Verstelbare voetsteunen afstellen

Djeepert

MF veteraan
18 aug 2007
6.218
22
Zuid-Holland
:]

Ik ben reeds in het bezit van een Honda CBR1000RR 06 met daarop een gilles rem- en schakelset gemonteerd. (foto even gestolen uit een ander topic)

2pklk.jpg


Nu is deze volledig instelbaar en vroeg ik mij af hoe je deze op je lengte kan instellen. Ik kan namelijk niks qua handleiding of iets anders vinden.

Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt,
Djeepert
 
Laatst bewerkt:
Ik gok even dat Djeepert bedoelt hoe bepaal je wat je juiste stand is? (Dat hoop ik tenminste :P )

Maar volgens mij is dat een kwestie van proberen. Hoog genoeg om ze niet aan de grond te rijden en laag genoeg dat je niet continu met kramp rijd ;)
 
Ik gok even dat Djeepert bedoelt hoe bepaal je wat je juiste stand is? (Dat hoop ik tenminste :P )

Maar volgens mij is dat een kwestie van proberen. Hoog genoeg om ze niet aan de grond te rijden en laag genoeg dat je niet continu met kramp rijd ;)

Ja ,maar dan kunnen ze ook nog naar voor en naar achter :P

Ik vind de vraag daarom zo gek nog niet :) ,mits bedoelt als ik denk 8-)
 
Laatst bewerkt:
Oke stelletje bijdehandjes, natuurlijk bedoel ik hoe je de juiste stand moet of kan kiezen. Toen ik de vraag typte vroeg ik me al af hoe ik het best kon formuleren zonder dat een stelletje grapjassen er zinloos op reageerde. Niet gelukt helaas.

Dus bij deze. Hoe kan je de ideale hoogte en breedte bepalen? Kwestie van proberen, of is hier een gegeven voor? Een simpele Nee of je bent de eerste die er zo over nagedacht heeft en daarom ben je geniaal, is ook goed. Maar het liefst iemand die er wel wat zinnigs over te zeggen heeft.
 
Laatst bewerkt:
Op mijn motor valt er niets te verstellen dus heb ik er nooit bij stilgestaan. Maar voor de racefiets zijn er uitgebreide beschrijvingen. Zou dat een aanknopingspunt zijn? Deze aanwijzingen volgen en de voetsteunen op de plaats van de trapas.

Ik ben benieuwd.
 
Op mijn motor valt er niets te verstellen dus heb ik er nooit bij stilgestaan. Maar voor de racefiets zijn er uitgebreide beschrijvingen. Zou dat een aanknopingspunt zijn? Deze aanwijzingen volgen en de voetsteunen op de plaats van de trapas.

Ik ben benieuwd.

Goeie tip, hoop dat er ook zoiets is voor de motor, maar anders kan ik daar naar kijken.
 
Oke stelletje bijdehandjes, natuurlijk bedoel ik hoe je de juiste stand moet of kan kiezen. Toen ik de vraag typte vroeg ik me al af hoe ik het best kon formuleren zonder dat een stelletje grapjassen er zinloos op reageerde. Niet gelukt helaas.

Dus bij deze. Hoe kan je de ideale hoogte en breedte bepalen? Kwestie van proberen, of is hier een gegeven voor? Een simpele Nee of je bent de eerste die er zo over nagedacht heeft en daarom ben je geniaal, is ook goed. Maar het liefst iemand die er wel wat zinnigs over te zeggen heeft.


Buiten het feit dat het een domme vraag blijft;

Wat denk je van de eerste positie te gokken en gewoon ermee te gaan RIJDEN ! ! ! !

:')
 
Domme vragen bestaan niet, wel domme mensen blijkbaar :') . Is het echt zo moeilijk voor je te begrijpen dat ik me afvraag of er een theorie of formule is?


_O-
En gewoon doorgaan.....

Iets vragen wat je nog niet weet, is niet dom !
Zelf opnieuw het wiel uitvinden, is daarintegen niet bepaald slim !

Jij moet nog een hoop leren, jongen.....
:W
 
Laatst bewerkt:
De meeste van dit soort setjes zijn juist gemaakt om meer grondspeling te creëren en daar de beste zithouding uit te halen.
Vaak is/was het zo dat de verstelling het meest naar voren en naar beneden ongeveer de standaard stand van de originele steuntjes was. Alles verder naar achteren en omhoog wordt sportiever maar dat vind jij misschien juist wel prettiger (of niet).
Zou gewoon een beste tocht plannen en het juiste gereedschap meenemen, kan je onderweg gewoon wat gaan verstellen.
Juiste zithouding vinden doe je niet in een minuutje op het bokje in je schuur😉.

Succes!
 
Ik ga proberen iets zinnigs te zeggen :P

Ik heb heel even met hetzelfde geworsteld,voor mijn toenmalige circuit fiets kon ik voor weinig een rem/schakel set valtermoto's kopen,ook deze had een verstelset.

Ik heb nogal lange poten dus het uitgangspunt was laag zetten maar,net als Roy al aangeeft, rekening houdend met de grondspeling.
Verder had ik ze,gevoelsmatig,geheel naar achteren gezet,zodat ik makkelijker kon "afzetten"bij het aan remmen van bochten en mijn knietje wat makkelijker naar buiten kon. :P
Maar nogmaals,puur op gevoel dus echt beargumenteren kan ik het niet O-)
Verder nooit meer versteld of over nagedacht :)
 
Laatst bewerkt:
Ik twijfel eraan of je na het monteren van zo'n set beter zit....

Zat bij de rem/schakel set die ik kocht er bij ,maar daar kocht ik die niet voor,meer de prijs.
Ik zweer wel bij "vaste"voetsteunen op circuits.
verschillende keren,met de hak van mijn laarzen, blijven "hangen"achter de standaard,flexibele voetsteunen en werd daar niet vrolijk van :N .
Vaste voetsteunen geven ook meer feedback :)

Maar dat zul je wel niet bedoelen :P ,verstel sets zullenl wel nut hebben anders werd het niet ,los,verkocht.

Remschakelset verstelset

Deze verstelset van Ergal 7075 aluminium is een ideale optie voor de standaard remschakelset.
Het geeft u de mogelijkheid de standaard remschakelset in diverse race setting standen te plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb toendertijd eens geïnformeerd over zo'n verstelbare set. Was toen in de veronderstelling dat je ze zowel sportiever als comfortabeler kon afstellen maar werd mij toen verteld dat het alleen maar sportiever werd.
Ik heb het toen laten zitten, maar het is wel een mooi setje :9~ .
Zou eens op een standaard motor kunnen zitten om te kijken hoe die staan, bevalt dat nou zou ik deze lekker verkopen. Zijn best dure setjes!.

Gr Jelle
 
Ik dank u voor alle serieuze reacties. Ben wel een stukje wijzer geworden. Blijkbaar wordt het toch (tijdrovend) proberen.

Shit, te laat. De bijdehandse opmerkingen zijn al gemaakt -O- :+


Maar uh, wat ik eerst interessant vind om te weten: Wat is het doel van de betere zithouding. Comfortabeler rijden op lange afstand, of circuit ?

Eerlijk gezegd had ik daar nog geen eens over nagedacht, maar aangezien ik beide doe, zal ik het allebei moeten gaan uitproberen


De meeste van dit soort setjes zijn juist gemaakt om meer grondspeling te creëren en daar de beste zithouding uit te halen.
Vaak is/was het zo dat de verstelling het meest naar voren en naar beneden ongeveer de standaard stand van de originele steuntjes was. Alles verder naar achteren en omhoog wordt sportiever maar dat vind jij misschien juist wel prettiger (of niet).
Zou gewoon een beste tocht plannen en het juiste gereedschap meenemen, kan je onderweg gewoon wat gaan verstellen.
Juiste zithouding vinden doe je niet in een minuutje op het bokje in je schuur😉.

Succes!

Ik heb uiteindelijk wel de "standaard" gevonden, dus zoals Honda dat ook bedoelt had. Ik ga idd maar eens lekker sleutelen :Y


Ik had eigenlijk wel een how-to verwacht, maar misschien kan ik mijn bevindingen delen.
 
Ik dank u voor alle serieuze reacties. Ben wel een stukje wijzer geworden. Blijkbaar wordt het toch (tijdrovend) proberen.Eerlijk gezegd had ik daar nog geen eens over nagedacht, maar aangezien ik beide doe, zal ik het allebei moeten gaan uitproberenIk heb uiteindelijk wel de "standaard" gevonden, dus zoals Honda dat ook bedoelt had. Ik ga idd maar eens lekker sleutelen :Y


Ik had eigenlijk wel een how-to verwacht, maar misschien kan ik mijn bevindingen delen.

Het enige wat ik er op kan zeggen is , dat voor MIJ persoonlijk de afstelling in racepositie zo was (het is al even geleden) dat ik met mijn elleboog een vuist dikte boven en voor mijn knie zat.
Als je wilt toeren, dan moet je onderbeen zo verticaal als mogelijk. Denk ik.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan