geewiz ragbakspan

Wel raar dat die niet bij laadde toen je de zekering provisorisch erin gedrukt had...
de zwevende zekering was zo erg door gefikt dat deze geen contact meer maakte. de motor liep dan nog wel maar laden niet bij....
ik ga sowieso de boel opnieuw bedraden.
 
Laatst bewerkt:
had een paar weken rust genomen zodat ik wat treffers af kon gaan en omdat ik vanaf vandaag vakantie hebt.
vandaag de wielas bevestiging wat aandacht gegeven.
eerst de oude ophanging verwijderen:

full
 
geborsteld en de onder plaat bout gaten gemaakt. het zijn twee platen die op elkaar liggen.
door de spelling die zal ontstaan tussen de bouten en bout gaten wil ik de toespoor afstelbaar houden. ik verwacht +/- 5 graden te kunnen stellen maar dat kan ik later ook nog aan passen zodat er met meer graden kan worden gespeeld
full
 
Super!

Volgende keer wel even een beschermings buisje over de as heen schuiven, dan krijg je geen spetters op je pasvlakken
 
Netjes hoor, ik zou het ook zo doen. Waar is deze asstomp van? Misschien heb je het al ergens vermeld hoor.
 
geen idee. ik had hem gekregen van Erwin. hij kwam van zijn huidige span af. heeft wel een rare steek. 4x114.3
Als je de gatmaat er bij hebt kan je de auto terug vinden. Met een gat van 56.6 is het een Chevrolet wiel. Dat lijkt me bij Ehe vandaan niet heel onwaarschijnlijk.
 
Als je de gatmaat er bij hebt kan je de auto terug vinden. Met een gat van 56.6 is het een Chevrolet wiel. Dat lijkt me bij Ehe vandaan niet heel onwaarschijnlijk.
naafdiameter = 58? maakt mij niet zoveel uit. het zijn twee conische lagers en meestal staat de type van lager op de zijkant.
 
Is de naaf en wiel die op mijn ezs bak zaten. 13" wiel.

Ik denk dat t de oorspronkelijke ezs naaf nog is
 
naafdiameter = 58? maakt mij niet zoveel uit. het zijn twee conische lagers en meestal staat de type van lager op de zijkant.
Zo is dat ook, als het maar norm lagers zijn.
58 kom ik niet tegen. 59,5 voor de Kia Pride van '96 tot 2000. Of verschillende oude Mazda's uit de jaren '80. Maar de steek is iets Japans dus metrisch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan