Stalen Remleiding - Honda Hornet 900 + Remklauwen GSXR-600

Thijs Grond

Rookie
10 jun 2015
4
0
Amsterdam
Hoi Iedereen,

Mijn eerste vraag in dit forum en hopelijk kan ik iemand van jullie na mijn project helpen als je iets verglijkbaars van plan bent! Ter introductie, ik ben vrij nieuw in het ombouwen van motoren maar elk stukje kennis dat ik op doe wil ik graag delen met anderen op dit forum.

Ik ben de voorkant van mijn Honda Hornet 900 aan het opleuken met een dikke (licht goud gekleurde) voorvork van een K6 (Suzuki GSXR-600 2006). Ik heb er een superbike kit op dus kan een renthal ultra low superbike stuurtje er op kwijt. Dat heeft als gevolg dat de stalen remleiding die normaal naar Clip-ons gaat te kort is. Deze leiding moet dus vervangen worden.

Probleem: Ik kom er niet achter hoe ik de hoek van de banjo's moet opmeten/achterhalen die op de remleiding moeten komen (aantal graden waarin de banjo gebogen is op zij en naar voor/achter). Ik heb dus de remklauw van een GSXR-600 en de rempomp van een Hornet 900. Ik moet sowieso een custom remleiding laten maken maar zij vragen mij naar de hoek van de banjo's die ze er op moeten zetten... Heeft iemand hier ervaring mee? Of in de ideale situatie weet je misschien de banjo's die ik nodig heb?

(zie bijlage voor de afbeelding, ik moet op elke letter een hoek/aantal graden geven)

De lengte van de standaard remkabel is goed volgens mij dus als ik die op meet moet dat de lengte worden van de nieuwe kabel. Kan iemand dit ook bevestigen aub?

Ik kijk uit naar eventuele reacties en alvast dank daar voor!!

Thijs
full
 
Als ik eerlijk ben snap ik je vragen niet zo goed.Als de lengte van je oude leiding goed is,dan is ie toch goed? :?
En de knikjes kun je gewoon makkelijk zelf bepalen.Makkelijk is om bv een stuk elektrakabel wat stug is gebruiken om de perfecte lengte en knikjes te maken.
 
juiste hoeken zijn héél belangrijk : tevafwijkend en je krijgt de leiding niet gemonteerd ook al is ze de juiste lengte omdat je de banjo's niet kunt verdraaien tov elkaar en je dus heel de leiding gaat 'krullen'.
 
Texoot, goed idee die elektrakabel! Welliucht kan ik daar mee een hoek berekenen. Het gaat voornamelijk om de banjo bouten, in welke hoek die staan. Zoals Janbros zegt is dat belangrijk want anders gaat die leiding gekke dingen doen.

Royalclub, thanks voor de tip! Weet je zeker dat je de bankobouten van melvin.de kan verdraaien? Ik zie er niks over op de website staan namelijk.
 
Ik heb laatst stalen leidingen op mijn vaders motor gemonteerd. Het merk was HEL en wordt geleverd door Sparkstrading. Je kunt de leidingen daar gewoon als particulier bestellen.

Dit zijn in mijn optiek de best afgewerkte remleidingen die in de handel zijn. Geen lelijke zeskantmoeren, alles RVS. De prijs was echt laag. De leidingen zijn t.o.v. de slang nog verdraaibaar na het persen. Ik adviseer je wel om alvast ongeveer de juiste hoek te bestellen, hoe minder dat je daarna hoeft te verdraaien, hoe beter. Voor wat betreft de lengte en hoeken: je moet gewoon zorgen dat de leidingen spanningsvrij worden gemonteerd. Zowel qua lengte als hoek.

Oja, ik heb geen aandelen HEL of Sparks 8-) .
 
Ik heb laatst stalen leidingen op mijn vaders motor gemonteerd. Het merk was HEL en wordt geleverd door Sparkstrading. Je kunt de leidingen daar gewoon als particulier bestellen.

Dit zijn in mijn optiek de best afgewerkte remleidingen die in de handel zijn. Geen lelijke zeskantmoeren, alles RVS. De prijs was echt laag. De leidingen zijn t.o.v. de slang nog verdraaibaar na het persen. Ik adviseer je wel om alvast ongeveer de juiste hoek te bestellen, hoe minder dat je daarna hoeft te verdraaien, hoe beter. Voor wat betreft de lengte en hoeken: je moet gewoon zorgen dat de leidingen spanningsvrij worden gemonteerd. Zowel qua lengte als hoek.

Oja, ik heb geen aandelen HEL of Sparks 8-) .
Klopt helemaal wat je zegt,plaatje staat ook zo op de website.Je krijgt er ook nieuwe rvs(als je dat wilt)banjobouten bij.
Banjo's zijn idd te verdraaien,wel voorzichtig doen om beschadigen te voorkomen.
 
Hoi Iedereen,

Mijn eerste vraag in dit forum en hopelijk kan ik iemand van jullie na mijn project helpen als je iets verglijkbaars van plan bent! Ter introductie, ik ben vrij nieuw in het ombouwen van motoren maar elk stukje kennis dat ik op doe wil ik graag delen met anderen op dit forum.

Ik ben de voorkant van mijn Honda Hornet 900 aan het opleuken met een dikke (licht goud gekleurde) voorvork van een K6 (Suzuki GSXR-600 2006). Ik heb er een superbike kit op dus kan een renthal ultra low superbike stuurtje er op kwijt. Dat heeft als gevolg dat de stalen remleiding die normaal naar Clip-ons gaat te kort is. Deze leiding moet dus vervangen worden.

Probleem: Ik kom er niet achter hoe ik de hoek van de banjo's moet opmeten/achterhalen die op de remleiding moeten komen (aantal graden waarin de banjo gebogen is op zij en naar voor/achter). Ik heb dus de remklauw van een GSXR-600 en de rempomp van een Hornet 900. Ik moet sowieso een custom remleiding laten maken maar zij vragen mij naar de hoek van de banjo's die ze er op moeten zetten... Heeft iemand hier ervaring mee? Of in de ideale situatie weet je misschien de banjo's die ik nodig heb?

(zie bijlage voor de afbeelding, ik moet op elke letter een hoek/aantal graden geven)

De lengte van de standaard remkabel is goed volgens mij dus als ik die op meet moet dat de lengte worden van de nieuwe kabel. Kan iemand dit ook bevestigen aub?

Ik kijk uit naar eventuele reacties en alvast dank daar voor!!

Thijs[afbeelding]


Is dit die upsd van John in België ;) ?
Als de remleidingen die daarop aangesloten waren , te kort zijn dan kun je die toch monteren en meten hoeveel je te kort komt aan je rempomp... Dan neem je die mee en weet je al in welke hoek die aansluiting moet staan , de aansluiting aan de rempomp hangt af van hoe je de remleiding wil laten lopen.
 
Thanks voor de reacties allemaal! Ik had sowiesi al besloten om HEL leidingen te bestellen maar na deze vraag bij de winkel: Mymotor, neer gelegd te hebben kreeg ik het verzoek om al die maten aan te leveren zodat ze het op maat maken. Super goede service maar even lastig om te inventariseren.

@Rayke, deze is inderdaad van John uit Bosbeek! haha aardige kerel en toevallig precies een hornet 900 2003 dus perfect! Dat zou inderdaad de beste volgorde zijn maar mijn zwager gaat de boel in elkaar zetten en dat is niet dicht bij huis dus logistiek is het handiger om alles van tevoren te hebben.

Ik ga even alles los draaien en idd met een stuk ijzerdraad de juiste hoek buigen. Er zijn 4 standaard maten bij gedraaide banjo's en na wat 'sinus en cosinus' moet ik toch wel bij de juiste hoek terecht komen!

Thanks voor de tips! Zal een foto uploaden als alles erop zit.
 
Benieuwd wat het ook doet met de geometrie van de motor, of 'tie niet (te?) veel op de neus komt te staan...
Heb via de Amerikaanse fora (wristtwisters) begrepen dat voor dergelijke upsd conversie voor een hornet 900 de SP1 en SP2 vorken het beste passen vanwege hun lengte.

Maar ziet er sowieso wel stoer uit natuurlijk ;) Succes met ombouwen!
 
Ik kan geen foto van de Hornet rempomp vinden, maar gok dat die banjobout naar voren wijst. Banjobout van de remklauwen wijst naar achteren, dus banjo's hoeven ten opzichte van elkaar niet verdraaid te staan (als je een radiale met onder aansluiting hebt dus 90 graden verdraaid...). Hoek van de banjo's zelf zal bij 25 of 30 graden het makkelijkst te monteren zijn. Lengte bepaal ik altijd door een kleine rolmaat (Lufkin peewee) als het ware als remleiding te plaatsen.
 
LeMarc, klopt inderdaad. Deze komt echter van een Hornet900 en is al goed afgestelt dus dat is een voordeeltje. Zo'n dikke vork met een goede paintjob (gun metal grey) is wel heel stoer dus ben benieuwd! De hele verbouwing is uiteindelijk even duur als de motor zelf maar dan heb je (hopelijk) ook wat.

Banjo probleem is opgelost. Goodrich maakt de leiding op maat door een banjo van een standaard GSXR600 set af te halen en op een standaard Hornet900 set te zetten. Ben benieuwd!

Thanks voor de ideeen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan