Witte aanslag op lak

Rick5507

MF'er
4 sep 2013
71
0
Goedendag,

Omdat een maat van mij op uitzending is in Mali staat zijn motor deze periode (4 maanden) in mijn garage. Nu ben ik er niet zo lang geleden achter gekomen dat het dak van deze garage niet geheel waterdicht is. Het water is op zijn motor gekomen en heeft een witte aanslag achter gelaten.

IMG-20150804-WA0014.jpeg


Deze aanslag is vrij hardnekkig en krijg het zelf niet weg. Nu is mijn vraag aan jullie of jullie misschien tips hebben welk goedje ik kan gebruiken of is het een beter idee om de motor naar een professioneel poets bedrijf weg te brengen?

Omdat zijn motor in mijn garage staat heb ik hier geen lekker gevoel bij. De motor is ook gloedje nieuw. Daarom wil ik dit weg hebben voordat hij terug komt eind deze maand. De aanslag zit op de tank welke van kunststof is.

Graag hoop ik van jullie te horen!

Mvg,
Rick
 
Laatst bewerkt:
Zou de Kawa iig niet met dat plastic afdekken :X
Dat zorgt voor condens-aanslag.
Verder even naar een auto-speciaalzaak ( shop) rijden en daar tref je vele poetsmiddelen( geen goedje , zoals jij het benoemt) speciaal voor kunststofreiniging.

Home - Meguiar's
is een optie dit merk,een goede shop heeft vele merken, en kunnen je advies geven.



enne staat de motor/ of accu wel aan een druppellader B|
 
Laatst bewerkt:
Is inderdaad waarschijnlijk kalk, rustig en voorzichtig vochtig maken en houden, daarna wegvegen.
de tank is overigens van metaal hoor (glimmende deel) het matte deel is van kunststof (bij mijn z tenminste wel)
 
Goedendag,

Omdat een maat van mij op uitzending is in Mali staat zijn motor deze periode (4 maanden) in mijn garage. Nu ben ik er niet zo lang geleden achter gekomen dat het dak van deze garage niet geheel waterdicht is. Het water is op zijn motor gekomen en heeft een witte aanslag achter gelaten.

[afbeelding]

Deze aanslag is vrij hardnekkig en krijg het zelf niet weg. Nu is mijn vraag aan jullie of jullie misschien tips hebben welk goedje ik kan gebruiken of is het een beter idee om de motor naar een professioneel poets bedrijf weg te brengen?

Omdat zijn motor in mijn garage staat heb ik hier geen lekker gevoel bij. De motor is ook gloedje nieuw. Daarom wil ik dit weg hebben voordat hij terug komt eind deze maand. De aanslag zit op de tank welke van kunststof is.

Graag hoop ik van jullie te horen!

Mvg,
Rick

Heb je hem al ingelicht?zou ik eerst doen,voor als je de witte aanslag niet weg krijgt.
Ook zou ik hem vragen of ie het goed vind dat je de witte aanslag probeerd weg te krijgen,misschien doet ie het liever zelf.
Als je de lak beschadigd :X zal ie je dat ook niet in dank afnemen :')
 
Laatst bewerkt:
Gewoon met azijn schoonmaken inderdaad, dat kan echt geen kwaad als je je daarna afneemt met water. Lukt dit niet, dan een DAP haakse polijstmachine( niet de Rotery van 15 euro, die maakt hologrammen)erover heen. Dan is het zeker keurig netjes. inlichten terwijl vriend in het buitenland verblijft is onrust zaaien op niets af.
 
Laatst bewerkt:
Ja ga even een dap aanschaffen voor zo'n klein plekje. :') sommige mensen.
Gewoon laten zien als hij terug is. Dan rijdt hij even langs en poets bedrijfje en klaar met 5 min.
 
Laatst bewerkt:
TS kan natuurlijk ook even naar een poetsbedrijf gaan.

Maar Waarschijnlijk lost een paar uurtjes weken met een natte lap en wat auto shampoo
het probleem ook op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan