navigatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

lawson 12

MF veteraan
4 aug 2005
2.353
2
Hallo. Ben het nu meer dan zat met mijn Garmin 660, wat een waardeloos apparaat is dat toch, en dat toen gekocht voor 600 euro. ;( ;( :r :r
Nu zoek ik een nieuwe navigatie voor op mijn motor, moet zo en zo een tom tom zijn, want garmin komt bij mij de deur niet meer in.
Ik weet dat ik me kan laten voorlichten in de winkels, maar die vertellen mij natuurlijk wat ik wil horen, maar of het dan ook zo werkt.
Wil gewoon eerlijke meningen hebben van gebruikers.
Zoek een navigatie die mij in eerste instantie goed van A- naar B brengt, gewoon over de snelweg, dus niet 1000 keer binnendoor stuurt.
Op de navigatie-s van tegenwoordig kan je van alles, maar routes maak ik niet.

Ben alleen geïnteresseerd in de tom tom

Ga niet vertellen hoe goed de Garmin 660 is,of hoe ik hem moet instellen, mijne is gemaakt op maandag ochtend 5.00 uur. _O- _O- :W
 
Als je op zoek bent naar een eenvoudig systeem van A naar B, dan is Tomtom vaak wat makkelijker inderdaad. Ik heb zowel ervaring met een Tomtom als een Garmin. En beiden hebben hun voor- en nadelen. Als ik hier en daar lees over de nieuwe Tomtom's, dan hebben die ook nog een hoop te verbeteren. Er bestaan verschillende topics over de diverse systemen. Zoekfunctie al geprobeerd?
 
Als je gewoon een eenvoudige navigatie wil voor A-B navigatie, kijk dan voor het vorige model TomTom rider. Ik heb begrepen dat deze een stukje stabieler en eenvoudiger is. Ikzelf ben zeer bij met m'n TT Urban Rider (2 modellen geleden) eenvoudig in bediening en toch uitgebreid genoeg in z'n mogelijkheden.
 
Als je gewoon een eenvoudige navigatie wil voor A-B navigatie, kijk dan voor het vorige model TomTom rider. Ik heb begrepen dat deze een stukje stabieler en eenvoudiger is. Ikzelf ben zeer bij met m'n TT Urban Rider (2 modellen geleden) eenvoudig in bediening en toch uitgebreid genoeg in z'n mogelijkheden.
Heb zelf ook de tom tom raider 1 gehad, top navigatie, alleen toen weg gedaan vanwege dat hij niet meer wilde laden.
Zo`n urban rider is deze ook te koppelen met telefoon en communicatie set van scala. :W
 
Als je gewoon een eenvoudige navigatie wil voor A-B navigatie, kijk dan voor het vorige model TomTom rider. Ik heb begrepen dat deze een stukje stabieler en eenvoudiger is. Ikzelf ben zeer bij met m'n TT Urban Rider (2 modellen geleden) eenvoudig in bediening en toch uitgebreid genoeg in z'n mogelijkheden.

full


De Rider 5 is een fijn eenvoudig apparaat voor A naar B. Hierin is de tomtom gewoon beter dan garmin. Ook qua bediening.
Er zit ook een kronkelroutefunctie op. De ene helft van de route werkt dat geweldig, de andere helft is weer een stuk minder.

De nieuwe Rider 400 is een heel mooi apparaat, maar inderdaad nog met een paar kleine ongemakken.
De nieuwe functie spannende routes schijnt wel heel goed te werken.
Garmins zijn alleen goed voor in groot groepenverband rijden. Garminrijders willen altijd perse exact de route rijden, anders raken ze helemaal van slag.
Zelfs bij garmins lukt dit niet voor 100%, dus... altijd trammelant met die mensen.

Garmin is het beste voor zelfgemaakte routes in groepsverband.
Tomtom blinkt uit in eenvoud met routes van A naar B en de spannende routes.
 
de nwe rider doet ook gewoon gpx laden, sterker nog het werkt zelfs beter als met de itn route. Dus een route voor de garmin gaat net zo goed werken in de Tomtom.
daarnaast rekend het ding supersnel, start nog sneller op en bediend ook nog eens zeer eenvoudig.

Waarom nog een Garmin waar ze je een jaar laten wachten op een upgrade????

TomTom is echt de betere voor navigatie.

hou je van toeters en bellen, zoals bandenspanning en weet ik wat nog meer voor een onzin, koop dan een Garmin
 
Laatst bewerkt:
de nwe rider doet ook gewoon gpx laden, sterker nog het werkt zelfs beter als met de itn route. Dus een route voor de garmin gaat net zo goed werken in de Tomtom.
daarnaast rekend het ding supersnel, start nog sneller op en bediend ook nog eens zeer eenvoudig.

Waarom nog een Garmin waar ze je een jaar laten wachten op een upgrade????

TomTom is echt de betere voor navigatie.

hou je van toeters en bellen, zoals bandenspanning en weet ik wat nog meer voor een onzin, koop dan een Garmin

Je hebt wel (helemaal) gelijk, maar toch zijn er nog enkele lichte hoofdpijnpunten bij de gpx-routes. Waarschijnlijk komt alles goed bij volgende upgrades.

Ik denk dat als TS hoofdpijn krijgt van zijn 660, hij dan op het moment geen rider 400 moet nemen.
Maar dat is meer een gevoel. Persoonlijk zou ik natuurlijk wel gaan voor de nieuwste tomtom als je toch een nieuwe navigatie aanschaft.

Maar TS wil schijnbaar voornamelijk van A naar B en voor de rest geen gedonder. Nou daar is de Rider5 goed genoeg voor.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan