NIeuwe accu, ben ik genaaid?

SDR6

Die hard MF'er
12 mei 2006
525
157
Zeeuws Vlaanderen
Goedemiddag,

Ik heb via een website een nieuwe accu besteld, zal (nog) geen namen noemen.
Ik heb niet veel verstand van accu's, ik kreeg op deze lithium accu liefst 3 jaar garantie, dus dat leek me een erg goede deal.
Ik een accu besteld, te weten een JMT LTZ14S afgeprijsd naar 127,50.

Vandaag komt de accu binnen, dit is echter een HJTZ14S-FP-SI.

Ik ben niet bekend met wat de codes betekenen op accu's.
Ik zag wel dat een LTZ14S niet goedkoper is te vinden en een HJTZ14S juist wel.

Daarom mijn vraag: Ben ik genaaid? Als de accu's kwalitatief hetzelfde zijn, ga ik er verder niet moeilijk over doen. Ik zag echter dat de accu waarmee ze adverteren blijkbaar niet eens lijkt te bestaan....

Kenners aanwezig?
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Ik heb via een website een nieuwe accu besteld, zal (nog) geen namen noemen.
Ik heb niet veel verstand van accu's, ik kreeg op deze lithium accu liefst 3 jaar garantie, dus dat leek me een erg goede deal.
Ik een accu besteld, te weten een JMT LTZ14S afgeprijsd naar 127,50.

Vandaag komt de accu binnen, dit is echter een HJTZ14S-FP-SI.

Ik ben niet bekend met wat de codes betekenen op accu's.
Ik zag wel dat een LTZ14S niet goedkoper is te vinden en een HJTZ14S juist wel.

Daarom mijn vraag: Ben ik genaaid? Als de accu's kwalitatief hetzelfde zijn, ga ik er verder niet moeilijk over doen. Ik zag echter dat de accu waarmee ze adverteren blijkbaar niet eens lijkt te bestaan....

Kenners aanwezig?
Je bent ontzettend genaaid :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y


ga er maar vanuit dat er gewoon iets verkeerd is gegaan bij het inpakken kan gebeuren ;)
 
Je bent ontzettend genaaid :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y


ga er maar vanuit dat er gewoon iets verkeerd is gegaan bij het inpakken kan gebeuren ;)


Ik bedoel het niet zozeer om ze aan de schandpaal te nagelen oid, misschien ongelukkig uitgedrukt.
Volgens mij heeft JMZ echter niet eens de accu waar ze mee adverteren in het assortiment. google kent hem in ieder geval niet, alleen bij die webshop. Heb al mail verstuurd, we zullen zien.
 
Als je bij het plaatje kijkt op de site zie je op de accu op het plaatje ook het HJTZ14S typenummer staan.

De LTZ14S is van SHIDO en niet van JMZ.
 
~
Als je bij het plaatje kijkt op de site zie je op de accu op het plaatje ook het HJTZ14S typenummer staan.

De LTZ14S is van SHIDO en niet van JMZ.[/quoteDat viel mij nu dus ook op. Daar beroepen zij zich ook op. Ze zijn niet van plan om de retour kosten op zich te nemen. Ik vind dat vreemd. Als prijsvergelijking had ik de artikel code in Google ingevuld en dan lijkt het net een geweldige prijs. Blijkt dat ze zelfs na 30 euro korting niet echt goedkoop zijn.
Eigen schuld? Misschien wel. Had ik maar beter moeten vergelijken. Het gaat me nu ook om het principe,niet om die paar euro retour kosten. En hoe je het ook wendt of keert, ze sturen een ander product op dan wat er naar de klant toe wordt gecommuniceerd.
 
Je hebt niet geleverd gekregen wat je besteld hebt en waar je voor betaald hebt. Of ze nemen hem terug en leveren alsnog wat je besteld hebt of je maakt de koop ongedaan en ze moeten het geld terugstorten.
 
Laatst bewerkt:
\
Als je bij het plaatje kijkt op de site zie je op de accu op het plaatje ook het HJTZ14S typenummer staan.

De LTZ14S is van SHIDO en niet van JMZ.[/quoteDat viel mij nu dus ook op. Daar beroepen zij zich ook op. Ze zijn niet van plan om de retour kosten op zich te nemen. Ik vind dat vreemd. Als prijsvergelijking had ik de artikel code in Google ingevuld en dan lijkt het net een geweldige prijs. Blijkt dat ze zelfs na 30 euro korting niet echt goedkoop zijn.
Eigen schuld? Misschien wel. Had ik maar beter moeten vergelijken. Het gaat me nu ook om het principe,niet om die paar euro retour kosten. En hoe je het ook wendt of keert, ze sturen een ander product op dan wat er naar de klant toe wordt gecommuniceerd.


Even een mailtje sturen dat het product dat je besteld hebt niet geleverd is en je je beroept op niet-conformiteit. Keuze geven tussen het leveren van het bestelde (dat dus niet bestaat) of het volledig kosteloos retour nemen.
 
Als ik het zo lees doen ze net alsof je gebruik wilt maken van je herroepingsrecht. Maar bij het niet leveren van wat je hebt besteld (dus het niet voldoen aan de overeenkomst) is er sprake van een non-conformiteit. En moet de webwinkel gewoon alle verzendkosten betalen (heen en terug, ook voor vervangende accu).

Je zou dus denken dat als het artikel wat je ontvangen hebt afwijkt van wat er op de factuur staat dat ze er voor moeten zorgen dat je wel het correcte artikel krijgt.

De vraag is even of het verschil tussen de accu's wel dermate groot is dat je die weg wilt gaan bewandelen..
Is de LTZ14S echt veel beter dan de HJTZ14S? Heeft die meer features (lampjes erop ofzo) welke de andere mist, meer capaciteit etc? Want naast dat natuurlijk het typenummer niet gelijk is, gaat het er voornamelijk om of je er bij ingeschoten bent of niet (tenminste, dat lijkt mij zo :)). Heb je nou echt wat minder gekregen dan wat je dacht te kopen, dan ga je eerder over tot die bovenstaande stappen dan anders.
 
Ik heb het idee dat het voor de accu an sich niet veel uitmaakt.

Ik heb even gekeken, en het lijkt het ook op dat de webshop niet up tot date is, of er een verkeerd plaatje/merk bij een type staat. Als dat zo is, is de reactie een beetje apart.

Beter zou zijn dat je direct een mailtje (bij bestelling) had gehad met uitleg, dan heb je altijd zelf nog de keuze.
 
Ik heb het idee dat het voor de accu an sich niet veel uitmaakt.

Ik heb even gekeken, en het lijkt het ook op dat de webshop niet up tot date is, of er een verkeerd plaatje/merk bij een type staat. Als dat zo is, is de reactie een beetje apart.

Beter zou zijn dat je direct een mailtje (bij bestelling) had gehad met uitleg, dan heb je altijd zelf nog de keuze.

Wat het meest aparte eraan is, dat ze het zelf prima vinden zo.
Hier de email communicatie:
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
20:15 (18 uur geleden)

aan mPartz
Waarom gebruikt u dan de product code van de shido en niet die van de jmz? Een kwaad willend iemand zou dat doen omdat je zo een code natuurlijk makkelijk door Google haalt en dan lijkt hij goedkoop. Immers komt de shido dan boven. De jmz pas wanneer de code wordt ingevoerd zoals op de verpakking en de accu zelf staat. Uw normale prijs zou dan ook totaal niet competitief zijn als ze niet in de aanbieding waren. Nu zijn ze slechts een paar euro duurder dan de concurrentie.
Gelukkig bent u niet kwaad willend. Toch vind ik het vreemd dat u betwist dat dit verwarrend is en er in feite een ander product wordt aangeboden. Ik denk eigenlijk ook wel dat een web shop weet hoe klanten prijzen vergelijken, toch?
Wanneer er Pepsi op de kaart staat en u krijgt de huiscola van de lidl, vindt u dat ook niet vreemd? Het is allebei cola met prik en evenveel suiker. Toch is de Pepsi duurder. .

Hoe scherp andere klanten van u zijn kan ik niet beoordelen.

Ik vind het op zijn zachtst gezegd een vreemd verhaal. Het feit dat u weigert de retour kosten op u te nemen spreekt niet voor uw bedrijf. Maar dat zult u ook niet met mij eens zijn.

Op 5 aug. 2015 19:23 schreef "mPartz" <info@mpartz.nl>:
Goedenavond John,

Eerst het volgende vooraf: Het is zeker niet de bedoeling om een klant op het verkeerde been te zetten.

Wat ik bedoel met niet meerdere types, is dat er maar 1 type YTZ14S van JMT is. Uiteraard hebben ze vele varianten accu’s in hun assortiment, zoals je op onze webshop kunt zien. L staat voor Lithium en niet specifiek voor Shido, hoewel zij deze term ook gebruiken voor Lithium accu’s. De omschrijving en afbeelding in de webshop laat niets aan fantasie over welke accu wordt geleverd. Overal wordt melding gemaakt van JMT (ook afbeelding) en nergens Shido. De Shido’s zijn blauw en daar kijk je niet overheen.

Het staat je uiteraard vrij om de accu retour te sturen en krijg je ook de betaling terug. Verzendkosten van retour zenden zijn echter voor eigen rekening aangezien wij geen ander product leveren, dan waarmee we adverteren in de webshop (we hebben ook niet eerder hier klachten over gehad en je bent niet de enige klant die alert is).

Met vriendelijke groet,

xxxxxx
mPartz Motorparts
Motoraccessoires | mPartz.nl

Van: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Verzonden: woensdag 5 augustus 2015 19:04
Aan: mPartz <info@mpartz.nl>
Onderwerp: Re: Statuswijziging bestelling 73821 mPartz Motorparts

Ik begrijp niet wat er onduidelijk aan is. Ook de fabrieksverpakking en op de accu staat HJTZ14S. Deze is overal goedkoper te bestellen dan uw "aanbieding"..
U adverteert echter met LTZ14S. Daarom ook dat mij dit op moment van bestellen niet duidelijk is geworden. Anders had ik elders besteld.
Na wat zoekopdrachten is het mij duidelijk geworden dat een LTZ14S van een ander merk dan JMT is(shido) en veel duurder dan degene die mij nu is opgestuurd.
Ik heb net wat onderzoek gedaan en uw bewering dat JMT geen andere lithium accu's heeft lijkt mij incorrect.
Zo hebben ze bijvoorbeeld een JMT Lithium YTX14-BS of een JMT Lithium YTZ10-S om er maar eens twee te noemen.
Uw redenering dat alle lithium batterijen van JMZ één pot nat zijn gaat dus niet op.

Aangezien u niet de bestelde accu heeft geleverd lijkt het mij normaal dat u dit rechtzet.
Als u hier geen passende oplossing voor vindt, zie ik mijzelf genoodzaakt de accu op uw kosten te moeten retourneren.


Op 5 augustus 2015 18:50 schreef mPartz <info@mpartz.nl>:
Goedenavond John,

L staat voor Lithium. Net als Y bij YTZ14S voor Yuasa staat en MB bij MBTZ14S voor MotoBatt staat en is allemaal dezelfde accu qua capaciteit en vormgeving, waarbij de Lithium een stuk krachtiger is dan de normale accu’s. Je hebt een Lithium JMT accu besteld en ontvangen zoals in de omschrijving staat aangegeven (JMT heeft niet meerdere varianten). Het is voor ons niet duidelijk op welke verschillen je doelt en vernemen we uiteraard graag.

Met vriendelijke groet,

xxxxxxxx
mPartz Motorparts
Motoraccessoires | mPartz.nl

Van: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx]
Verzonden: woensdag 5 augustus 2015 18:41
Aan: mPartz <info@mpartz.nl>
Onderwerp: Re: Statuswijziging bestelling 73821 mPartz Motorparts

Goedemiddag,

Vandaag het pakket in ontvangst mogen nemen en toch niet helemaal wat ik had verwacht.
Ik had een LTZ14S bestel, heb echter een HJTZ14S ontvangen.
een LTZ14S is een aanzienlijk duurdere accu(elders 180 tot 190 euro), terwijl een HJTZ14S eigenlijk overal wel goedkoper is te vinden.

Ik wil u dan ook verzoeken mij alsnog een LTZ14S te leveren.
Ik hoor graag spoedig van u.

Op 3 augustus 2015 12:12 schreef mPartz <info@mpartz.nl>:


mPartz Motorparts
------------------------------------------------------
Order: 73821
Detail info: Cookie Usage | mPartz.nl

De status is gewijzigd (lees ook onderstaande opmerking): Verzonden

Opmerking:
De bestelling is ter verzending afgehandeld en wordt bezorgd door PostNL met Track&Trace nummer 3SYXTH5366672. Bezorging duurt 1 tot 3 dagen (buitenland 2 tot 4 dagen). De factuur is op onze webshop op te vragen bij je accountgegevens. LET OP: indien de zending niet binnen de aangegeven duur is aangeboden, graag dit per direct melden.


Voor vragen zie eerst onze FAQ / Contactpagina op de webshop.
 
Laatst bewerkt:
Nu hebben we een heel verhaal gelezen van twee mensen die volgens mij volledig langs elkaar heen gaan. Maar het gaat er toch om wat je besteld hebt en wat er uiteindelijk geleverd is?

Dan heb je toch een bestelbon(bevestiging), een leverbon en een accu waar dus verschil in zit kwa onderdeelnummers. Dat zijn dus de zaken waar de mensen op het forum hier iets mee kunnen. Een mailconversatie zonder enige aanknopingspunten kunnen wij toch ook niks mee?
 
Nu hebben we een heel verhaal gelezen van twee mensen die volgens mij volledig langs elkaar heen gaan. Maar het gaat er toch om wat je besteld hebt en wat er uiteindelijk geleverd is?

Dan heb je toch een bestelbon(bevestiging), een leverbon en een accu waar dus verschil in zit kwa onderdeelnummers. Dat zijn dus de zaken waar de mensen op het forum hier iets mee kunnen. Een mailconversatie zonder enige aanknopingspunten kunnen wij toch ook niks mee?


Je hebt wel de thread gelezen?
 
Ik bedoel het niet zozeer om ze aan de schandpaal te nagelen oid, misschien ongelukkig uitgedrukt.
Volgens mij heeft JMZ echter niet eens de accu waar ze mee adverteren in het assortiment. google kent hem in ieder geval niet, alleen bij die webshop. Heb al mail verstuurd, we zullen zien.
Begrijp mij niet verkeerd.
Maar waar ik me zo aan kan storen is dat mensen zo snel dingen op het net flikkeren in plaats van eerst eens met de leverancier contact te leggen en dit af te wachten.

dat is hoe ik het zien hoor :)

dit is overigens niet negatief bedoeld of kleinerend maar gewoon een nuchtere mening :) ;)
 
Als ik het goed lees bestel je een Lithium YTZ14S accu. Zij hebben erboven staan als titel: Accu Lithium JMT YTZ14S LTZ14S. Zij intepreteren als Lithium en waarvan jij de indruk hebt dat het dan een andere accu is van Shido? De foto laat een JMT zien en ook in de omschrijving staat JMT. Verder geef je zelf al aan dat een Shido €180 - € 190 kost en je nu € 127,50 hebt betaald. Bij zo'n groot prijsverschil verwacht je dan dat je goed kijkt wat je koopt/staat en anders op z'n minst vooraf infomeren wat er aan de hand is. Het is wat ver gezocht om dan te zeggen dat je bent genaaid. Je hebt nu een normale prijs betaald voor een JMT waarop jij op basis van 1 letter iets heel anders had verwacht....
 
Of je bent genaaid zou ik niet willen zeggen. Maar je hebt wel alle recht om de accu netjes terug te sturen mocht ie niet conform de afspraken zijn.

Je hebt een bepaald type accu gekocht, en een andere word geleverd. Da's dus niet de afspraak die beide partijen aan zijn gegaan.
 
Laatst bewerkt:
Als ik op de website van mPartz kijk wordt er gewoon een Lithium YTZ14S accu van JMT aangeboden. Die heb je besteld, en ook geleverd gekregen. Nergens staat dat het om een Shido accu zou gaan. Sterker nog, het nummer HJTZ14S-FP en het merk JMT staan nog apart vermeld bij de specificaties.

Als ik het goed begrijp heb je op google "ltz14s" ingetypt en vervolgens op de goedkoopste accu geklikt zonder te kijken of het wel de juiste accu is. Ik vind niet dat je mPartz hiervoor verantwoordelijk kan houden en ik vind zéker niet dat je genaaid bent.
 
Sterker nog, het nummer HJTZ14S-FP en het merk JMT staan nog apart vermeld bij de specificaties.
Ja dat hebben ze er NU inderdaad bijgeschreven.

Maar anyway, ze zijn na doorzeiken van mij overstag gegaan om het prijsverschil terug te storten, of de retourkosten op zich te nemen.

Dus met enige overredingskracht eind goed, al goed.

En voor de haters even een simpele uitleg:

Ik had product A besteld en kreeg product B geleverd.
Leverancier vond dat ik had kunnen weten dat het om product B ging, ondanks dat ze het zelf product A noemen. Ik mag het retour sturen, wel voor eigen portemonnee.
Daar ben ik het niet mee eens. Zij vermelden immers overal een andere artikelcode en in de basis zijn zij fout.
Zij komen na even nadenken terug op hun beslissing en komen met een nette oplossing, eind goed al goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan