Hoe en welke remklauw op deze vork?

  • Onderwerp starter Anoniempje313
  • Startdatum
A

Anoniempje313

Guest
Het is voor een eigenbouwproject.

Enkele schijf vóór.

Ik heb geen idee van welke motor of model de voorvork komt. Daarom wat plaatjes.

Voor het idee onderaan ook een foto van vork in frame en het wiel dat er aan de voorzijde in komt.


De vraag:

weet iemand op welk model motor deze vork is gebruikt?
of
heeft iemand een goed idee voor montage van een klauw?

Mijn eigen idee momenteel is:
Bracket maken die naast de naaf om de voor-as zit, en met een bout aan het gat in de vork.
En aan die bracket de remklauw maken.


full

full



full



full



lopend topic over deze motor: Martell hep t in zunne bol "MAD COW"
 
Het is voor een eigenbouwproject.
Mijn eigen idee momenteel is:
Bracket maken die naast de naaf om de voor-as zit, en met een bout aan het gat in de vork.
En aan die bracket de remklauw maken.

Zo een oplossing heb ik al eens vaker gezien en dat werkt. Ik zou dan wel de poten verwisselen zodat dat oog voor de zekerheid aan de achterkant komt te zitten. Dan heb je geen trek- maar duwkracht op dat punt.
 
Zo een oplossing heb ik al eens vaker gezien en dat werkt. Ik zou dan wel de poten verwisselen zodat dat oog voor de zekerheid aan de achterkant komt te zitten. Dan heb je geen trek- maar duwkracht op dat punt.
Dat lijkt me ook beter, gezien broosheid van het materiaal.
Als ik tenminste voor deze manier kies.

De vorken zijn er nu maar even vlug en los ingezet. Kan zo andersom.
Wiel dito.

Maar misschien zijn er nog andere tips.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
remplaat maken die het punt op de poot pakt, en het andere punt om de wielas heen...
Zie je ook weleens bij achterremmen...

of ombouwen naar trommelrem :+ :+

of zo.....

IMG_2410_zps35b7e9e9.jpg


of zo......
watermark.php


of zoiets...
MVC-050S.JPG


of euhm..
chrome-xlg.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het is voor een eigenbouwproject.

Enkele schijf vóór.

Ik heb geen idee van welke motor of model de voorvork komt. Daarom wat plaatjes.

Voor het idee onderaan ook een foto van vork in frame en het wiel dat er aan de voorzijde in komt.


De vraag:

weet iemand op welk model motor deze vork is gebruikt?
of
heeft iemand een goed idee voor montage van een klauw?

Mijn eigen idee momenteel is:
Bracket maken die naast de naaf om de voor-as zit, en met een bout aan het gat in de vork.
En aan die bracket de remklauw maken.
Het idee van het bracket lijkt me de kortste weg. Aangezien deze onderpoot maar 1 lug heeft is hij van een trommelrem. Hij heeft een behoorlijke binnenpoot dus zal van een fiets rond de tweehonderd kilo komen. Als je een bracket maakt met een trekstang naar deze lug zal hij echt niet afbreken.
 
Dan wordt het een bracket maken.

Kan meteen alles ook precies passend hebben. Ik heb een hekel aan tussenstukjes en passtukjes.
 
Het hele front end heb ik een jaar of drie geleden gekocht, geen idee meer hoe het toen geadverteerd stond.

Het komt op mij over als een Harley/showa poot, gezien het design. Ik heb al her en der gezocht, maar de precieze poten kom ik op geen model tegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan