Kilometerteller geeft niet de juiste snelheid aan????

HardHertog

MF'er
21 dec 2014
217
0
Gennep
Hallo,

Ben sinds gister terug van motorvakantie (rondtrekken door Duitsland, Luxemburg, België, Frankrijk). Eerste motorvakantie, was echt grandioos! :D

Echter sinds woensdagmiddag kwam ik er gister achter dat mijn kilometerteller en dus ook de dagteller niet kloppen.
op het begin scheelde het ongeveer 10 km. Dus als ik volgens de teller 90km/h rij dan is het dus eigenlijk 100 km/h. maar gister reed ik 100 km/h en gaf de teller maar 50 km/h aan.
Het verschil word dus steeds groter en groter.
Ook is de teller totaal niet constant, deze "zwabbert" continu

Waar ligt dit aan, en kan ik dit zelf oplossen door iets aan te draaien bijvoorbeeld?

Het gaat om een CB600F van bouwjaar 2002.
 
Laatst bewerkt:
Op je voortandwieldeksel zit je snelheidsmeter kabel, aan het eind (achter de deksel dus) zit een plastic dopje wat over de moer van je voortandwiel valt. Dit dopje is uitgesleten waardoor hij niet meer goed meedraait met het tandwiel waardoor hij te weinig kilometers aangeeft. Dopje vervangen kost je rond een tientje.
Je kan als quick fix bijvoorbeeld wat aluminiumfolie in het dopje vouwen zodat hij weer pakt, maar ik zou het dopje vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Eitje karweitje :+

full

full

full
 
Had afgelopen week geen tijd, Lowlandsss :)
Zojuist het dopje is bekeken en deze is inderdaad versleten. Is bijna rond, geen hoek meer te bekennen.

Bedankt voor de info! :}

Nu nog even kijken waar dit dopje te bestelen is.

Edit: hoe heet dit dopje en zijn dit soort dopje universeel?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan