Cb 750 F1 '76 cafe

Beste mensen,

Dank voor alle reacties, enorm hulpzaam!

Ik ben na wat goeie moed weer begonnen met de motor en ik heb nu helaas electronica problemen zoals te lezen op deze pagina. Vragen Honda CB 750 '76

2 van de 4 cilinders vonkten, maar na het schoonmaken van de bobines (extern) klappen de zekeringen eruit en vonkt niks meer...

Los van deze problemen ben ik opzoek naar een uitlaat voor de CB zoals in onderstaande foto. Weet iemand waar ik zoiets kan bestellen of laten maken? Het betreft een 1976 F1 blok.

532030472baa4db9a0b4b698a2caa944.jpg


En dan de laatste vraag, ik wil graag mijn tank en oliekapjes laten spuiten in de originele oranje Honda kleur zoals hierboven aangegeven. Zijn hier speciale originele kleurnummers van Honda voor te krijgen? Hopelijk binnenkort weer een fatsoenlijke update, want ik wil de motor voor de winter rijdend maken!

Alvast bedankt,

Groet

Steven
 
Laatst bewerkt:
De motor loopt!! Samen met een vriend (die meer technische bagage heeft dan ik) alle elektronica nagekeken en de problemen opgelost. Er zat toch nog sluiting in de kabelboom en ook preventief de bobines vervangen voor een ander setje. Na 2 uren had hij alle elektronica doorgemeten en hebben we de carburateurs gevuld met benzine. Proberen te starten, maar de accu werkte niet mee. Gelukkig zit er op deze modellen een kickstarter, want na 7x trappen liep de motor! Vanaf het begin op 4 cilinders en naar mijn idee ook redelijk constant. Motor weer uitgegooid en dolgelukkig met een halve liter bier het proces nog maar eens herhaald. Ik ben erg blij met het resultaat, omdat de motor is aangeschaft zonder verdere historie en ik er een beetje een hard hoofd in had tot nu toe...

Nu ik weet dat de motor loopt ga ik het volgende afhandelen:
- Nieuwe uitlaat bestellen via Cyclexchange (bedankt Tetter!)
- Tank en zijkapjes spuiten
- Nieuw zitje
- Kilometerteller
- Stalen remleidingen

Hier ook een filmpje van letterlijk de eerste keer lopen:
https://youtu.be/9j_-yMiEhiU


Uiteraard heb ik nog wel een vraag. Betreft het remsysteem aan de voorvork. Het systeem wat ik nu heb bevat 1 remschijf voor en een remschijf achter. Ik wil voor graag 2 remschijven, maar ik weet nu niet of ik met de huidige rempomp voldoende druk kan opbouwen om beide klauwen van druk te voorzien. Dit model werd namelijk met 1 en met 2 schijven op de voorvork geleverd. Iemand suggesties? Ik zal het tevens even op het Honda forum vragen.

Tot de volgende update

Gr. Steven
 
Motor weer uitgegooid en dolgelukkig met een halve liter bier het proces nog maar eens herhaald.
Hij loopt dus zowel op benzine als op bier, dat is toch geweldig ! *O*
 
Laatst bewerkt:
je hebt een rempomp met laag en met hoog reservoir
het model met hoge reservoir is voor 2 klauwen/schijven
rene latuapon heeft mijn oude met hoge reservoir gehad, hem ff contacten?
 
Ziet er goed uit.
Heb ook een Cb750 f1, maar ben er nog niet uit wat ik er mee ga doen.

Welk soort tank heb je eigenlijk geplaatst momenteel?

Zijn je originele zijkapjes nog intact en verkoop je die misschien??
 
Hoi Steven,

Ik heb een vraag.
Zou jij voor mij waar de uitlaatbochten op de cilinderkop zijn vastgebout de binnendiameter van de uitlaatbochten willen opmeten (1-tje maar hoor :))?
Ik ben zelf met een CB750K7 bezig en loop tegen een probleempje aan...

Ga je project zeker volgen :)

Tnx.

Rob.
 
@ketje: Ik gebruik een tank van een cb750 K1 omdat ik deze simpelweg mooier vind dan die van de F1. Helaas kan ik je niet helpen aan de zijkapjes. Als je iets hierboven in dit topic kijkt daar staat een link waar je imitatie kapjes kunt kopen. Deze kapjes zijn prima, bovendien maar een klein weekje wachten en je hebt ze spuit klaar binnen!

@Robberobbe: Ik hoop dat het inmiddels is opgelost. Zo niet, waar loop je precies tegenaan? Ik denk dat ik je wel kan helpen. Vele uitlaten geprobeerd dus ik weet niet wat je precies wilt weten? De diameter van de buis of inclusief halve maantjes?

Verder ben ik nog steeds opzoek naar de kleurcode van de oranje tank en kapjes zoals op de foto's hierboven... Ik krijg de beste man van tanklackieren.de niet te pakken.
 
@Robberobbe: Ik hoop dat het inmiddels is opgelost. Zo niet, waar loop je precies tegenaan? Ik denk dat ik je wel kan helpen. Vele uitlaten geprobeerd dus ik weet niet wat je precies wilt weten? De diameter van de buis of inclusief halve maantjes?

Ik heb een rvs bochtenset gekocht van Delkevic. Het viel me op dat er erg veel ruimte zit tussen de de buis en de uitsparing in de cilinderkop. Daarnaast zijn de uitlaatpakkingen die in de cilinderkop gaan qua diameter een stuk kleiner dan de diameter van de buis. Ik vroeg mij dus af hoe dat bij jou zit en of de diameter van de buis overeen komt...

Verder ben ik al een heel eind.
blok is klaar en gespoten, wielen klaar, voorvork vervangen voor die van een CBR600PC25, giuliari zitje verbouwd, schetsplaten voor voetsteunen zo goed als klaar, bezig met eigen bouw knipperlichtbehuizing enz. Kzal wel ff een foto posten :P


:)
 
Laatst bewerkt:
Aldus...

full


Heb van de week de flex in de linkpijp gezet om eea in lijn en pas te maken. Tank en zitje worden alleen in 2k blanke metaallak gespoten. De rest netjes en strak, gespoten, gepoedercoat, verchroomd, gepolijst en gepoetst.... 8-)
 
Laatst bewerkt:
gaaf hoor Robberobbe, je weet dat hier op het forum ook een paar bekleders voor je zadel zitten?
zou het zonde vinden ;)
 
gaaf hoor Robberobbe, je weet dat hier op het forum ook een paar bekleders voor je zadel zitten?
zou het zonde vinden ;)

ik heb een goede bekleder in Den Haag ;)
Achterspatbord wordt overigens een hugger en verchroomd :9~

Als ie af is zal ik wel ff en topic openen waar alle vorderingen instaan... :)

Zo... back on topic ;)
 
Laatst bewerkt:
Leuk een Steven uit Groningen, hier nog eentje!

Ik heb mijn zadel laten bekleden in Ten Boer, (MJ Seats (geen aandelen)) lekker dichtbij relaxte gozer en top service! Moet je maar eens zoeken!

Komende zomer maar eens een Caferacer /custom meeting plannen in Groningen!
 
Even een vraagje....

Weet iemand of er op de achterbrug van een cb750 SOHC een achterbrug - beschermingsrubber hoort te zitten? Zo'n rubber wat op de achterbrug zit geschroeft onder de ketting, zodat de ketting de brug niet raakt...
Ik ben aan het opbouwen, maar kan em niet vinden en op internet kom ik ze nergens tegen.

Zo'n ding, maar deze is van een cb500 1996-2003

full
 
Laatst bewerkt:
Gaaf project @Robberobbe!!

Tank en kappen zijn gespoten! Binnenkort zal ik foto's plaatsen.

Vraag: weet of heeft iemand nog 2 pennetjes voor het tankklep mechanisme? Ik heb er momenteel 1, maar deze is in slechte conditie...
 
Even een vraagje....

Weet iemand of er op de achterbrug van een cb750 SOHC een achterbrug - beschermingsrubber hoort te zitten? Zo'n rubber wat op de achterbrug zit geschroeft onder de ketting, zodat de ketting de brug niet raakt...
Ik ben aan het opbouwen, maar kan em niet vinden en op internet kom ik ze nergens tegen.

Zo'n ding, maar deze is van een cb500 1996-2003

[afbeelding]

Dat zit niet op een SOHC.
Je kunt dat checken op de tekeningen die je kunt vinden op CMSNL.COM
 
Terug
Bovenaan Onderaan