Suzuki GS500e uit 1993

Zoraidaaa

MF'er
13 aug 2015
98
0
Rijswijk
Nieuw hier!

Afgelopen maandag heb ik een Suzuki GS500e uit 1993 gekocht via marktplaats.

Nou weet ik dat het niet altijd betrouwbaar is, maar mijn geluk werkt haast nooit mee, dus of ik nou iets uit een garage haal of particulier, er is vaak wel iets mis mee, zo ook met de Suzuki dus.

Bekend was al bij aankoop dat ik de achterband en ketting + tandwiel moest vervangen.
De prijs van het beestje was dan ook 550€, en reparatiekosten €382.
Naar mijn idee liep hij wel lekker, hij reed voor mijn gevoel ook goed, maar gezien ik niet heel veel verstand heb van motors..

Op weg naar huis = snelweg en 120km p/u, kwam ik erachter dat als ik harder wou dan 120, hij even in hield en daarna langzaam opliep naar 130.
Waar kan dit aan liggen?

Ook zitten er 3 standen op de benzinekraan, RES/ON/PRI. Bij thuiskomst kwam ik erachter dat ik de hele tijd op PRI heb gereden. De volgende dag heb ik de motor dan ook weer uitgetest maar ditmaal in de ON stand. Op deze stand lijkt de motor echter te verzuipen zodra ik gas geef en valt hij dan ook uit waarna hij moeilijk te starten is. Kraan terugdraaien op PRI en hij start weer en valt niet uit.
Waar kan dit aan liggen?


Ook bij optrekken vanuit stilstaande positie houd hij soms bij de lagere toeren wat in, is dit een kwestie van een bougie vervangen of kan er meer aan de hand zijn? Dit is ook bij warme motor.

fl98ip.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb tweemaal een GS500 gehad en deed al het onderhoud zelf, mijn laatste had ook deze kuren, ligt aan een probleem met het benzinekraantje deze geeft niet genoeg benzine door, als je hem op Pri laat staan heb je kans op een motorblok vol benzine... als je in de buurt had gewoond had ik gezegd kom maar langs dan pakken we het aan.

Als ik hem weggezet op PRI laat staan bedoel je dan toch?

Rijden doe ik op PRI, en als ik hem wegzet zet ik hem op ON.
 
Laatst bewerkt:
Als ik hem weggezet op PRI laat staan bedoel je dan toch?

Rijden doe ik op PRI, en als ik hem wegzet zet ik hem op ON.

Stilstaan op Pri inderdaad :Y

Rijden op die stand is ook een noodgreep trouwens, het gaatje waar de benzine doorheen moet is kleiner als de On stand als die werkt, ik kon toen met de mijn 125 constant rijden maar niet meer, best irritant, oplossing is de kraan reviseren als je een setje ervoor kunt vinden of een nieuwe kraan, daarna nog eens kijken of hij dan wel verder goed op het gas reageert anders moeten de carburateurs ook gereinigd te worden (kleine roestdeeltjes van de binnenkant van de vaak roestende tank of vuil en oude benzineresten) en/of afgesteld/gereviseerd worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan