Honda CB700sc uitlaat

Mishmash

Rookie
7 sep 2002
26
0
IJmuiden
Mogguh!

Tijdens de renovatie van een CB700sc uit 1985 ben ik erachter gekomen dat de uitlaat dusdanig ver is weggerot dat deze moet worden vervangen.

Een goede uitlaat voor een CB700sc is moeilijk te vinden, voornamelijk omdat deze fiets maar 3 jaar in productie is geweest en voor de amerikaanse markt is.

Wat zijn mijn opties? Ik kan natuurlijk een custom uitlaat laten bouwen, maar dat gaat snel in de centen lopen.

Nu lijken de blokken van de 650sc, 700sc en 750sc verdomd veel op elkaar. Kan iemand mij vertellen of deze uitlaten uitwisselbaar zijn? Dit zou mijn zoektocht een stuk makkelijker maken :).

Wat mij ook opvalt is dat veel uitlaten zonder collars worden verkocht. Hoe krijg je deze in vredesnaam gemonteerd? Je kan niet zo even de oude collars over de monding van de pijp heen duwen...
 
of een 650 past weet ik niet en betwijfel ik eerlijk gezegd. het blok lijkt wellicht op dat van een 700/750, maar ook de framematen moeten overeen komen om alles te laten passen natuurlijk.
Een 750SC zal wellicht weer wel passen, omdat die voor de overige markten was en op de cilinderinhoud na waarschijnlijk identiek is.
Ik weet niet hoe de collars bij een 700/750SC zijn, maar als ik bij mijn 350 en 500 de halve maantjes los haal, dan kan ik de kragen gewoon over de uiteinden heen schuiven.
 
De 700 versie is gewoon de geknepen versie van de 750sc en is idd alleen voor de us markt gemaakt.
Nu weet ik niet of voor een 750sc zo een aftermarket uitlaat de vinden maar is het blok niet gelijk aan een bold'or blok? Afgezien van de cardan ....
 
Het 650 blok is inderdaad anders, dus deze valt af. Als het 700 blok een geknepen 750 is, is er een kans dat ik een uitlaat ga vinden. We gaan weer zoeken!

Het Bol d'or blok lijkt er inderdaad veel op, maar het zal een gok blijven... Ik kan nergens duidelijke informatie vinden hierover.

De collars bij mijn oude uitlaat waren geen halve manen, maar hele.. Ze zaten er dus al op voordat de monding op de pijp werd geplaatst. Ik zal nieuwe moeten vinden, heb de oude moeten slopen om de uitlaat eraf te krijgen.

Zo zagen de oude er ongeveer uit:
$_35.JPG


Kan deze natuurlijk ook netjes door midden slijpen en er halve collars van maken, zal dat dan nog steeds genoeg houvast hebben?

Thanks all!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan