Honda SH300i Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
snap niet wat je bedoelt.

olieverbruik van 1 op 10000 is toch prima ?

ik weet niet hoeveel ml er tussen laagste en hoogste punt op de peil stok zit (min en max dus)
 
<100mL is nogal weinig voor een SH300, normaal ligt bij mij het verbruik rond de 300mL per 1000km. Zal het koude weer er invloed op hebben? Ik heb 1000km terug olie vervangen en oliefilter. Benzine verbruik is met deze kou wel toegenomen naar 1:13,8 (geen tikfout). -O- Tussen minimum en maximum vd peilstok zit 0,4L
 
Laatst bewerkt:
aha, je bent verbaasd dat het olieverbruik meevalt, ok
1 op14 is wel bizar :P

goed om te weten dat het 0,4 is.
Ik gebruik de 0,5 liter cans van castrol van voorvorkolie om een klein beetje olie mee op te reis te nemen, dat is dus zat.

ok hangt af van je oliegebruik , maar dan kan ik 2 keer bijvullen als hij halverwege staat.
 
och ik verbruik in de winter ( dus ook vaak kleinere stukjes brrrr ) ook 25 % extra geen 1op 30 maar 1 op 25 of nog ietsje meer, bulldozer verbruikte ook altijd al wat meer.

word wel een kleine actieradius zo :/
 
Ach, ja wat zal ik er van zeggen? Je bouwt zo in ieder geval een goede band op met de plaatselijke BP pomp houder... ;)
 
Laatst bewerkt:
Jaren geleden toen ik een SH125 erbij had als stadscooter viel het me op dat deze inderdaad wel wat olie lustte.

Hoeveel liter gaat er dan in het SH300 blok? Geeft de SH300 een melding als het oliepeil te laag is of rij je de motor in grut als je het zelf niet nakijkt? Stel me die vraag maar omdat het onderhoudsinterval toch behoorlijk groot is.
 
1.7 liter met filterwissel, ik meen zonder filter 1.5 ? , maar dat is uit mn hoofd.
 
Laatst bewerkt:
Er gaat totaal idd 1,7 liter in. Bij mijn laatste oliewissel ging er dacht ik 1,4L in, dat was inclusief oliefilter (100mL?).
 
Laatst bewerkt:
Jaren geleden toen ik een SH125 erbij had als stadscooter viel het me op dat deze inderdaad wel wat olie lustte.

Hoeveel liter gaat er dan in het SH300 blok? Geeft de SH300 een melding als het oliepeil te laag is of rij je de motor in grut als je het zelf niet nakijkt? Stel me die vraag maar omdat het onderhoudsinterval toch behoorlijk groot is.

De SH300 geeft met een signaal lampje (rood oliekannetje) aan als de oliedruk weg valt. Dit betekent tevens dat je geen olie meer hebt :N en dus direct de motor uit moet zetten :Y . Dat lampje brand altijd als het contact aan staat en de motor niet loopt. Was dat je niet eerder opgevallen? :?
 
Laatst bewerkt:
Een vraag.
Past de originele windschermbevestiging van Honda model 2008 op model 2015?

Op de jongere modellen zit een andere bevestiging, maar als ze de oude boringen onder de cockpit niet hebben verwijderd, zou dat nog moeten passen. Toch?
 
Je kan het proberen, zitten wel twee verwijderbare stukjes plastic op de plaats van de oude montage gaten. Vraag is of er ook schroefdraad aanwezig is voor je bouten, en of de hart afstand tussen de linker en rechter boutgat klopt. Ik zou zeggen:proberen! Anders is ieder scherm vanaf model 2011 passend dacht ik.
 
:]
full
 
:t

Leuk plaatje :Y Mooie spaken in het voorwiel ook welk bouwjaar is dit als ik vragen mag ?

gisteren 380 km gereden, heen en weer naar Groningen op de koffie.
heenweg was het 2 graden 10 km van huis, terug op de zelfde plek 1 .... :/
verbruik heen was 1 op 22,5. sinds thuiskomst niet meer getankt , mij te koud :(

inmiddels getankt en 1 op 25 *D
 
Laatst bewerkt:
Zo, dat is een flink eindje door de kou, LePensZeur!
Deze wielen zitten overgens op model 2010 (standaard op model 2007 t/m 2010).
Vanaf 2011 heb je strakker ogende dunnere glad gecoate spaken, va. model 2016 zijn het dubbele 'spaken' met ruw oppervlakte (lastig schoon te maken, en beschadigd sneller).
 
een paar bladzijdes terug is er al over vering gesproken, 1 iemand heeft hyperpro veren voor en achter en dat beviel erg goed dacht ik.
of even wachten tot er iemand komt die toen ook gespost heeft als het terugzoeken te lang duurt.

20W olie in de voorvork vond ik al een hele verbetering om het plotselinge duiken van de voorvork bij het remmen met de voorrem te verminderen.
 
ik heb op de mijne ohlins voor en achtyerveeringen en dat is echt een wereld van verschil hoor op mij gp1000 met het orginele
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan