Honda SH300i Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat zou wel wel heel gaaf zijn ja.
Eerst maar een huisje vinden en lekker sparen ;)
Ik heb wel goede moed hoor.
Zou zomaar eens kunnen,maar kan ik me hier niet over uitlaten ;)
 
Schijnt dat MP Wormerveer al een nieuwe (2016) heeft staan......
andere Dealers hebben het over week 40.
 
Dan gaat deze jongen eerdaags ff langs in Wormerveer om te koekeloeren en gelijk stiekum ff kijken naar de bmw c600 sport voor de fun.
 
Gaat waarschijnlijk toch te lang duren voordat de nieuwe SH echt in de showroom staat, dan wacht ik maar op het lente weer van 2016
 
Jaja, de 2016 SH300 staat idd in de showroom te koop in Wormerveer, ze hebben de matzwarte staan incl. topkoffer voor €5899,-
Ga snel kijken deze week denk ik, samen heen piponld?

@summertime: gewoon dus naar wormerveer, en meenemen die SH!
 
Sorry Bulldozer verkeerde kleur !! Moet de witte of de rode gaan worden maar liefst eerst in het echt bewonderen voordat ik keuze maak.....

Maar even kijken in Wormerveer kan natuurlijk altijd is niet al te ver bij mij vandaan.....

En anders misschien even wat foto's maken als dat mag bij Motoport... :Y
 
Laatst bewerkt:
Zal er nog wel zo'n 400e aan aflever kosten bij komen, zit je op 6300e voor een scooter ;( . Ik persoonlijk vind dat best veel geld.
 
Jaja, de 2016 SH300 staat idd in de showroom te koop in Wormerveer, ze hebben de matzwarte staan incl. topkoffer voor €5899,-
Ga snel kijken deze week denk ik, samen heen piponld?

@summertime: gewoon dus naar wormerveer, en meenemen die SH!

Morguh ff kijkuh
 
Id, die 400 uuro afleverings kosten moet je echt wel betalen. En dan is zo'n SH erg duur. Te duur
Voor een 300. Kan je toch beter overjarig nieuw kopen. 2015 model.
 
Vanmiddag even snel langs wormerveer geweest, was toch in de buurt.
Zo even snel mn helm maat onder de buddyseat geprobeerd, nou het past, maar dan moet de buddy met kracht dicht geduwd worden, die staat dan licht gebogen omhoog. Ik heb wel een shark maat 62, vrij grote maat. Dus het kan!

Verder viel op aan de nieuwe:

Geen CBS rem systeem meer.
Kleinere knoppen aan het stuur voor licht en noodstop.
Veel chroom accenten.
Zwart motorblok aan buitenkant.
Metzeler feelfree banden
Middenbok is van dunner metaal.
Nog harder zadel.
Standaard hugger boven achterwiel.
Heel klein handschoenenkastje voor 1 handschoen.
Alarm (schijnt zo..)
Intergraal helm past idd onder het zadel.
Topkoffer standaard meegeleverd.
Lelijke oranje zij reflectoren aan voorvorkpoten, (meer wat voor je eerste driewieler met vlaggetje..) ze kunnen eraf gelukkig.
Verbruiks meter in boordcomputer (gemiddeld en actueel verbruik).
Rondom led verlichting.
Keyless entry starten enzo, leek wel alarm op te zitten (knipperen richting aanwijzers bij bedienen afstandsbediening)
Ander gasklephuis, welke platter is (ivm grotere helmbak)
Wielen hebben geruwde spaken, wat sneller vies zal worden, en minder makkelijk schoon te houden.
Andere schijfrem voor, met maar 1 remleiding ipv twee.

Zo even in vogelvlucht de verschillen, zal nog wel eaa vergeten zijn.
Proefrijden zit er nog niet in dat komt pas in het voorjaar...

Kost: €5890,- excl. 349,- euro kosten rijklaar maken.
Nog geen folders of andere kleuren bekend bij mport wv.
 
Laatst bewerkt:
Klinkt alsof je niet echt voor de nieuwe zou gaan? Persoonlijk weegt die helm onder de buddy best zwaar mee (zoals jullie wellicht nog weten van eerdere posts) maar als ik lees veel chroom, geruwde wielen/spaken geen cbs... dan ben ik toch content met mijn sporty 2015 model :-)
 
Ik denk dat een proefrit de doorslag moet geven of het wel of niet wat is voor mij.
Kan over veel dingen heenkomen, maar veel chroom is niet mijn ding, en minder power ook niet, rest is best ok, of mee te leven.
Helm onder het zadel is voor mij bijzaak, ieder zijn voorkeur dus... :Y
 
Mijn sh is van 2008,met ruim 25000 km. Wat krijg je ervoor terug? Geen idee, 1500 tot 2000e ? Wordt dan 4700e bijbetalen. Toedeledoki. Ik wacht wel tot de 1e weer ingeruild worden .
 
Jouw scooter kan waarschijnlijk nog gemakkelijk 25.000 km mee, bij normaal onderhoud, of nog veel langer als je wilt. Dus je kunt in feite kiezen: elke 25 duizend km en 7 jaar 4700 betalen, of '1500 tot 2000' voor precies hetzelfde, alleen wat minder glimmend het eerste jaar. Daarom koop ik al heel lang nooit meer een nieuwe auto, motor, of scooter, de rekensom klopt gewoon niet. Dan bespaar ik ook nog eens op verzekering en, evt, rente. Ben registeraccountant dus die sommen kan ik wel redelijk maken.
 
Onderhoud is prima in orde dus ik blijf hem voorlopig rijden . Pas nog grote beurt gehad dus kan voorlopig weer vooruit.
 
Ik denk hetzelfde. Heb nu meer dan 40 dkm op dat ding gereden, ook van 2008. Nul problemen. Wat olie, filters en klein spul. Inruil of via mp levert twee mille op of zo. Dan moet er veel te veel bij. En dan rij je vrijwel dezelfde brommer, alleen wat jonger. Dat grote helmvak klinkt mooi, maar dIe koffer is veel makkelijker. Daar past zelfs mijn laptop in. Trouwens, voor zes mille koop je ook een heule strakke c600 met niet al te veel kms. Dan nam ik die nog eerder. Ik rij er daarom nog lekker mee door. Ik heb bovendien de afschrijving al terug verdiend door het lage benzineverbruik ten opzichte van mijn auto. Goedkoper kun je bijna niet rijden.
Mooi is die nieuwe wel trouwens.
 
10 cent afschrijving per km heb je altijd wel, en als je weinig rijd en nieuw koopt, nog veel meer.
 
10 cent afschrijving per km heb je altijd wel, en als je weinig rijd en nieuw koopt, nog veel meer.
 
full


full


full


full


full




full
 
Vanavond nog even de 2016 SH300 bewonderd bij motoport met piponld samen, erg leuk de verschillen te zoeken tussen de diverse modeljaren. Nu nog proefrijden.... :)

Nog even dragrace gedaan tm 100km/u conclusie: we zijn exact even snel op de 100km/u.

Details:

Wel is pipo 20kg lichter en heb ik een MHR vario die 20k al meegaat, ik een zwaardere drukveer achter, en hij 12gr rollen ik 13,4.
Hij een open uitlaat die minder presteerd als met db killer die er bij mij in zit.
Ik volle tank hij.... Ach wat maakt het uit, bijna niets dus, even snel zo. :)
 
Zelf gemaakt filmpje dat bewijst dat een integraalhelm past onder buddy:

Foto kersverse Nederlands SH300 in matt cynos grey:

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan