yamaha yzf600r

sjoerd88

Rookie
13 aug 2015
4
0
Hi,

Vorige week was ik even een weekje terug in Nederland en heb ik ook mijn motor, een yamaha yzf600r thundercat 2003, van stal gehaald na een jaar stil gestaan te hebben. Nu heb ik heerlijk gereden maar toen ik na pakweg 2 uur richting huis wou rijden via de snelweg sloeg me de motor ineens af.

Ik vraag me af wat dit zou kunnen zijn aangezien hij de eerste 2 uur vlekkeloos liep, iemand die denkt te weten wat dit kan zijn?

Grt, Sjoerd

ps. dit gebeurde 2x kort achter elkaar waarna ik een stuk op de sjook heb verder gereden en er daarna geen last meer van had.
 
Laatst bewerkt:
Meuk in je tank van het stilstaan. Bezinksel😊
Carbs kunnen ook last krijgen hiervan en zelfs gaan lekken als de naald vast komt te zitten.

Ff de tank los halen, leegmaken en naspoelen met verse benzine.
Kijk eerst ff met een lampje in de tank. Indien hij niet 110% vol zat toen je hem weg zette kan er roest vorming zijn.
Dan moet je spoelen met een handje knikkers of lager kogeltjes en een tankcure halen.

Zou wel een mooi moment zijn de olie en vloeistoffen te vervangen😆
Indien je vaker lange tijd weg bent is een een guide op het forum over het preppen van de motor voor langdurige stalling.
 
Hi Gardia,

Bedankt voor je snelle reactie. Momenteel ben ik alweer in het buitenland dus gaat de motor weer op stalling ja. Ik ben nieuw tot dit forum dus weet nog niet zo goed waar ik wat kan vinden, heb je misschien een linkje voor mij waar ik die guide kan vinden?

Grt, Sjoerd
 
Terug
Bovenaan Onderaan