Honda SH300i Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik geloof niet dat er veel van verkocht worden van die forza 125cc in NL.
In Frankrijk is het nu de best verkochte scooter, met 4254 stuks op kenteken gezet t/m september. Maarja daar kan je erop met een rijbewijs B.
Ik vind hem wel erg mooi, maar te kleine motor voor mij.
 
Ben benieuwd hoe het verloopt met de x-max 300. Lijkt erg op een forza 300 nu, wel 28pk, maar ook 180kg zwaar.

De Forza 125 is gewoon te duur, je koopt er zowat een 300 voor! En diegene die het met een 11kW rijbewijs moet doen, wil natuurlijk wel een echte motor look ipv een schandalig veel te dure opgevoerde bromscooter. :Y
 
Laatst bewerkt:
@bulldozer: een testrit heb ik er nog niet mee gemaakt hoor.
Testritten vertellen je wat maar lang niet alles. Heb met de laatste motor, de Duke dus een testrit gemaakt van een uur en toen overtuigd en nu weer niet dus liefst altijd een testrit maar het zegt niet altijd alles.

@zuunig: gaat de sh300 uit het gamma dan?

Ik was binnen 2km proefrijden al overtuigd van de SH300, ik rijd er nu al 4,5 jaar op zonder spijt. Je kunt de SH300 wat mij betreft blind kopen, hij gaat toch wel bevallen. :]

Denk ook dat de SH300 het nog wel zeker 4 jaar uithoud in de markt. Van mij mag hij er overgens per direct uit gaan, als er een SH400 voor terug komt in zelfde formaat. (Of een electrische met 350km actieradius, vet gesubsidieerd voor weinig..)
 
Laatst bewerkt:
Heeft alles met het model te maken,de SH is een allemansvriend.
Ik vind de vlakke treeplank juist het grote pluspunt,
tasje boodschappen ertussen en karren maar.
 
Grote tas boodschappen lukt ook prima hoor, er zijn al eens foto's geplaatst maar 2 tassen boodschappen en een groot pak toiletpapier mee zonder een auto blijf ik leuk vinden :)
 
Ik reed op met een sh 300 vanaf Utrecht richting Den Haag over de A12. Leuk ding voor door de files. Met dubbele ccs te snel om hij te houden voor mij, maar zo'n 1200 beamer met koffers, dat is echt een eitje :D
 
Als je die valbescherming niet gebruikt, maak je kans op een lelijke scooter, met deze beschermings pads is ie dat meteen al. ;)
 
Als ik een mooie brommer wou, had ik geen Sh gekocht ;)

De vorige eigenaar had de scooter laten omvallen, dus weet ik precies waar ik de beschermers moet aanbrengen })
 
Ja, welke scooter is lelijk genoeg om deze anti crash pads te gebruiken? Er zal ergens een kantelpunt zijn. _O-

Edit: Als je SH300 omvalt maak je ook grote kans op scheuren en kapotte bevestigingsdelen bij het knieschot.
 
Laatst bewerkt:
plak of schroef dan een dikke zwarte deurstop schuin onder de voetenplank, dan vangt je stuur de klap op :P

R&G maakt sliders voor de SH maar kosten wel meer dan 100 euro, heb geen plaatje of link.
 
Laatst bewerkt:
De Duke is verkocht dus nu eens goed de kat uit de boom kijken.

De SH blijft koploper al heeft de maxsym600 mijn interesse ook wel. 5j of 100.000km garantie krijg je hierop. Wel merk durft dit aan. Opmerkelijk vind ik wel.

Wellicht blijf ik bij mijn eerste gedachten en wordt het de SH300 enkel de kleur kiezen wordt nog een opgave. Lol
 
Laatst bewerkt:
@Wimper: Dat er op de maxym600 5 jaar garantie wordt gegeven wil niet zeggen dat het een betrouwbare scooter is, alleen dat je voor de meeste problemen die te wijten zijn aan de fabrikant binnen 5 jaar een beroep kan doen op garantie. De SH300 heeft een bewezen betrouwbaarheid, en hoeft niet te pochen met lange garantie, denk ik. Uiteraard zal bij de maxsym alle slijtage onderhevige delen en roest vorming enz. wel uitgesloten zijn van garantie. Ik zou er nog eens goed over nadenken. :Y
 
IMG_19971.jpg

Ik heb 1 jaar op een sym Orbit 125 gerden.
Die roeste in de winter harder dan dat hij snel was (tegen de wind in nog geen 80km )
En in de zomer werd hij zo warm dat als je hem stil zette hij een half uur niet wou starten.
Nee voor mijn nooit geen Sym meer
 
@Wimper: Dat er op de maxym600 5 jaar garantie wordt gegeven wil niet zeggen dat het een betrouwbare scooter is, alleen dat je voor de meeste problemen die te wijten zijn aan de fabrikant binnen 5 jaar een beroep kan doen op garantie. De SH300 heeft een bewezen betrouwbaarheid, en hoeft niet te pochen met lange garantie, denk ik. Uiteraard zal bij de maxsym alle slijtage onderhevige delen en roest vorming enz. wel uitgesloten zijn van garantie. Ik zou er nog eens goed over nadenken. :Y

Als ik de SH300 nog aan deze promo kan kopen dan Is het een vooraanstaande kandidaat. De Beverly 350 blijft me ook begeesteren. Sym zal wellicht niet slecht zijn maar ben er toch niet helemaal gerust in. Heb ooit voor Honda gewerkt dus ken het merk redelijk goed. Eerst mijn geld recupereren van de verkoop en dan een Honda dealer zoeken in de buurt. Zoeken is veel gezegd maar eens kijken waar ik hem zal kopen. In het Antwerpse zelf zijn er geen meer. Net buiten Antwerpen een paar.
Om de hoeveel km's moet een SH300 een onderhoud krijgen?
 
Als ik veel kilometers (bvb. woon-werk) zou rijden, dan zou ik zo'n Maxsym 400/600 durven kopen. In dat geval is die garantie interessant en ruil je hem na 5 jaar gewoon weer in voor een nieuwe.
Bovendien zit je veel beter beschut tegen de elementen.

Qua gewicht (240 kg) zit je met de Maxsym wel in de zwaardere klasse en dat wilde ik net niet bij een scooter.
Als je vertrouwd bent met een motor, dan manoevreert de Sh 300 met zijn 170 kg als een fiets.
Ik ga waarschijnlijk maximum 3.000 km per jaar rijden en heb daarom gekozen voor de degelijkheid van een Honda (op lange termijn).
 
Als ik veel kilometers (bvb. woon-werk) zou rijden, dan zou ik zo'n Maxsym 400/600 durven kopen. In dat geval is die garantie interessant en ruil je hem na 5 jaar gewoon weer in voor een nieuwe.
Bovendien zit je veel beter beschut tegen de elementen.

Qua gewicht (240 kg) zit je met de Maxsym wel in de zwaardere klasse en dat wilde ik net niet bij een scooter.
Als je vertrouwd bent met een motor, dan manoevreert de Sh 300 met zijn 170 kg als een fiets.
Ik ga waarschijnlijk maximum 3.000 km per jaar rijden en heb daarom gekozen voor de degelijkheid van een Honda (op lange termijn).

Puur recreatief gebruik en vorig jaar heb ik met de Duke 390 3500km'/ gedaan.

De Sym laat ik zo hoor. Heb al dat vermogen niet nodig en zeker het gewicht niet.

Morgen of overmorgen eens gaan informeren bij de Honda dealers.

In ieder geval, met de LED verlichting en keyless systeem is hij wel bij de tijd. De nieuwe adv scoor van Honda krijgt hetzelfde systeem.
Altijd al een fan geweest van de SH300
Dat hij nu wat pk's mi,der heeft ten voordele van iets meer koppel in lagere en middengebied vind ik zo slecht nog niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan