Of set tandwiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leejoow

MF veteraan
26 dec 2009
15.392
188
Aan de Maas
Manne,

Ik zoek een offset voortandwiel voor mijn Rebel project.
Gezien de CBR achterbrug die ik erin heb gefrommelt met een 190/60 achterband, kom ik een dikte van het tandwiel tekort om de ketting mooi langs de band te laten gaan. Achter is geen probleem, die pas ik wel aan.

Het aat dus om het voorste tandwiel.

Onderstaande maten geven de as afmetingen. Het mag een 525 of 530 zijn.
full
 
Laatst bewerkt:
Twee tandwielen kopen.
Bij één de tandjes er af.
Op elkaar lassen.


Kan.
Maar die ellende ga ik me dus besparen als ik er zo 1 kan kopen. I heb er al eens heel voorzichtig een beitel in laten lopen op de draaibank. Weet je hoe hard dat materiaal is? En dan is er natuurlijk nog het ontlaten van het materiaal tijdens/na het lassen.
 
Kan.
Maar die ellende ga ik me dus besparen als ik er zo 1 kan kopen. I heb er al eens heel voorzichtig een beitel in laten lopen op de draaibank. Weet je hoe hard dat materiaal is? En dan is er natuurlijk nog het ontlaten van het materiaal tijdens/na het lassen.




Is zo'n ding niet bij alieexpress o.i.d.te bestellen voor een habbekrats waar jij zo over beerde in een bepaalt topic over een cnc rempotjes topic? O-)
 
Laatst bewerkt:
Kan.
Maar die ellende ga ik me dus besparen als ik er zo 1 kan kopen. I heb er al eens heel voorzichtig een beitel in laten lopen op de draaibank. Weet je hoe hard dat materiaal is? En dan is er natuurlijk nog het ontlaten van het materiaal tijdens/na het lassen.
Haakse slijper
 
Ik heb gereedschapstaal (ook gehard) zitten lassen met TIG, waren tapkoppen van een cnc machine voor conventioneel freesmachine (verschillende din uitvoeringen).

Heb je een oven op het werk?
 
Laatst bewerkt:
hoeveel mm wil je naar buiten gaan? Als het 12mm of meer is moet je rekening houden met een zware extra belasting op de as en moet je dus eigenlijk een extra lager bij zetten, anders gaan al je lagers aan puin.
 
vvmracing heeft voor mij laatsten een offsettandwiel gemaakt met 30mm offset,daar zat dus een supportlsager in verwerkt.Hoeft bij jouw niet maar contact de beste man maar. O-)
 
Laatst bewerkt:
hoeveel mm wil je naar buiten gaan? Als het 12mm of meer is moet je rekening houden met een zware extra belasting op de as en moet je dus eigenlijk een extra lager bij zetten, anders gaan al je lagers aan puin.


Ik wil een tandwieldikte naar buiten.
Dat is voor een 530 dus 9,53mm. Wat ik dan ook wil doen is de 'hub' (het hart) van het tandwiel wat breder maken.

Volgens JT-Sprockets is de hub nu 13,4mm. Ik wil naar 15mm. Die kan ik kwijt op de as en dat geeft net effe wat meer steun/draagvlak op de as.

Ik heb waarschijnlijk een bedrijfje gevonden.....
Niet vvm, maar die ga ik ook nog eens even opzoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan