Temperatuur Uitlaten, achterblijven Cil 4

volgorde van oplossen
1 kleppen stellen
2 eventueel carburateurs reinigen
3 synchroniseren van de cabs
en dan zou het goed moeten zijn.
als je 1 en 3 doet en je krijgt het niet goed dan moet je 2 en daarna weer 3 doen om het goed te krijgen.
advies is dus volgorde 1 2 3
is het dan nog niet goed moet je echt gaan storing zoeken met compressiemeting en lektesten.
ook kan controleren op valse lucht geen kwaad.
 
Laatst bewerkt:
Dit heb ik bij mijn motor ook gedaan na het synchroniseren...bij mij was de gemiddelde temperatuur stationair 400° +/- 30°...

Helemaal hetzelfde zal het nooit zijn... wat hierboven gezegd is moet uiteraard altijd kloppen voor het beste resultaat.
 
Die 3 punten hebben we dus gedaan.
Ik denk eerder aan aanpassen pilotschroeven.
Compressie liggen allemaal rond de 9 bar, ik meen cil 2 iets lager 8.

CrackRR die 400 graden na hoeveel minuten was dat? En was dat een luchtgekoelde machine met eventueel een ventilator?
 
Die 3 punten hebben we dus gedaan.
Ik denk eerder aan aanpassen pilotschroeven.
Compressie liggen allemaal rond de 9 bar, ik meen cil 2 iets lager 8.

CrackRR die 400 graden na hoeveel minuten was dat? En was dat een luchtgekoelde machine met eventueel een ventilator?
Controleren kan geen kwaad.
Net als vlotterhoogte.
 
https://youtu.be/93dr77Ia7Rk

Cilinder 4 blijft achter, aanpassen van de machine / pilotschroef?

Machine loopt bijna goed, bokt wat bij het gasgeven.

als er alleen een warmteverschil is op stationair kan je proberen met de mengselschroef, maar als die een instelling nodig heeft die echt verschillend is van de anderen "scheelt" er toch iets met die cylinder (of die carburator).

is er ook warmteverschil als je wat gas geeft (minstens 1/4de open) ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb die pyrometer gekocht. (Trotec) (op het filmpje te zien)
Voor chroom kan je de emissiewaarde instellen, maar hoeveel moet die zijn.
Ik lees ergens 0,61 en vaker 0,1

Als ik het ding instel op 0,1 geeft die -5 graden op terwijl de uitlaat een omgevingstemp heeft van 25 graden.


Iemand ander waarden bekend?
Of heb ik zooi gekocht?
 
Persoonlijk vind ik alle IR thermometers niet echt zuiver, meet altijd behoorlijke afwijkingen, ding kan zomaar 15 graden meer aangeven als een contactthermometer.
Materiaalsoort maakt ook erg veel uit, rvs is eigenlijk niet te meten.

Heb je wel dichtbij genoeg gemeten, in het filmpje lijkt het of je de meter bij cilinder 4 een beetje over links houdt, dat je niet half naast het uitlaatbochtje meet.
IRpix8.jpg

Volgens dit plaatje zou je een pijpje van 25mm op 15 cm afstand moeten kunnen meten, maar ik hou de meter er altijd zo dicht mogelijk op om nauwkeurig te meten, let wel op dat de meter dan niet smelt.
Hoe verder af je meet hoe onzuiverder de meting wordt.
 
Dankje Simons.
Kreeg dit bericht:

Helaas is het niet zo eenvoudig de temperatuur van de uitlaat te meten.
Bij Trotec is helaas geen meetinstrument/apparaat beschikbaar die dit zou kunnen meten.
Het probleem bij het meten/vaststellen ligt aan het feit dat de uitlaat blinkt en reflecteerd.
Dit is van invloed op de meting.

In theorie is het mogelijk de uitlaat te voorzien van matte zwarte verf of matte stickers.
Verder zou u de motor zo af moeten schermen dat alles wat in de garage reflexteerd hier geen invloed op kan hebben.
Standaard waarden/tabellen hebben wij helaas niet beschikbaar, maar wat u op internet gevonden heeft zal ongetwijfeld een juist uitgangspunt zijn.

Ik hoop hiermee uw vraag voldoende beantwoord te hebben.

Met vriendelijke groet,

Trotec Team
 
Terug
Bovenaan Onderaan