Wil graag meer lawaai uit m'n cb600s Hornet bj 2000

Motorfreak11

MF'er
8 aug 2012
30
0
Hallo!

Sinds kort heb ik een Honda CB600S uit 2000, hier zit een Bos carbon demper op zonder db-killer (niet heel uitlaatsysteem, alleen demper + pijp tot onder de motor). Echter, ik vind het geluid tegenvallen, soms is de rijwind harder dan het motorgeluid. Ik heb dit liever andersom :Y .

Dus mijn brandende vraag luidt:
'Hoe krijg ik meer herrie uit m'n motor?'

Alvast bedankt voor jullie suggesties! :)
 
De boete voor een te luide uitlaat is niet mals!!!
Een antwoord op je vraag.
Popnagels uitboren, demper wol er uit, nieuwe popnagels plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Alvast bedankt voor het laten afsluiten van nog meer dijkweggetjes en wegen en dorpjes in de eiffel.

B|

Jij hoort die tyfus herrie minder als diegene die op het terras zit, omdat je VÓÓR DE UITLAAT ZIT.

Dit weekend zat ik ook lekker patatje te genieten komen er 3 van die g*dvergeten terring harleys langs met van die open kutpijpen......
Je zou ze ter plekke afschieten...

Amen....
 
Hele uitlaatsysteem eraf halen en nieuwe uitlaatbochten zo buigen dat ze vlak voor je gezicht naar achteren blazen. Als je toch aan het sleutelen bent, haal dan ook het hele luchtfilterhuis uit je motor, scheelt ook veel gewicht!


Rijd je met oordoppen in? (ik denk dat ik het antwoord wel heb)

Edit: nog een gouwe ouwe: als je echt lijp bent, monteer je een Turbo Spoke. Dan heb je nooit meer last van de windruis (mocht je dat nog steeds hebben na bovenstaande modificatie)
Turbospoke_Mini_1.png
 
Laatst bewerkt:
Poging tot een serieus antwoord: kijk / luister eens bij andere Hornets. Er kan al veel verschil zitten tussen de verschillende typen en merken dempers. Wie weet maakt de Laser of Yoshi demper voor jou wel een fijner (of luider) resultaat. Door je oude demper te verkopen - hoeft het ook geen bakken met geld te kosten.

Aanleiding hiertoe is dat ik zelf ook van een sportief geluid houd. Mijn 600cc is standaard nét een stille stofzuiger. Ik heb de catalysator vervangen voor een open linkpijp (zou veel effect moeten hebben), open luchtfilter en sportdempers zonder dB-killer. Hele set is bijna €1000 incl afstellen..en de lui met dezelfde motor die enkel de originele demper hebben vervangen voor het goedkoopste type demper (€250?) maken behoorlijk meer lawaai.

Of meer lawaai gelijk staat aan een fijn geluid...valt over te twijfelen :N .
 
let er op dat meer geluid niet automatisch mooier is.

hele system verwijderen levert veel lawaai, maar is niet om aan te horen.

Demper uitboren en wol verwijderen, levert ook meer lawaai, maar niet per definitie mooier geluid.

advies, verdiep je inderdaad inde verschillende dempers mogelijk voor de hornet.

Zelf heb ik uiteindelijk een arata system om mijn zx10r gezet waar ik erg tevreden over ben, maar Arata is lasting te krijgen en prijzig. stel dus ook een budget voor jezelf beschikbaar. ga je voor een demper of een volledig system.

En misschien nog het belangrijkste. luister naar de motor als toeschouwer.

wanneer je het geluid gaat aanpassen voor je Eigen gehoor wanneer je op de motor zit bne je niet goed bezig. zelf rijd ik altijd met oordoppen in dus dat zou inhouden dat de rest van de omgeving overlast zou hebben voor mijn plezier.

lijkt me niet helemaal de bedoeling.
 
Aangezien mijn vorige antwoord misschien niet heel serieus overkwam.
Een nieuwe poging....

Dus mijn brandende vraag luidt:
'Hoe krijg ik meer herrie uit m'n motor?'

Alvast bedankt voor jullie suggesties! :)

Gooi een aantal kogeltjes, bijvoorbeeld uit een oud lager, via de olievuldop in het blok *O*

Gegarandeerd meer herrie :Y


Maw ik hou best van een sportief geluid van een 2-3-4-6 cylinder maar er zit wel een verschil tussen een Laser deeptone of een open Yoshimura......

Al die cheap-ass-aso dempers zijn gemaakt om zoveel mogelijk herrie te produceren.
Ik kan daar niet van genieten, behalve als ik ervoor kies om er naar het circuit of dragrace track.
Ook krijg ik een grijns bij het horen van een 250cc 6 cylinder honda, maar niet als die ieder weekend achter mijn tuin aan het proefdraaien is.....
 
Hallo!

Sinds kort heb ik een Honda CB600S uit 2000, hier zit een Bos carbon demper op zonder db-killer (niet heel uitlaatsysteem, alleen demper + pijp tot onder de motor). Echter, ik vind het geluid tegenvallen, soms is de rijwind harder dan het motorgeluid. Ik heb dit liever andersom :Y .

Dus mijn brandende vraag luidt:
'Hoe krijg ik meer herrie uit m'n motor?'

Alvast bedankt voor jullie suggesties! :)
Paar versnellingen lager rijden.

Rijwind harder dan het motorgeluid.... wat voor snelheid heb je het over dat je niks meer hoort? De zin suggereert snelweg snelheden, nogal wiedes dat je dan niet veel meer hoort.
 
Terug
Bovenaan Onderaan