The Eye Of The Storm! VTR1000F deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
hey Ogri! alles goed?

nee ik duw em langzaam de bocht in. steeds wat schuiner en steeds wat meer op het gas( vloeiend) beetje achterop zitten voor druk op het achterwiel. het was 30 graden en had al een uurtje gereden en daarna gevoeld temperatuur was best! @ floris, mss wat te maken met de wat puntige band, dat ie sneller schuin valt, moet daar nog wel ff aan wennen. de pr2 stuurde wat neutraler.

nog paar kilometers geduld dan, liggen voor en achter nieuwe bandjes dus doe erg kalm nu. voor nog geen krimp gegeven, achter paar kleine uitstapjes maar zoals gezegd, tis goed op te vangen.

:t
 
Welkom tino,
Tis ff wennen zo n V2, eenmaal gewend en aangepast maak je het een zx10 op bochtige wegen erg lastig. Vooral het uitaccelereren gaat op een vtr erg rap, en dan loop je uit 🤘.

Bedankt!
Ben erg benieuwd, geloof zeker dat het goed rijd ja *D

Dit is hem dan:
[afbeelding]
Hoop hem volgende week op te kunnen halen :) .

Gele Storm = Beste Storm *D

Maar hij ziet er inderdaad mooi uit! Op de weg vind ik een dikke twin veel mooier rijden dan een I4 1000, je hebt gewoon veel meer power zonder de toeren in te hoeven :]

Bedankt!
Geloof inderdaad wel dat zo'n twin erg lekker rijd op straat ja, ben benieuwd!
En ja, geel is gewoon heel mooi natuurlijk 8-) .
 
Mooie bike Tino!
En ja... ik vind die kleur geel ook het mooist.
Ik vind mijn zwarte ook mooi, maar het feit dat je toch minder zichtbaar bent is een nadeel. Ik rijd daarom bijna altijd met een geel vestje. Zéker met woon-werk-verkeer.
En nog werd ik vanmorgen bijna de rotonde afgereden door een fossiel in V50 met fietsendrager...
 
Mooie bike Tino!
En ja... ik vind die kleur geel ook het mooist.
Ik vind mijn zwarte ook mooi, maar het feit dat je toch minder zichtbaar bent is een nadeel. Ik rijd daarom bijna altijd met een geel vestje. Zéker met woon-werk-verkeer.
En nog werd ik vanmorgen bijna de rotonde afgereden door een fossiel in V50 met fietsendrager...

Zelfs met mijn kleurige motor is dat dagelijkse kost hoor, ook al zou je hem fluorescerend geel/groen met 200 led-lampen maken dan zien ze je nog over hoofd :')
 
Zelfs met mijn kleurige motor is dat dagelijkse kost hoor, ook al zou je hem fluorescerend geel/groen met 200 led-lampen maken dan zien ze je nog over hoofd :')

Tsja...
Fluo-geel vestje, licht aan...
Wat moet je nog meer doen?
Ik ga al rechterop zitten als ik me afvraag of ze me wel zien, i.v.m. meer zichtbaar geel... |(
 
Hallo Mede stormers,

Alweer even afwezig geweest op dit forum, dus hoogste tijd om me weer eens te melden hier :W
Sinds de vervanging van het brandstof kraan membraam slechts 20 km gereden, dus helaas weinig nieuws te melden.
Momenteel druk met de hobby, dus wening tijd voor rijden naast mijn werk.

Binnenkort toch echt maar weer eens een rondje stampen :]
 
Mooie bike Tino!
En ja... ik vind die kleur geel ook het mooist.
Ik vind mijn zwarte ook mooi, maar het feit dat je toch minder zichtbaar bent is een nadeel. Ik rijd daarom bijna altijd met een geel vestje. Zéker met woon-werk-verkeer.
En nog werd ik vanmorgen bijna de rotonde afgereden door een fossiel in V50 met fietsendrager...

Bedankt!
Tja sommige mensen zien je toch wel over het hoofd. M'n eerste Kawa was ook geel met 2 grote koplampen en sportenuitlaat en dan nog werd ik wel is over het hoofd gezien...
 
Even een tipje mijnerzijds. Een paar posts geleden ging het over uitlaatspruitstukbouten die altijd lastig los te draaien zijn. Wat ik graag doe is al een paar week van tevoren, elke dag even een spuitje WD40 erop doen. Wel bij een koude motor btw. Dan kan het goed intrekken. Ook zand en andere bende eraf halen, dan werkt dat het best. Als dan het moment aangebroken is om ze los te gaan maken, probeer ik ze eerst verder vast te draaien. Even een slagje geven zodat je hem los hoort gaan, meer ook niet. Daarna pas losdraaien, met beleid natuurlijk. Opletten dat ze niet gaan vreten. Zo heb ik al een hoop bouten met succes uit diverse koppen gehaald. Wellicht heeft iemand er wat aan 😉
 
ik zou meer voor imal kruipolie gaan dan wd40, maar idd een aantal dagen van te voren inspuiten alvorens los te draaien is een goede tip. Dat vaster draaien heb ik nog nooit van gehoord, maar klinkt ergens wel goed.
Staalborstel erover heen, of een klein tikje met de hamer geven om de boel te laten schrikken.
Warm stoken en snel af laten koelen.
En voor de rest een bietje geluk erbij doet wonderen
 
Heb sinds kort eindelijk een momentsleutel.
Ben aan de voorpoten bezig geweest (deze waren een cm doorgestoken).
Nu wil ik de boel dus op moment zetten volgens het boek.
De bovenste kroon plaat 23Nm en de onderste 49Nm.
Nu vraag ik me af klopt die 49 lijkt me nogal veel?
Het is wel staal ipv alu natuurlijk maar toch.
 
Ik weet niet uit mijn hoofd wat voor bout(en) daar in zitten.
Hieronder wat aanhaal momenten volgens DIN norm.

M8 x 1.25
8.8 kwaliteit = 27Nm
10.9 kwaliteit = 40Nm

M10 x 1.50
8.8 kwaliteit = 54Nm
10.9 kwaliteit = 79Nm

Deze waarden kun je als richtlijn ter controle gebruiken.
Ik gebruik zelf vaak de moment sleutel in mijn arm (op gevoel dus)

Succes! :t
 
Laatst bewerkt:
ja een slokje lusten ze wel, ik doe ongeveer 150 kilometers met een tank en dan gaat het lampje branden. maar je krijgt er wel een hoop voor terug!

volgende week ga ik zelf mijn rode duivel polijsten met de machine, mijn broer heeft alle benodigdheden, beetje uit de hand gelopen hobby van em. van het weekend komen zijn spullen naar mij dus als ik een mooie dag kwa weer heb gaan we dat ding is laten spiegelen 😎😎, alle waskrasjes verdwijnen dan voor 90% . ben benieuwd
 
Hahaha dat is zeker waar!
Nu heeft een collega van mij een SV1000. Schijnt niet veel verder te komen op een tank benzine.

Denk over het algemeen dat er niet veel lange-afstands rijders zijn die een 1000cc supersport kopen vanwege het gunstige verbruik en actieradius, daar hebben we de BMW brigade voor :P
 
Laatst bewerkt:
Denk over het algemeen dat er niet veel lange-afstands rijders zijn die een 1000cc supersport kopen vanwege het gunstige verbruik en actieradius, daar hebben we de BMW brigade voor :P

Dan stop ik wel een keer extra om te tanken ;-)
Het is tenslotte vakantie.. rustig aan gaat het snelst!
 
Ik rijd hier in Duitsland momenteel fulltime 1 op 11 :]

Meer plezier de liter noem ik het
 
Laatst bewerkt:
1 op 11? Dat is overal vol gas weg blazen dan?

Ik haal toch wel 1 op 14 a 15... En ik rijd echt niet alleen half gas.

Gister het gas in zijn 1 is lekker open getrokken. 1 keer raden wat er gebeurde. })
Die andere storm die ik had moest ik echt mijn best doen. Deze gaat het wel heel makkelijk. 8-)
 
ik ga als deze kettingset versleten is ( net nieuw nu) een tandje minder voor erop leggen, in zn 6 trekt ie em niet helemaal lekker door en aan vermogen geen gebrek, bij de 240 ( 8500rpm) slaat ie een beetje dood, gisteren voor et eerst even goed los getrokken ( snachts , nieuwe a4 richting rotterdam,20km recht stuk) en toen merkte ik dat, en dan komt het voorwiel al vanzelf omhoog in zn 1, al met al niet slecht maar iets kortere vertanding rijdt ook wat lekkerder in de bebouwde kom.

en 1:10 zit ik ook wel aan alsk goed sportief rijdt, momenteel 1:13 maar rijdt sinds mijn ongeluk stukje kalmer
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag Stormrijders :)

Als de proefrit goed bevalt ben ik aankomende week ook eigenaar van een firestorm! De motor stond er in de advertentie al mooi op maar toen ik haar vanochtend in het echt zag was ik gelijk verkocht, een juweeltje. Wordt voor mij klaar gemaakt om aankomende week een proefrit te doen, kan niet wachten :)
 
gisterenavond nog even wezen oefenen, de PP 2CT houden zich lekker, aan de band te zien ook een flinke hellingshoek gemaakt , nog niet ernaast gaan hangen maar wel goed op de zitpositie gelet


 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan