accu leeg, lekstoom?

ambtshof

Rookie
3 apr 2009
15
0
Ik heb 1,5 jaar terug een nieuwe accu laten plaatsen in mijn motor.
De accu is vandaag stuk. Mag/kan dit binnen deze termijn? In mijn optiek is dit wel heel snel.

Na bovenstaande nieuwe accu laten plaatsen en wat schtes mijn verbazing vanochtend wederom totaal geen stroom!! grr
Als je de druppel lader aansluit laad de accu niet op!
Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Het betreft een bmw r 1150 rt uit 2001.
Er hebben zich de laatste tijd geen veranderingen voor gedaan als bv een alarm systeem laten inbouwen of iets dergelijks.
Alvast bedankt voor de reacties
Met vr gr Joop Wevers
 
:^

+

Hoe veel rij je?
Laat je de accu in de winter in de motor zitten, binnen of buiten en laad je hem dan tussentijds ook op of hang je hem dan aande druppel lader?
Welk merk accu heb je er in zitten?
Doet je start motor het nog goed? (bij mij was de startmotor die slecht werkte, de oorzaak van een gesloopte accu, kwam er achter omdat de start motor op een dag ineens totaal niet meer deed :+ )

Welke opties heb je er op zitten?
Welke navigatie gebruik je? De TomTom Rider houder laat mijn accu ook leeg lopen, heb er bij mijn vriendin al een relais tussen gezet, maar ben er zelf nog te lui voor geweest, dus trek elke keer dat kabeltje er uit :') (bij de garmin zumo 660 had ik er toen geen last van)
 
Wat bedoel je met totaal geen stroom? Als geen enkel lampje gaat branden, geen brabdstofpomp gaat lopen, lijkt het eerder op een kapotte zekering. Een kleine lekstroom kan er wel voor zorgen dat een volle accu na een nacht weer leeg is.
 
Wat bedoel je met totaal geen stroom? Als geen enkel lampje gaat branden, geen brabdstofpomp gaat lopen, lijkt het eerder op een kapotte zekering. Een kleine lekstroom kan er wel voor zorgen dat een volle accu na een nacht weer leeg is.


Helemaal niks, zelfs het digitale klokje is uit! Geen lampje gaat branden de brandstofpomp doet niks enz..
Zaterdag en zondag heb ik voor de zekerheid gekeken of die deed omdat ik vandaag weer naar het werk moest, toen was er geen enkel probleem en startte de motor probleemloos.
 
:^

+

Hoe veel rij je?
Laat je de accu in de winter in de motor zitten, binnen of buiten en laad je hem dan tussentijds ook op of hang je hem dan aande druppel lader?
Welk merk accu heb je er in zitten?
Doet je start motor het nog goed? (bij mij was de startmotor die slecht werkte, de oorzaak van een gesloopte accu, kwam er achter omdat de start motor op een dag ineens totaal niet meer deed :+ )

Welke opties heb je er op zitten?

Welke navigatie gebruik je? De TomTom Rider houder laat mijn accu ook leeg lopen, heb er bij mijn vriendin al een relais tussen gezet, maar ben er zelf nog te lui voor geweest, dus trek elke keer dat kabeltje er uit :') (bij de garmin zumo 660 had ik er toen geen last van)

Ik rij 12.000 km op jaarbasis en in de winter ligt de accu aan de druppellader.
Ik heb eeb garmin zumo 210 als routeplanner maar die haal ik er ,s avonds af. Er is afgelopen vrijdag bij de dealer een nieuwe accu geplaatst dus ik ga er van uit dat dit de goede is uiteraard. Dit probleem speelt pas sinds 3 weken toen was het ochtends opeens gedaan. Daarvoor geen problemen gehad sinds ik de motor in mijn bezit heb sinds oktober 2014!
 
Accu door laten meten waar je hem gekocht heb .

Min kabel loshalen en Multi meter (stand ampere ) er tussen zetten om te zien of je lekstroom hebt . Uiteraard wel met goed opgeladen accu .

Dat de accu los niet wil laden kan zijn dat of je lader niet goed is of je accu toch gaar .
 
Wat bedoel je met totaal geen stroom? Als geen enkel lampje gaat branden, geen brabdstofpomp gaat lopen, lijkt het eerder op een kapotte zekering. Een kleine lekstroom kan er wel voor zorgen dat een volle accu na een nacht weer leeg is.

:N een volle accu gaat echt niet in een nacht leeg van een kleine lekstroom.

een accu heeft al gauw een capaciteit van 24 Ah. bij een lekstroom van 10 mA duurt het dan dus 100 dagen voordat die leeg is...

correcte eerste ingebruikname in veel belangrijker. Google is je vriend.
 
een accu heeft al gauw een capaciteit van 24 Ah. bij een lekstroom van 10 mA duurt het dan dus 100 dagen voordat die leeg is...
Wat bij dit soort rekensommen altijd vergeten wordt is dat een motoraccu (= startaccu) tot maximaal 70% van de capaciteit ontladen mag worden. Daar beneden is de spanning al zo laag dat dat problemen zal geven bij het starten.
 
Heb je na het plaatsen van je accu een redelijk stuk gereden, zodat je nieuwe accu is opgeladen? Zo niet, dan kan het heel goed zijn dat je je accu met 2 keer starten leeg hebt gestart en dat er zo weinig in zit dat je druppel lader niks meer doet (hangt van de druppel lader af...)

Ik geloof ook dat er voor BMW speciale druppel laders zijn, heeft dacht ik iets te maken met je CAN-bus??? Hoe het precies zit weet ik niet en of ook een rede zou kunnen zijn voor het niet laden van een druppel lader lijkt me sterk...

Als ik jou was zou ik gewoon terug gaan naar de garage om het na te laten kijken.

Check voor de zekerheid even wat de capaciteit van de accu zou moeten zijn volgens BMW en wat er door de garage in is gezet ;)
 
Moet een beste lekstroom zijn dan, in 1 nacht accu leeg moet te meten zijn. BMW's met Canbus hebben standaard een afschakeling op de sigarettenaansteker. Als je die gebruikt om op te laden kan dat wel eens niet werken, er is een truc voor maar ik ken hem niet. Als je de accu direct op de polen oplaadt moet dit echter niets uitmaken en gewoon lukken.

Ik zou de accu een keer goed doorladen met een goede lader (weet niet wat voor druppelaar je gebruikt) en dan met lopende motor (en zonder) wat testjes doen om te kijken wat de accu leeg trekt.

succes,

Benno
 
Ik heb nog steeds nergens gelezen dat de zekeringen goed zijn. Ik heb vaker gekke dingen meegemaakt dat een zgn. goede en volle accu na een nacht (met stille verbruikers) gewoon leeg was. Maar dat is inderdaad simpel te meten en valt eigenlijk niet meer onder lekstroom.

Hoe ziet je hoofdzekering eruit?
 
Terug
Bovenaan Onderaan