Probleem met koppeling Honda Magna V65

14 aug 2015
14
0
Hallo,
Kan iemand mij helpen,
mijn Magna V65 heeft een tijdje stil gestaan, starten, als een zonnetje!
maar, zodra ik de koppeling op laat komen slaat de motor af........
ik ben niet technisch, maar hoop dat een van jullie mij kunnen helpen.
Ik hoor graag van je.
Leonard
 
achterrem zit niet vast, jiffy schakelaar?!?!
zal eens proberen of hij dan blijft lopen; maar je bedoelt in zijn versnelling dan?
in zijn vrij loopt hij prima. maar slaat dus af als ik naar z'n 1 schakel.

Alvast bedankt voor jullie snelle hulp en reacties!
 
Nu kan ik je niet meer volgen, je zegt eerst dat de motor niet blijft lopen als je de koppeling op laat komen en daarna dat ie WEL blijft lopen in z'n vrij?
Bedoel je dan soms dat de motor afslaat als je met de koppeling ingeknepen in z'n 1 schakelt?
Voel je wel tegendruk bij het inknijpen van de koppeling?
Dan is het waarschijnlijk gewoon een plakkende koppeling (van langere stilstand?)
Makkelijkste manier om het plakken los te krijgen:
voorwiel tegen een muur oid of achterrem intrappen.
motor starten in z'n vrij
MEER gas geven
met de koppeling ingeknepen in z'n 1 trappen.
De koppeling zal met een schokje losschieten.
 
Heb het nog even geprobeerd, sorry voor de onduidelijkheid.
start prima, koppeling inknijpen geeft weinig weerstand, in z'n 1 trappen en dan slaat hij af. lijkt alsof de koppeling niets doet dus.
zal jouw tip een proberen...
 
In zijn 1 trappen? Normaalgezien moet hij met een lichte druk op het schakelpedaal in zijn 1 klikken... Werkt de koppeling wel?
Probeer het volgende eens:
Motor niet starten, in eerste versnelling zetten, koppeling helemaal inknijpen en kijk eens of je de motor zonder weerstand vooruit kunt duwen.
 
Ik denk dus dat de koppeling helemaal niet ontkoppeld.
De koppelingshandel gaat ook heel ligt volgens TS. Dus keerring van koppelingscilinder of zuiger en keerring van het resevoir aan het stuur.
 
poeh.... ja dat is allemaal veel te technisch voor mij

weet iemand een goede en betaalbare monteur die mij (ik denk aan huis) zou kunnen helpen?
Zie nu dat de toerenteller het ook niet meer doet (of kan die ook vast zitten?)
 
Kijk eerst maar eens of er nog vloeistof in het reservoir bij de koppelingshendel zit, is dit niet zo dan ligt er ergens een afdichtring uit.

Zit het reservoir nog vol dan kan je ook eerst de koppeling ontluchten en proberen of die dan werkt.

toerenteller zal wel ergens een slecht contact hebben, volgens mij is die elektronisch bij een Magna.
 
Dealers komen de motor gewoon ophalen met een bus.
Maar kijk inderdaad eerst eens naar het vloeistofniveau in het resevoir links op het stuur bij de koppelingshendel.
Daar zit een rond kijkglaasje in.

En anders even de 4 sterschroeven losdraaien van het deksel van het reservoir met een goede passende schroevendraaier, een philips schroevendraaier heet dat officieel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan