp dat niet.
Maarja, de een die douched met onderbroek aan, en vervangt olie zonder filter.
En de ander plakt akra stickers op zijn jippiejajo-dempers. ;)
 
Laatst bewerkt:
ja...maar dan die fake akra's. Ik begrijp dat niet.
Maarja, de een die douched met onderbroek aan, en vervangt olie zonder filter.
En de ander plakt akra stickers op zijn jippiejajo-dempers. ;)

Tsja, hadden ook nog Akra's van Aliexpress kunnen zijn...
Kan altijd een erger :)
 
ik heb vandaag eens naar mijn banden gekeken. Het viel me op dat de voorband in het midden niet veel profiel meer heeft.
Daarnaast heb ik gezien dat ik twee totaal verschillende banden heb.
Voor een Michelin PilotPower 2CT (dot 2011) en achter een Dunlop SportSmart 2 (dot 2016). De achterband ziet er nog vrijwel als nieuw uit maar die voorband is dan al 6 jaar oud denk ik. Denk dat ik binnenkort maar eens een nieuwe voorband laat monteren. Heeft er iemand advies?

Ps. Zetten jullie de fiets alleen op de paddockstand of met hulp? Ik heb het vandaag alleen geprobeerd maar dat ging niet heel goed. Ben als de dood dat ik hem om laat donderen.
 
Mbt paddockstand.
Met de L-beugels deed ik dat samen met iemand.
Was te link om alleen te doen.
Nu heb ik bobbins in mijn achterbrug zitten en nu kan ik het alleen.
Stuur rechtzetten, zijstandaard uit laten staan in geval van nood en optillen maar👍
Erg fijn die haken.
 
Met de L beugels is het ook alleen wel te doen. Zolang je kracht blijft zetten op de paddock valt die niet zomaar om.
 
zegde gij da ik een dus een watje ben Jordy?
})

heej jongens, ik ga vandaag lekker de gehele dag motorrijden.
Zin an :t
 
zegde gij da ik een dus een watje ben Jordy?
})

heej jongens, ik ga vandaag lekker de gehele dag motorrijden.
Zin an :t

Ik had het niet over veel kracht.. :P })
Beetje kracht uit oefenen op de paddock houd de brommer al in in evenwicht. :+

Have fun today mate! :)
Glimmende zijde boven!
 
Hier ook L-profielen op de paddock, vaak krijg ik even hulp met het opbokken, maar in geval van nood is het wel zelf te doen.
Vergeet alleen niet bij het zelf afbokken om ook je standaard weer uit te klappen, ben het 1 keer vergeten, en dan is die motor best moeilijk overeind te houden _O-

Ik ben trouwens van plan om de koppelingsplaten zelf te proberen, heeft er iemand nog tips voor? Onderdelen die je meteen mee kan nemen of moet controleren?

Wat ik tot dusverre had begrepen:
- Nieuwe platen dag in olie laten weken
- Staalplaten controleren op verkleuring/warping
- Oude platen op volgorde leggen, nieuwe platen op dezelfde volgorde terug plaatsen
- Nodig gereedschap: Momentsleutel, Bitset, Nieuwe pakking, Koffie, Dagje vrij :)

- Is het handig/nodig om de veren ook meteen te vervangen?
- Aangezien de vorige eigenaar waarschijnlijk best van wheelies hield: ik hoorde laatst iets over ingeslagen koppelingskorf, hoe controleert men dat?
- Druklager vervangen, wanneer is dat nodig en wat komt daar bij kijken?
- Wat ben ik allemaal nog vergeten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan