Wie weet welk model Suzuki GSX600F dit is?

Rolf_G

Rookie
7 aug 2015
8
0
Eindhoven
Beste mede forum-leden,

Wie weet hoe het zit met het type/model uitvoering van deze GSX600F. Er zitten grote verschillen tussen de mijne en de gangbare GSX600F modellen van tussen 89 en 97.
Kijk maar naar de afbeelding.
De teller wordt in mijlen aangegeven.
Hij staat op het kenteken op 1992.

full
 
Laatst bewerkt:
Je geeft zelf al aan dat hij een mijlenteller heeft. Het is natuurlijk totaal niet uitgesloten dat er verschillen in het uiterlijk zitten tussen de amerikaanse en europese modellen.
Daarnaast wil de datum op het kenteken bij een importfiets totaal niet zeggen dat dit het bouwjaar is, maar meer het jaar van 1e toelating op de NL weg.
Eigenlijk hoort er ook een datum 1e toelating (waar dan ook ter wereld) op te staan, maar in de jaren 80/begin 90 werd daar nou niet echt nauwkeurig mee omgesprongen door de RDW kan ik je uit ervaring vertellen.
Ook blijft er de mogelijkheid van een aftermarket-kuipenset.
Zoals al eerder aangegeven, aan het VIN-nummer kun je meer info opzoeken.
 
Laatst bewerkt:
Op de dempers na zijn al de zaken die je van jouw motor opnoemt niet origineel meer.

Dat de linker motor slechts 1 demper heeft verbaast mij, weet je dat zeker? Aangezien de foto's maar van 1 kant genomen zijn?
 
Op het plaatje op het frame staat ook 92 ingeslagen.
Ik heb ondertussen een Suzuki zaak gebeld en die gaven idd aan dat het kan afwijken wanneer hij voor de buitenlandse markt is bestemd. Maar ze gaven aan dat het idd ook een after market kit zou kunnen zijn. Op het kenteken staat wel als bijzonderheid afwijkende verlichting.

Oh, ik dacht dat die vaak maar 1 demper hadden maar dan heb ik het verkeerd begrepen waarschijnlijk.

Ik zal eens kijken of ik via het vin nummer iets meer kan achterhalen.
 
Laatst bewerkt:
Op het plaatje op het frame staat ook 92 ingeslagen.
Ik heb ondertussen een Suzuki zaak gebeld en die gaven idd aan dat het kan afwijken wanneer hij voor de buitenlandse markt is bestemd. Maar ze gaven aan dat het idd ook een after market kit zou kunnen zijn. Op het kenteken staat wel als bijzonderheid afwijkende verlichting.

Oh, ik dacht dat die vaak maar 1 demper hadden maar dan heb ik het verkeerd begrepen waarschijnlijk.

Ik zal eens kijken of ik via het vin nummer iets meer kan achterhalen.

Ik heb bij suzuki nog geen bouwjaar op het typeplaatje kunnen ontdekken. Heb je een foto?
Deze kuip heb ik nog niet eerder gezien, ook niet op usa modellen. De koplamp lijkt exact op een koplamp van aftermarket gs500 kuip dus ik vermoed dat het aftermarket spul is.
Dubbele uitlaatdemper is origineel bij dit model.
 
Ik heb bij suzuki nog geen bouwjaar op het typeplaatje kunnen ontdekken. Heb je een foto?
Deze kuip heb ik nog niet eerder gezien, ook niet op usa modellen. De koplamp lijkt exact op een koplamp van aftermarket gs500 kuip dus ik vermoed dat het aftermarket spul is.
Dubbele uitlaatdemper is origineel bij dit model.

Bij deze een foto van het typeplaatje, daar kun je de datum op zien.
Dat het aftermarket spul is zou goed kunnen, dat zal het dan idd wel zijn.

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bij suzuki nog geen bouwjaar op het typeplaatje kunnen ontdekken. Heb je een foto?
Deze kuip heb ik nog niet eerder gezien, ook niet op usa modellen. De koplamp lijkt exact op een koplamp van aftermarket gs500 kuip dus ik vermoed dat het aftermarket spul is.
Dubbele uitlaatdemper is origineel bij dit model.


Dat zou kunnen.
Bouwjaar en typenummer op het plaatje is typisch iets Amerikaans.
Alle ingevoerde motoren uit Amerika in de jaren tachtig hebben dat, terwijl de hier verkochte motoren dat niet hadden.
Of ze dat in de jaren 70 ook al hadden? Volgens mij was toen het vinnummer niet helemaal compleet.
Na de jaren tachtig hebben ze dat gewoon aangehouden, bouwjaar en compleet VINnummer. Je kunt hieruit exact achterhalen in welke fabriek de motor is gefabriceerd en wanneer.
 
Ik heb het even gecheckt en zo te zien aan de afbeelding op die website heb ik een VIN plaatje op mijn motor, dus zal hij uit Amerika komen en de en de bouwjaarcode komt overeen met de ingeslagen 92 en ook wat op het kenteken bewijs staat.

Dan kun je er wel vanuitgaan dat bouwjaar 92 klopt.
De verschillen tussen een nederlandse en bijv een amerikaanse worden veroorzaakt door de verschillende " wat vinden mensen leuk". In amerika hebben ze een andere smaak dan hier.
Ook de afwijkende amerikaanse wetgeving komt er nog bij. De wetgeving kan ook nog weer per staat verschillen.
 
Laatst bewerkt:
goedenavond ik heb een suzuki gsxr 600
ik vraag me iets af...
ik liet daarstraks mijn moto gewoon draaien met de choke op heel de tijd... waardoor hij tegen de 4000 toeren draaide...
en echt ongelofelijk heet stond er kookte zelfs iets beneden aan de moto
gezond is dit zeker niet maar hoop hier niet te veel kwaad mee te hebben gedaan??
 
Ik ben er natuurlijk niet bij geweest maar mij lijkt dat hij daar wel tegen moet kunnen.
Als je een stuk hebt rond gegast ermee dan wordt hij ook erg warm.
Ik zou me er zelf denk ik niet teveel zorgen om maken.


goedenavond ik heb een suzuki gsxr 600
ik vraag me iets af...
ik liet daarstraks mijn moto gewoon draaien met de choke op heel de tijd... waardoor hij tegen de 4000 toeren draaide...
en echt ongelofelijk heet stond er kookte zelfs iets beneden aan de moto
gezond is dit zeker niet maar hoop hier niet te veel kwaad mee te hebben gedaan??
 
Terug
Bovenaan Onderaan