Honda SH300i Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoals jullie ook wel gemerkt hebben wordt je (bijna) niet gegroet door tegemoet komende motorrijders. Na 45 jaar motorrijden valt dat me natuurlijk op. Ook ben ik nu veel op reis met de SH300, momenteel in het Zwarte Woud en al heel wat gezien. Omdat ik hier al even ben en de gemeenschap klein is raakte ik aan de praat met de plaatselijke motorclub. Ik ben uitgenodigd om eens met de club mee te rijden omdat ze me dingen willen laten zien die je als buitenstaander niet te weten komt. Op mijn antwoord dat ik u op een "roller" rij dus er niet echt bij hoor gaven ze aan dat helemaal niet erg te vinden. Dit vind ik zo bijzonder dat ik het jullie even wilde laten weten.....foto's volgen natuurlijk nog....

Ja, dat viel mij ook al op toen ik net een week m'n rijbewijs had, dat ze niet naar motorscooters zwaaien. :W :N
Wat voor motorclub is het eigenlijk? (Hells Angels, no surrender, of Bandidos? :+ ) Ben benieuwd wat je ervaring wordt. 8-)

Veel plezier in het zwarte woud! :]
 
Hoi scootmaster. Ik wens je ook veel plezier met je nieuwe SH.
Ik was verbaasd wat ik zag toen ik net even op je homelink in je profiel klikte.
 
Zoals jullie ook wel gemerkt hebben wordt je (bijna) niet gegroet door tegemoet komende motorrijders. Na 45 jaar motorrijden valt dat me natuurlijk op. Ook ben ik nu veel op reis met de SH300, momenteel in het Zwarte Woud en al heel wat gezien. Omdat ik hier al even ben en de gemeenschap klein is raakte ik aan de praat met de plaatselijke motorclub. Ik ben uitgenodigd om eens met de club mee te rijden omdat ze me dingen willen laten zien die je als buitenstaander niet te weten komt. Op mijn antwoord dat ik u op een "roller" rij dus er niet echt bij hoor gaven ze aan dat helemaal niet erg te vinden. Dit vind ik zo bijzonder dat ik het jullie even wilde laten weten.....foto's volgen natuurlijk nog....

Ja dat is een van de voordelen dat ik nu een SH300 rijd. Voelde me op een "echte" motor altijd lichtelijk verplicht of uit fatsoen om maar terug te zwaaien naar zwaaiende motorrijders. Behalve dan die HD rijders. Die zwaaien meestal alleen naar andere HD rijders. Nou ik ben niet zo n zwaaier. Behalve als een HD rijer met pech langs de weg staat 🏍🏍
 
Afgelopen week groot onderhoud gedaan aan mn SH300 mark 1 met 58K op de teller. De banden en beiden remschijven waren aan vervanging toe, en als je dan toch bezig bent meteen de remmen gereviseerd en voorzien van nieuwe Honda remblokken. Tenminste dat was de bedoeling, het werd meer. Ook de achterremtang rammelde, dat kwam doordat de pennen die beiden helften bij elkaar houden te ver waren ingesleten. Dus de 'pin bolts' vervangen en het stationaire remtang deel. Ook de achterremcup gevlakt (deze was schuin afgesleten door remblok). En als je dan toch bezig bent, meteen de remvloeistof vervangen door de betere 5.1 remvloeistof. Ook moest de voorrem wat ver worden ingeknepen, om dit te fixen de hoofdremcylinder vervangen.

Bij demontage van het achterwiel bleek ook het rechter lager behoorlijk versleten door water invloeden (wat weer kwam door een versleten simmering) Dus lager vervangen en voor en achter alle wiel simmeringen. Hij kan er weer als nieuw tig km's tegenaan en is meteen winterklaar gemaakt. *O* :]

Vervangen:

2 nieuwe Metzeler feelfree wintec's (achter radiaal, voor diagonaal, oude diagonaal set 13K mee gedaan)
2 nieuwe remschijven org Honda ( voor 58K meegegaan, achter 33K)
Voor en achter org remblokken
1 achterremtang stationair deel (bij 58K)
2 pen bouten tbv de achterremtang (58K)
1 RA wiellager (58K)
4 simmeringen voor wiel afdichting (30K)
0,5L dot 5.1 remvloeistof
1 hoofdremcylinder revisie set voorrem (58K)
1 H4 Philips extreme vision blue koplamp (14K)
1 T10/5W kentekenplaat verlichtings lampje (geen idee)

Fotootje bijna klaar:

full
 
Laatst bewerkt:
Fraai, ziet er uit als nieuw. Maareh, hoe komt dat mooie rode biesje op je velg? Daar heb ik ook al aan gedacht dat dit erg mooi zou staan. Kun je dat zelf doen en wat zijn grofweg de kosten?
 
Fraai, ziet er uit als nieuw. Maareh, hoe komt dat mooie rode biesje op je velg? Daar heb ik ook al aan gedacht dat dit erg mooi zou staan. Kun je dat zelf doen en wat zijn grofweg de kosten?

Die wiel stripping is van merk Booster, te koop bij oa motoport voor €15,- . Meer dan genoeg voor twee SH wielen. Je kunt het makkelijk zelf doen, er zit een opbreng tooltje bij. Ze hebben ze in Rood/wit/groen, en is ook nog eens reflecterend voor de veiligheid in het donker. Aanrader voor een wat sportievere look. Het blijft zeer goed zitten (wel eerst velg goed schoonmaken en ontvetten tot je een ons weegt, en na aanbrengen lint stevig overal aandrukken) hoge drukspuit en oplosmiddel bestendig.

Succes!
 
A.s. Zondag bij goed weer rij ik met nog een ander vanaf Opijnen richting Kevelaer in Duitsland.
Als nog iemand zin heeft om mee te rijden hoor ik het wel. 🏍🏍🏍🏍
 
(Stukje FB zonder foto's helaas)

Zoals beloofd hier wat foto's die ik gemaakt heb tijdens een van mijn velen scooter ritjes. Het zijn niet alle foto's want ik wil morgen weer wat te doen hebben...Wat ik wel leuk vind van mijn ritjes met de scooter is dat ik veel motorrijders een trauma lijk te bezorgen.

Laat ik wat duidelijker zijn:
Voor de kruising staan wat motorrijders en opa, want dat ben ik tenslotte, komt er achter staan met een scootertje. Wordt natuurlijk geen blik waardig gekeurd......ze rijden weg en opa volgt gewoon...geeft niet...bij de eerste scherpe bocht is opa natuurlijk weg...na de bocht...ik zie ze in de spiegel kijken maar opa is er nog...dan gewoon gas geven, dat lost alles op....weer kijken...die verdomde scooter is er nog steeds....ze gaan dan echt uit hun dak....leuk en als je dan bij de volgende kruising naast ze gaat staan begrijpen ze niet dat ze dat scootertje niet los konden rijden....ik denk niet dat opa voorkomt in de verhalen die ze uiteraard 's avonds te vertellen hebben.
 
(Stukje FB zonder foto's helaas)

Zoals beloofd hier wat foto's die ik gemaakt heb tijdens een van mijn velen scooter ritjes. Het zijn niet alle foto's want ik wil morgen weer wat te doen hebben...Wat ik wel leuk vind van mijn ritjes met de scooter is dat ik veel motorrijders een trauma lijk te bezorgen.

Laat ik wat duidelijker zijn:
Voor de kruising staan wat motorrijders en opa, want dat ben ik tenslotte, komt er achter staan met een scootertje. Wordt natuurlijk geen blik waardig gekeurd......ze rijden weg en opa volgt gewoon...geeft niet...bij de eerste scherpe bocht is opa natuurlijk weg...na de bocht...ik zie ze in de spiegel kijken maar opa is er nog...dan gewoon gas geven, dat lost alles op....weer kijken...die verdomde scooter is er nog steeds....ze gaan dan echt uit hun dak....leuk en als je dan bij de volgende kruising naast ze gaat staan begrijpen ze niet dat ze dat scootertje niet los konden rijden....ik denk niet dat opa voorkomt in de verhalen die ze uiteraard 's avonds te vertellen hebben.

🍻 😅😅
 
Voor de kruising staan wat motorrijders en opa, want dat ben ik tenslotte, komt er achter staan met een scootertje. Wordt natuurlijk geen blik waardig gekeurd......ze rijden weg en opa volgt gewoon...geeft niet...bij de eerste scherpe bocht is opa natuurlijk weg...na de bocht...ik zie ze in de spiegel kijken maar opa is er nog...dan gewoon gas geven, dat lost alles op....weer kijken...die verdomde scooter is er nog steeds....ze gaan dan echt uit hun dak....leuk en als je dan bij de volgende kruising naast ze gaat staan begrijpen ze niet dat ze dat scootertje niet los konden rijden....ik denk niet dat opa voorkomt in de verhalen die ze uiteraard 's avonds te vertellen hebben.

Een kerseverse eigenaar van een snelle Ferrari staat naast het stoplicht bij een opa op een oud brommertje. Licht springt op groen en de Ferrari spuit volgas weg, de opa en zijn brommer ver achter zich latend. Echter, na enkele seconden ziet hij tot zijn verbazing de opa snel groter worden in zijn achteruitkijkspiegel en, hoewel hij nog een dot gas bijgeeft, de opa schiet hem met nog grotere snelheid voorbij. Pas bij het volgende stoplicht haalt de Ferrari hem in. De verbaasde man vraagt hoe de opa die brommer zo opgevoerd heeft, waarop de oude man, hijgend en rood, uitlegt dat zijn bretels achter de zijspiegel van de Ferrari was gehaakt ....
 
Mooie kleur, goede keuze maar ik ben bevoordeeld natuurlijk en veel veilige kilometers gewenst. Hier ga je veel plezier aan beleven.
 
Zo dat is een mooie een scherm en handkappen erop en het is 100% de mijne
ik heb er inmiddels meer dan 5000 op de teller staan en nog geen moment spijt van gehad
veel plezier ermee en een berg veilige kilometers
 
Volgens mij heb ik deze zien staan toen ik onlangs bij F&J in Beringen was.
Nette aanbieding inderdaad.

Let wel op dat je CBF1000 nu niet te weinig gebruikt wordt ;)
In het verkeer van tegenwoordig, heb je niet meer nodig dan een (Sh) 300 cc.
Je zult trouwens snel merken dat je met de Sh ook vlot door de bocht kunt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan