Hitte bestendige (spuit)verf..

Buellbloke

Gedigitaliseerde lul
27 jan 2011
9.541
4.191
Leute,

Ik mag een versnellingsbak van een Hardly matzwart gaan spuiten...vervelende is dat het ding al geassembleerd is en dus niet ff in de oven kan nadien...

Daardoor is de Motip hittebestendige lak die ik kon vinden niet geschikt omdat deze op 190 graden afgebakken dient te worden...

VHT hoeft maar op 93 graden gebakken te worden dus dat durf ik nog wel aan met een verfstripper/fohn maar die kan ik hier locally niet krijgen omdat er naar verluid importproblemen zijn...

Weet er iemand nog een ander merk of type dat net zoals de VHT niet zo heet hoeft te worden om uit te harden?

Alvast bedankt!
 
Waarom hitte bestendig , zo heet wordt een versnellingsbaK nu ook weer niet
Heb bijv mijn carterdeksels van mijn Duc laten spuiten met normale verf , en dat zit al jaren prima
Misschien van die wrinkle lak is ook wel leuk
 
snap ook het hitte bestendige niet echt. ding zit olie in en zal daarom zo zijn gemaakt dat normale temperaturen de olie niet slopen. en als de temp de olie niet sloopt sloopt het de lak ook niet. heb je wel eens gemeten hoe heet de lak van een auto wordt in de zon en dat gaat ook niet kapot. en autolak is ook niet speciaal hette bestendige lak. dat heb je pas nodig als je de uitlaat gaat spuiten.
 
Ik snap wat jullie zeggen...de bak zit recht achter het blok en de primaire overbrenging en wordt aardig heet...ik raak 'm in elk geval niet aan met blote handen...maar als de zijdeksels van een blok met gewone lak gespoten kunnen worden, dan zou je zeggen dat het hierop ook zou moeten houden...?

Olie- en benzinebestendig is niet nodig, als je 'm goed bouwt lekt 'ie niet ;-)
 
Goede 2k lak gebruiken. spuiten ze hele motorblokken mee. Lucht gekoeld das een ander verhaal maar een watergekoelde gaat zeker ook richting de 90 graden een meer.

Motip heeft ook mooie HB lakken maar die moeten ook afgebakken worden.

Harley service Tilburg heeft weer de krimplak welke niet afgebakken dient te worden.

En anders een mooie zijdeglans 2k lak pakken, maar dan moet je wel een verfspuitje hebben.
De boel goed afplakken en ontvetten.

Grt Dré
 
Bedankt voor jullie opinies, de kleur moet gewoon matzwart zijn en geen wrinkle o.i.d. dus ik zal het maar eens gaan proberen met een een bus Motip matzwart...
 
Dat doe ik niet met een fohn ik rij gewoon met mooi weer het blok goed warm.

Kijk eens naar radiator lak wellicht hoeft die minder warm te worden om uit te harden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan