Stalen Remleiding - Honda Hornet 900 + Remklauwen GSXR-600

Thijs Grond

Rookie
10 jun 2015
4
0
Amsterdam
Hoi Iedereen,

Mijn eerste vraag in dit forum en hopelijk kan ik iemand van jullie na mijn project helpen als je iets verglijkbaars van plan bent! Ter introductie, ik ben vrij nieuw in het ombouwen van motoren maar elk stukje kennis dat ik op doe wil ik graag delen met anderen op dit forum.

Ik ben de voorkant van mijn Honda Hornet 900 aan het opleuken met een dikke (licht goud gekleurde) voorvork van een K6 (Suzuki GSXR-600 2006). Ik heb er een superbike kit op dus kan een renthal ultra low superbike stuurtje er op kwijt. Dat heeft als gevolg dat de stalen remleiding die normaal naar Clip-ons gaat te kort is. Deze leiding moet dus vervangen worden.

Probleem: Ik kom er niet achter hoe ik de hoek van de banjo's moet opmeten/achterhalen die op de remleiding moeten komen (aantal graden waarin de banjo gebogen is op zij en naar voor/achter). Ik heb dus de remklauw van een GSXR-600 en de rempomp van een Hornet 900. Ik moet sowieso een custom remleiding laten maken maar zij vragen mij naar de hoek van de banjo's die ze er op moeten zetten... Heeft iemand hier ervaring mee? Of in de ideale situatie weet je misschien de banjo's die ik nodig heb?

(zie bijlage voor de afbeelding, ik moet op elke letter een hoek/aantal graden geven)

De lengte van de standaard remkabel is goed volgens mij dus als ik die op meet moet dat de lengte worden van de nieuwe kabel. Kan iemand dit ook bevestigen aub?

Ik kijk uit naar eventuele reacties en alvast dank daar voor!!

Thijs
full
 
Als ik eerlijk ben snap ik je vragen niet zo goed.Als de lengte van je oude leiding goed is,dan is ie toch goed? :?
En de knikjes kun je gewoon makkelijk zelf bepalen.Makkelijk is om bv een stuk elektrakabel wat stug is gebruiken om de perfecte lengte en knikjes te maken.