Het MT-07 topic deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe heb je de killer eruit gekregen zonder de 2 pijpen te beschadigen? Dat wil haast alleen met grof geweld waarbij je een tang op 1 van die pijpen zet... tips?
 
Heren, laat toch lekker zitten die DB-killer. Als je zo verstandig bent om meestal je oordoppen te gebruiken zal je het verschil waarschijnlijk nauwelijks horen; alleen je omgeving "geniet" er dan meer of minder van. Mijn brommer staat nu lekker onder zijn dekbedje aan de druppelaar in de schuur tot het voorjaar zich weer meldt.
 
Hoe heb je de killer eruit gekregen zonder de 2 pijpen te beschadigen? Dat wil haast alleen met grof geweld waarbij je een tang op 1 van die pijpen zet... tips?
Trekveren trekker. Doekje tussen je tang. Moet hoe dan ook met grof geweld. Zeker als je m er voor het eerst uit haalt, zit er zat troep tussen om 'm op zn plek te houden.
 
Ik denk niet dat die facelift nog gaat komen voor 2017, als dat zo had geweest hadden we dat al onthuld zien worden op de EICMA. Althans, dat is wel aannemelijk. Op de EICMA van dit jaar hebben we alleen nieuwe kleuren onthuld zien worden.

Die render van die gefacelifte 2017 is afkomstig uit het beruchte ''Young machine'' blad. Die staan bekend om hun scoops, wat minder om hun accuraatheid.

De render van die facelift is gebaseerd op deze patenttekening en de koplamp uit deze patenttekening heb ik alleen terug gezien op de T7. Allicht dat dat nog door gevoerd word, maar als dat zo is verwacht ik dat het wel wat grootser aangepakt word, gezien hoe bijvoorbeeld de MT-09 een fikse overhaul kreeg.
 
krijg morgen eindelijk mn radiator cover geleverd :D Bedekt ook de zilveren randen als het goed is

http://www.motorcycle-talk.net/forum/attachment.php?attachmentid=1493&d=1423032553

Had ik ook mooier gevonden alleen ging deze niet
mooi samen met de Yamaha Radiator side covers.
Dus maar de evotech Radiator Cover zwart alu aangeschaft.
Had ook graag meer geld betaald voor de MT-07 als er een versie was
met een echt zwarte radiator ik geloof dat de MT-09 en de XRS900 dat wel hebben.
Ziet er een stuk gelikter uit.
Ziet er een beetje goedkoop uit zo'n originele MT-07 radiator.
 
Had ik ook mooier gevonden alleen ging deze niet
mooi samen met de Yamaha Radiator side covers.
Dus maar de evotech Radiator Cover zwart alu aangeschaft.
Had ook graag meer geld betaald voor de MT-07 als er een versie was
met een echt zwarte radiator ik geloof dat de MT-09 en de XRS900 dat wel hebben.
Ziet er een stuk gelikter uit.
Ziet er een beetje goedkoop uit zo'n originele MT-07 radiator.
Das tevens de enigste upgrade die we voor 2017 hebben gezien op de XSR700.... De radiator is nu zwart *grinnik*
 
Das tevens de enigste upgrade die we voor 2017 hebben gezien op de XSR700.... De radiator is nu zwart *grinnik*

Jaah die XSR700 dat wordt nog wat.
Toch een erg leuk machientje met een paar mods.
Zou die black radiator ook passen op een MT-07? :P
https://www.yamaha-motor.eu/eu/prod..._STA_002_03_gal_worlds_full_tcm114-660603.jpg
Yard-Built-Yamaha-XSR700-Otokomae-Ad-Hoc-Cafe-Racers-15.jpg
 
XSR700 vind ik één van de mooiste motoren van het moment. Wat minder fotogeniek, kennelijk, want in het echt vond ik deze aanzienlijk mooier dan hoe je 'm op de foto aan treft doorgaans. Met een mono zadel er op is ie helemaal briljant vind ik. Ik heb er ook een filumpje van gemaakt( met nog een zilveren radiator, sorry)


Ik denk dat je er wel rustig van uit kunt gaan dat die zwarte radiator gaat passen, daarentegen is zo een radiator vrij prijzig(lees: 250+), dus denk dat coaten een goedkopere oplossing is.
 
Hele lange tijd hier niet meer geweest! Maar ik heb iets vaags met mijn MT07.
Elke keer als ik mijn koppelingshendel in knijp gaat mijn waarschuwingslampje motorstoring branden. Ook startte mijn motor daarnet gelijk toen ik de sleutel omdraaide naar ON.

Bekend probleem? Kan het zo snel niet in het boekje vinden. Oplossingen voor?
 
Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Jonne en ik ben nieuw hier. Ik heb sinds een paar maanden een MT 07 in de kleur Lava Red en 35KW. Het lijkt me leuk om mijn MT 07 met andere te delen en te zien wat de rest met hun MT heeft gedaan.
 
Hallo Jonne welkom!

Er zijn (als je deel I en Deel II doorspit) een aantal hele mooie mutatie hier.
Ik denk dat de meest gebruikte veranderingen zijn:
- Tidy tail
- 3th party uitlaat
- Radiator cover

Maar er zijn erbij waar niets meer orgineel is. Noem geen namen:)
Zelf ga ik binnenkort voor een Akrapovic titanium uitlaat en zou ik de vering
graag nog onder handen willen nemen Deze 2 zijn vaak ook de duurdere veranderingen.

Ik heb mijn MT paar maanden geleden uit mijn handen laten vallen met achteruit zetten:(
Daarbij had ik ongeveer €1500 schade.
Binnenkort (all risk verzekering) gaat dit allemaal gefixed worden.
Waarbij ik ook mijn stuur een een aantal metalic look onderdelen zwart-mat laat zandstralen zodat dit beter past bij mijn Mat-gray versie.
Als zijn garantie op het einde gaat lopen zet ik er nog een
fuel controller op en daar gaat het wel ophouden voor mij.

Oow en recent (eergisteren) een kanarie gele gel accu erin gezet.
Had mijn orginele accu waarschijnlijk zo ver laten leeglopen
(verlichting aan laten staan) dat accu onherstelbaar beschadigd was.
Al doende leert men....
 
Laatst bewerkt:
Welkom Jonne!
Ik heb persoonlijk al een tijd geen update meer gedaan maar heb momenteel de volgende dingen gedaan
- akrapovic titanium uitlaat systeem
- voor en achter yamaha led knipperlichten
- bar end mirrors
- aluminium (wind)scherm (doet niet heel veel maar ziet er leuk uit)
- yamaha radiator zijkanten
- korte rem en koppelings hendel
Wil er nog een korte kenteken plaat houder op gaan zetten en dan ben ik voorlopig klaar.
En een mt 07 whatsapp groep klinkt eigenlijk zo slecht nog niet.
Waar rijd je zoal in de buurt? Dan weten wij waar we moeten zoeken naar die lava rode mt07 van jou. :]
 
Laatst bewerkt:
Klink nice man, maar nu valt er weinig te zoeken😜 Met al die pekel rommel op de weg komt de MT maar weinig in actie, maar woon in Frederiksoord dus rij ook daar redelijk in de buurt. Mijn upgrades zijn: Philips xtreme Vision lamp + led stadsverlichting, radiateur rooster met Yamaha MT zijkappen, MT tankpads, Yamaha tailtidy en last but not least SC Project S1 volledig systeem. Er komt ook nog een MT kap voor de koelvloeistof reservoir aan. Maar lijkt me leuk om met whatsapp foto's van de MT's te delen.
 
Whatsapp is natuurlijk wel handig als je spontaan samen wil gaan rijden.
Nou heb ik niet zo'n goed gevoel m.b.t. whatsapp groepen want, in het
verleden kreeg ik om de 10 minuten wel een bericht waar je op ten duur
wel klaar mee bent.
Vond deze nog op Internep en ik hou wel van die Dirttrack uitvoeringen om te zien:
http://www.bikeexif.com/yamaha-xsr700-yard-built
yamaha-xsr700-yard-built-1.jpg
 
Goedenavond!

Ook nieuw hier.
Ik ben Lorenzo uit Den Helder, en ben zelf in bezit van een inmiddels 5 maand oude MT07.
Gewoon leuk om alles onderling de MT-07 hobby te delen met elkaar!


Groet

hierbij mijn racemonster, die geniet van zijn warme winterslaap
14650366_10211180331963393_5888795177870892871_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan