Honda SH300i Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank je voor de info omtrent het schermpje maar als ik het zo lees nemen de wervelingen rond de helm toe. Dan is het voor mij een uitgemaakte zaak. Geen scherm voor me. Op de duke690 hetzelfde gehad. Uiteindelijk dan het scherm maar gelaten.

Bedankt om me ook effe terug in de tijd te catapulteren zodoende ik ook die geweldige aanhanger eens kon aanschouwen. Tof karretje.

En ook las ik wat over het verbruik...... uiteraard is het nu nog geen referentie wegens de maagdelijke km-stand en rustige rijstijl maar heb nu met deze tank 121 km gedaan en heb nog meer dan de helft benzinevoorraad.
Zal wel veranderen dat verbruik 😉
 
Wervelingen rond de helm zijn heel persoonlijk en afhankelijk van lichaamslengte en het soort helm
Ik vind dit een mooi, niet te groot scherm, dat bovendien snel gedemonteerd kan worden bij hogere temperaturen op de vakantiebestemming.

Op mijn motors monteerde ik vaak een tweedelig GIVI Airflow scherm:
https://www.rad.eu/nl/c/p/24900-givi-airflow-windscherm-af308.htm

Hiermee kan je altijd een optimale (turbulentievrije) stand vinden.
Is in het begin een beetje zoeken, maar eens deze stand gevonden zit je perfect beschermd.
Aangezien ik mijn scooter vooral op vakantie gebruik, vind ik het GIVI scherm een beetje overkill en ben ik tevreden met wat ik nu heb.

Wat het verbruik betreft, ik tank meestal na ± 200 km.
250 km lijkt me haalbaar, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere.
 
Hebben andere Givi Airflow gebruikers op de sh300 er ook last van dat de koplamp sterk reflecteert in de onderkant van het voorscherm, ik vind het in het donker erg hinderlijk. Verder een fijn scherm.
 
ja

binnenkant matzwart gespoten, door de holling itt een bolling zorgt dat tape snel loslaat.
echt mooi is het niet.
 
Ik heb er even om te proberen ductape op geplakt, op het gezandstraalde stuk maar zelfs daarin reflecteert het nog, is met matzwarte verf de reflectie wel weg.
De SH voorlamp schijnt wel erg ver omhoog want met het scherm in de hoogste stand heb je nog steeds reflectie.
Ik heb al zitten denken om het hele onderste stuk eraf te halen maar ben bang dat dit de werking verstoord.
 
Laatst bewerkt:
nou het is minder geworden.
hij schijnt niet ver omhoog, er zit gewoon niks boven wat het strooi licht tegenhoud en dan ook nog een stuk plastic wat het weer richting gezicht gooit.

je zou ook eerst een stuk doek er binnenin kunnen bevestigen/plakken.

ik vind het een stuk beter nu het matzwart gespoten is, netjes afplakken uiteraard.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er persoonlijk geen last van maar misschien heb je een foto voor en na de behandeling ? Ben gewoon nieuwsgierig waar die reflectie nu precies was....
 
als ik er aan denk zal ik een foto maken als het donker is.

misschien dat Kees de Voor foto wil doen aangezien die van mij al gespoten is.
 
IK heb een paar foto's gemaakt maar heb geen idee hoe ik ze hier geplaatst krijg, via de button afbeelding toevoegen lukt het niet, knip en plak werkt ook niet ???
 
Laatst bewerkt:
nee dan moet je inloggen onder dos 5.0 ;)
je kan ze eerst via je documentlijst toevoegen, dat kan niet in dit venster, dan moet je naar een apart venster van mf , helemaal rechts bovenin staat dan meer, als je dat aanklikt dan weer naar documentenlijst en daar even verder kijken.

ja mag het ook naar mij emailen dan gooi ik ze wel samen in 1 post hoor ;)
email staat in mijn profiel
 
Ja Bulldozer heeft wel gelijk dat het beter werkt om het licht er uberhaupt niet te laten komen, door de bovenkant van je lamp af te plakken gaat het licht helemaal niet naar boven , ongeacht het type ruit.
 
Ah, het is het tweede scherm bovenin! Mss helpt dit evengoed, en anders een stukje afplakken met zwart plastic tape aan de bovenkant van de koplamp? (Die doet toch niet mee voor het zicht op de weg).
 
Ah, het is het tweede scherm bovenin! Mss helpt dit evengoed, en anders een stukje afplakken met zwart plastic tape aan de bovenkant van de koplamp? (Die doet toch niet mee voor het zicht op de weg).

Oeps was ik vergeten te vertellen, ik heb ook al een stuk van de bovenkant van de koplamp zelf afgetaped, misschien moet ik de koplamp een soort pet geven, met de klep naar voren.
De foto's die ik naar LePensZeur heb gemaild zijn gemaakt met afgeplakte koplamp en scherm en nog heb je er in het donker behoorlijk last van, ik heb nog geen tijd gehad er rustig voor te gaan zitten maar aan een soort pet idee, een soort afdakje aan de bovenkant van de lamp zat ik aan te denken, ik weet alleen nog niet hoe zodat het er niet af waait.
 
Nu was ik al een tijdje benieuwd naar wat voor middel het beste je metalen delen van de SH300 beschermd tegen oxidatie.
Dus heb ik een proef opstelling gemaakt met 9 pisbak ijzeren plamuurmessen vd action.
Die spuit ik iedere dag in met 4% zout, opgelost in water }) . In combinatie met het winterweer leek me dit de ultieme test.
In het midden van het mes met centerpunt diepe kras gemaakt in beschermlaag om te zien of beschadigingen zelf helend zijn.

Roestwering plamuurmessen test:

Mes:

1: chainvet motor Action 400mL.
2: siliconenspray
3: tectyl glashelder
4: EP2/3 marine grease (kogellager vet)
5: S100 wit kettingvet uit spuitbus.
6: WD40
7: vaseline oplossing in wasbenzine
8: Chainvet fiets Action spuitbus 200mL
9: blanco/onbehandeld.

Nul situatie overzicht na behandeling 27/01/17:

full
 
Laatst bewerkt:
:^ ik zet in op nr 3 tectyl

Alvast de Foto's van Kees :
full

full


het was overigens voldoende om de afmeting met 50% te verminderen in Paint, vervolgens waren de foto 500 kb en 1 Mb, beiden waren samen voorheen 6 Mb, dat hoeft niet ;)

full

full
 
Laatst bewerkt:
Nu zie ik wat jullie bedoelen, ik heb er geen last van gelukkig.....mijn scherm zit hoog.

De eerste foto is gemaakt met het scherm in de hoogste stand en er zit al tape op en nog heb ik last van reflectie en het was niet eens goed donker.
Als het echt donker is is het behoorlijk irritant.
 
:^ duidelijk te zien op de foto's die ik erbij heb geplaatst, dat is die van mij, dat is wel te zien aan de teller ;)

de fotos staan met de schermen Hoog met tape, laag, laag gespoten en hoog.

eigenlijk op allemaal is het strooilicht wel goed te zien.

een horizontale spoiler boven de lamp zou een goede oplossing zijn.

de eerste keer dat ik het had was laat in de avond na een hele dag rijden (700 km) en dan met regen door de bergen tussen Italië en Slovenië . Dat rijd niet fijn (elders ook niet uiteraard)
 
Ik ga voor optie 5 (S100 wit kettingvet) goed ervaringen mee en vetttttt


Nu was ik al een tijdje benieuwd naar wat voor middel het beste je metalen delen van de SH300 beschermd tegen oxidatie.
Dus heb ik een proef opstelling gemaakt met 9 pisbak ijzeren plamuurmessen vd action.
Die spuit ik iedere dag in met 4% zout, opgelost in water }) . In combinatie met het winterweer leek me dit de ultieme test.
In het midden van het mes met centerpunt diepe kras gemaakt in beschermlaag om te zien of beschadigingen zelf helend zijn.

Roestwering plamuurmessen test:

Mes:

1: chainvet motor Action 400mL.
2: siliconenspray
3: tectyl glashelder
4: EP2/3 marine grease (kogellager vet)
5: S100 wit kettingvet uit spuitbus.
6: WD40
7: vaseline oplossing in wasbenzine
8: Chainvet fiets Action spuitbus 200mL
9: blanco/onbehandeld.

Nul situatie overzicht na behandeling 27/01/17:

[afbeelding]
 
De eerste foto is gemaakt met het scherm in de hoogste stand en er zit al tape op en nog heb ik last van reflectie en het was niet eens goed donker.
Als het echt donker is is het behoorlijk irritant.

Ik zit te denken aan een ondoorzichtige strip , haaks op de onderrand te plakken/bevestigen aan het niet verstelbare gedeelte van de ruit.
Dit word dan een soort overkapping voor de koplamp
het zal allicht niet erg fraai zijn maar indien de juiste kleur ook niet enorm opvallen ofzo.

Misschien wil Bulldozer een plaatje plaatsen hoe het bij hem zit ?
 
Even een roestwerings update na drie dagen in weer, wind en zout spray:

1: chainvet motor Action 400mL.
2: siliconenspray
3: tectyl glashelder
4: EP2/3 marine grease (kogellager vet)
5: S100 wit kettingvet uit spuitbus.
6: WD40
7: vaseline oplossing in wasbenzine
8: Chainvet fiets Action spuitbus 200mL
9: blanko onbehandeld.

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan