ktm 500 exc probleem met koelvloeistof

sjeanzie

Rookie
16 aug 2015
4
0
Oostkerke
hallo.

heb even wat raat nodig over het volgende.
ik heb een ktm 500exc sixdays van 2012.

was vandaag aan het rijden was ongeveer 27 graden buiten maar het volgende kwam thuis en er was heel veel rook dus hij spoog redelijk veel koelvloeistof ui het overloop buisje en het knopje f1 branden bij mijn teller vin het heel raar dat hij zo warm krijgt wat heb namelijk een ventilator zitten maar ik denk dat hij nie deftig werkt ben nog nieuw in de moto wereld dus weet nog niet zo veel van deze ktm's daarvan dat ik achter hulp vraag.

vriendelijke groet sean.
 
Zou kunnen dat het benzine filter dicht zit waardoor de motor net te weinig brandstof krijgt.
Consent Form | Dirt Rider

Of de radiateurdop sluit niet goed af.
Of thermoschakelaar in de radiateur is kapot waardoor de fan niet aan gaat.

(Watleestekensenzleestwatmakkelijker) :+
 
Laatst bewerkt:
Zou kunnen dat het benzine filter dicht zit waardoor de motor net te weinig brandstof krijgt.
Consent Form | Dirt Rider

Of de radiateurdop sluit niet goed af.
Of thermoschakelaar in de radiateur is kapot waardoor de fan niet aan gaat.

(Watleestekensenzleestwatmakkelijker) :+

maar van de fan heb hem 10 min voor ik thuis was zien draaien voor ik hem aflegde in het stad en rookte hij ook niet maar kwam thuis en rookte en fan draaide niet.

en mijn vraag dan heb al veel mensen zien zeggen de radiateurdop maar leg mij eens uit hoe dat daar aan ligt ?

en van de benzine filter wat heeft het met de koelfloeistof te maken ? maar tog bedankt voor dit even meetedelen nu kan ik daar ook opletten

bedankt dat je wilde antwoorden !
 
Laatst bewerkt:
Als de koelvloeistof niet onder druk staat, kookt deze eerder.
Als de motor te arm loopt (te weinig brandstof tov lucht) loopt de motortemperatuur op.
 
Witte rook hoeft niet perse. Als hij een beetje lek is dan komt er alleen compressie druk in je koelsysteem en dan gaat hij bubbelen en schuimen zodat hij gaat overlopen
 
Precies,had tijdje terug een lekke koppakking met mijn huskie 610 en die blies dus al het koelvloeistof in 1keer naar buiten via de uitlaatpoorten en dan heb je echt mooie witte rook :)
Dan is de pakking dus goed lek maar bij een beetje lekke pakking komt er alleen druk in het koelsysteem van de compressieslag en gaat het spul ook overkoken😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan