Het MT-07 topic deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
de tas maak je vast met 4 riemen, het oog achter de passagiersteun is daar zeer geschikt voor vinden wij.
inderdaad kun je voor bescherming folie of een rubber matje gebruiken maar of dat nodig is?
inhoud van de tas is 45 liter dus er kan best wat mee en er zitten nog oogjes aan om er een tent of tas bovenop te bevestigen, we gaan het de komende tijd proberen :-)
Ik kan je helaas uit ervaring vertellen dat dit nodig is ja. :/ Het e.e.a. schuurt zo door de enigszins matte lak heen, en krijg je een lelijke plek. Gewoon even van die doorzichtige folie (desnoods alleen tijdelijk tijdens de vakantie) erop en dan heb je dat probleem niet meer. De boel gaat namelijk heel lichtjes zitten schuren tijdens het rijden en de 'lak' kan niks hebben.
 
Laatst bewerkt:
Mijn Rizoma kentekenplaathouder komt vandaag binnen:)
Weet iemand of ik nog ergens moet gaan solderen?
i.v.m. kentekenplaathouder verlichting of rem/knipperlicheten?
Ik zie hier hoe ver ik de bike uit elkaar moet halen geloof ik:
https://www.youtube.com/watch?v=v49ygePVCm8

Alvast bedankt!

Kentekenplaat van rizoma zit er inmiddels op 1.5uurtje werk.
Er zat alles bij dus ook een verloop kabeltje voor je LED kentekenverlichting.
Soldeervrij pakketje.
Zou je de video volgen kan je bij geen fouten maken. Kinderlijk eenvoudig.

Wat ik wel zielig vond waren die druk knoppen om de plastic framedelen weer vast
te zetten. Als je de bike met regelmaat uitelkaar gaat halen voor een aanpassing
zullen deze plastic drukknoppen uiteindelijk de geest gaan geven of de gaten
in de plastic framedelen gaan uitlubberen en sluit het allemaal niet mooi meer aan.
Dat hadden ze wel beter kunnen doen.
 
Ik kan je helaas uit ervaring vertellen dat dit nodig is ja. :/ Het e.e.a. schuurt zo door de enigszins matte lak heen, en krijg je een lelijke plek. Gewoon even van die doorzichtige folie (desnoods alleen tijdelijk tijdens de vakantie) erop en dan heb je dat probleem niet meer. De boel gaat namelijk heel lichtjes zitten schuren tijdens het rijden en de 'lak' kan niks hebben.

Het is nodig, maar ik heb oerlelijke plastic folie gewoon vervangen door zelfklevend klitterband van de praxis in het doosje zit de "ruwe" en de "zachte" soort de zachte gewoon erop plakken en als je zonder tassen rijdt zie je het niet of je moet eral bovenop staan en blijft ook nog eens beter zitten en evt. zonder problemen te verwijderen
 
Vanavond even wat foto's gemaakt *O* Waren eigenlijk net te laat of het werd te vroeg donker ^^ Met daglicht nog maar eens over doen. Hier toch eentje showen *D

11817187_832656763514331_1190016950646944874_n.jpg
 
Regeling Voertuigen

Artikel 5.4.51
1. Motorfietsen moeten zijn voorzien van:
g. achterkentekenplaatverlichting;
h. één rode retroreflector aan de achterzijde van het voertuig.

Iemand ooit problemen gehad omdat hij niet voldeed aan de reflector onder je kenteken?
Moet ik mij hier druk om maken?
Toevallig gisteren 500m lang polizei achter mij en er was uiteindelijk niets aan de hand.
Die reflector is spuuglelijk toch? En achterlamp is altijd aan....
 
Laatst bewerkt:
Gewoon er af halen.. ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Reflector is meer dan spuuglelijk idd.
 
Zelfde als kentekenplaatverlichting, dat is ook verplicht. Maar er zijn genoeg motoren die het toch niet hebben. Een bekeuring kun je er natuurlijk altijd voor krijgen, maar ik zou er niet vanuit gaan dat je daarvoor van de weggeplukt zal worden ;)
 
Regeling Voertuigen

Artikel 5.4.51
1. Motorfietsen moeten zijn voorzien van:
g. achterkentekenplaatverlichting;
h. één rode retroreflector aan de achterzijde van het voertuig.

Iemand ooit problemen gehad omdat hij niet voldeed aan de reflector onder je kenteken?
Moet ik mij hier druk om maken?
Toevallig gisteren 500m lang polizei achter mij en er was uiteindelijk niets aan de hand.
Die reflector is spuuglelijk toch? En achterlamp is altijd aan....

Als je die bekeuring krijgt, net zoals die Boemba5 omschrijft, dan weet je dat je je houding tegenover een agent moet veranderen.
 
De AKRA is binnen eindelijk bij mij!

Zaterdag er even op laten zetten bij Bakker in Zwanenburg.

Het is dat ik aan de (video)montage moet, anders had ik je op de koffie uitgenodigd! Ik woon daar 3 stappen verderop namelijk! Ben benieuwd hoe die je bevalt! Hoewel ik daar niet echt aan twijfel dat dat wel snor zal zitten.
 
De eerste dagen op mijn MT had ik er wel eens last van dat ik bij een stoplicht te weinig of laat gas
gaf waardoor de motor afsloeg. Mijn rechterhand is de laatste tijd beter ontwikkeld en heb hier
ook minder last van nu. Gisteren liet ik hem uitlopen om te parkeren waar hij tijdens het uitlopen
na een vreemde brul/bulder/knal opeens de geest gaf en afsloeg. Het leek alsof de electronische onsteking een beetje confused was.
herkend iemand dit?
 
Laatst bewerkt:
De eerste dagen op mijn MT had ik er wel eens last van dat ik bij een stoplicht te weinig of laat gas
gaf waardoor de motor afsloeg. Mijn rechterhand is de laatste tijd beter ontwikkeld en heb hier
ook minder last van nu. Gisteren liet ik hem uitlopen om te parkeren waar hij tijdens het uitlopen
na een vreemde brul/bulder/knal opeens de geest gaf en afsloeg. Het leek alsof de electronische onsteking een beetje confused was.
herkend iemand dit?

Onze ECU/Mapping is niet optimaal, zo lijkt het. afslaan van MT-07's/FZ-07's lees je op veel plekken.

De meest interessante discussie omtrent dit topic vind je hier...
Stalling Issues?
 
Heb ik ook last van gehad helemaal in het begin. Heeel irritant als je vooraan het stoplicht staat! Koppelingshendel verstellen loste bij mij het probleem op. Heb 'm zo versteld dat bij het inknijpen de kabel verder wordt getrokken dan gebruikelijk. Moet er wel bij vermelden dat ik die optionele Gilles hendels heb.
 
Heb ik ook last van gehad helemaal in het begin. Heeel irritant als je vooraan het stoplicht staat! Koppelingshendel verstellen loste bij mij het probleem op. Heb 'm zo versteld dat bij het inknijpen de kabel verder wordt getrokken dan gebruikelijk. Moet er wel bij vermelden dat ik die optionele Gilles hendels heb.

Ah goeie, ik heb de ebay versie van die :-P Ik heb het zelf getackeld door gewoon altijd met een dot gas weg te trekken :-P

Hoe verstel ik dat? jouw genoemde aanpassing is niet middels het wieltje op het stuur toch?
 
weer thuis, lekker getoerd in de eifel, rond de moezel en luxemburg, het weer varieerde van 36 graden tot donder en bliksem en giga stortbuien.
gelukkig is de tent waterdicht :-)
 
Lekker Henk!
Deze jongen heeft 5 daqen Sauerland gehad met 25C zonder regen. Heerlijk om die bochtjes baas te kunnen maken. :)
 
De carbon AKra zit er op! Wat een verbetering. Zonder DB-killer sloeg het geluid helemaal nergens op en zelfs met killer is het geluid nog erg fors. Lekker dus.

Wel was het mij eigenlijk niet bekend dat deze carbon Akra geen EG goedkeuring heeft. Dus er eigenlijk niet mee gereden mag worden op de weg.
Meerdere mensen hebben de uitlaat hier volgens mij op dit forum, wel eens gezeik mee gehad?
 
@Tsnre89 Hoi, ik had ook in een enthousiaste bui de akra carbon op de mt-07 laten monteren zonder te realiseren dat hij geen e-keurmerk heeft en zwaar over de db-limiet heen gaat. Ik heb gemerkt dat het geluidsniveau zo hoog was dat het rijplezier met name in de bebouwde kom minder werd omdat je te laag in toeren gaat rijden. Ik heb gedacht of een boete of de uitlaat aanpassen. Ik ben naar Mile Pajic gereden en hij heeft het carbon eindstuk vervangen door een nieuwe akra carbon einddemper van een Suzuki GSX-600. De motor loopt fantastisch, pakt heel goed op, slaat niet meer af in lage toeren, en geeft onderin een rustige zware roffel, bovenin een schitterende akra sound met typisch 2-cylinder kenmerk. De demper heeft e-keurmerk dus heel Europa legaal en het mooiste: bij geluidsmeting 91db bij 4.500 rpm, kortom vakwerk waar iedere kilometer van geniet.
 
Iemand enig idee hoe ik de vage strepen van mij zadel kan krijgen
die er waarschijnlijk door mijn eigen toedoen opzitten?

Ik heb ook geen idee hoe ik dat nou weer voor elkaar krijg...
Er zitten geen scherpe dingen aan mijn broek?
 
De carbon AKra zit er op! Wat een verbetering. Zonder DB-killer sloeg het geluid helemaal nergens op en zelfs met killer is het geluid nog erg fors. Lekker dus.

Wel was het mij eigenlijk niet bekend dat deze carbon Akra geen EG goedkeuring heeft. Dus er eigenlijk niet mee gereden mag worden op de weg.
Meerdere mensen hebben de uitlaat hier volgens mij op dit forum, wel eens gezeik mee gehad?
Ik heb deze uitlaat, en daar blijkt inderdaad GEEN goedkeuring op te zitten, vooral in Duitsland link, maar met db killer nog geen last gehad, al is die wel te hard
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan